Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Lornsword Winter Chronicle - İnceleme

Lornsword Winter Chronicle - İnceleme
0
183

makaleci

FD Üye
Katılım
Ocak 14, 2020
Mesajlar
87,772
Etkileşim
8
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
68
review_cover_image_57833.png

Eski Creative Assembly mensuplarının oluşturduğu Tower Five isimli stüdyo tarafından geliştirilen Lornsword Winter Chronicle, 29 Mayıs itibariyle erken erişime girdi. Klasik mealde bir gerçek vakitli strateji üzere değil de aksiyon odaklı bir strateji oyunu olduğunu söylemek mümkün. Bir müddettir takibimde olan oyunlardandı, bu vesileyle bir göz atma imkânı buldum. Bakalım beklediğimize değmiş mi.

Olan var…

Lorn İmparatorluğu’nun bir kumandanı olarak başlıyoruz hikayemize. İmparatorluk bizden kişisel bir vazifesi noktasına getirmemizi istiyor. Biz de isyancıları hizaya getirmek üzere hizmete atılıyoruz. Kazandığımız her bir zafer ile birlikte rütbemiz, artan her bir rütbe ile de gücümüz ve yeteneklerimiz yükseliyor. Saf bu esnada hikâyede işlerin o denli birinci bakışta görüldüğü üzere olmadığını düşündüren, birtakım şeyleri sorgulamamıza yol açabilecek detaylar çıkmaya başlıyor önümüze. Sanki bize söylenenler dışında öteki bir emele mı hizmet ediyoruz? Kullanıldık mı? Kendi kirli emelleri için bizi kullanan bir küme mu var? Yoksa düşmanlarımız bizim hizmetimize bağlılığımızı sarsmaya, sadakatimizi yitirmemize sebep olmaya mı çalışıyorlar? Hikâye hakkında detayları açık etmeyelim, lakin ilgi çekebilecek yanları bulunduğunu söylemek mümkün.

Lornsword_CorunLanKa.jpg

Oynanış kısmına geldiğimizde ise, klasik strateji oyunlarından ayrılan, son yıllarda çeşitli örneklerini görmeye başladığımız bir yapıda olduğunu söyleyebiliriz. “Kaynak topla-bina inşa et-işçi/asker yetiştir” sistemi burada beğenilen değil. Temelde yalnızca bir karakteri, oyunumuzun esas adamı Corun Lan Ka’yı yönetiyoruz. Bina inşa etme komutunu veren de, binalardan çıkan erlere komuta eden de o. Askerlerinize sizi takip etmeleri ve takibi bırakma komutunu verebiliyorsunuz. Bu halde belli başlı noktalara yönlendirmeniz mümkün. Bunun haricinde tiplerine nazaran bulundukları nahiyeyi savunabiliyor, makul güzergahlarda turlayıp düşmanlarla çatışabiliyorlar. Baş karakterimizle de saldırmamız mümkün düşman birliklerine. Bu açıdan oyunun bir aksiyon ryo boyutu da var. Karakterimizin seviyesi yükseldikçe yetenekleri gelişiyor, ancak çok derin bir ryo ögesi beklememek mekanında olur. Karakterin şahsi yetenekleri arasında elemental üniteler çağırmak da bulunuyor. Doğal bunu daima olarak yapamıyoruz, lakin yanında kullanıldığı vakit çatışmaların gidişatı üzerinde kıymetli tesirleri olabiliyor.

Binalar için ek inşa özellikleri ve yükseltmeler bulunuyor. Hizmetlerde ilerledikçe daha üst seviyede binalar yapabiliyor, münasebetiyle daha üst seviyeli erler ve büyücüler elde edebiliyoruz. İnşa edebileceğimiz bina sayısı, sahip olduğumuz besin menşeleri ile orantılı. Hasebiyle bu sayıyı yükseltmek için yeni besin menşelerini ele geçirmek gerekiyor. Olağan bir de inşa masrafları var ve bunun için de altın kullanılıyor. Haliyle altın madenlerini ele geçirmek de değerli. Anlaşıldığı üzere menşe idaresi konusunda çok detaylı bir tablo laf konusu değil, çok kolaylaştırılmış bir sistem laf konusu.

Lornsword_2.jpg

Hizmetlere nazaran savunma yahut atak durumunda olabiliyorsunuz. Savunma kısmında işler kule savunma oyunlarındakine emsal bir hal alırken, atak kısımları biraz daha ordu idaresi hissiyatı verebiliyor. Komutanlığınızı öncelikli olarak hissettiğiniz kısımlar bunlar bence. Zati en uygun savunma da taarruz değil midir :)

Şayet oyunu alır ve birinci 1-2 hizmette sıkılmaya başlarsanız, derhal pes etmeyin derim. Oyunun başlangıcı tahminen birinci anda içine çekmeyebilir, lakin yavaş yavaş açıldığını ve oyuna ısınmaya başladığınızı söylemek mümkün. Birinci hizmetler, beklendiği üzere tutorial kısımları ve birinci 1-1,5 saatlik kısımdan sonra bile bir mealde tutorial devam ediyor. Çünkü yeni hizmetlerle birlikte yeni özellikler kullanmaya başlıyorsunuz.

Lornsword Winter Chronicle'ın hoşuma giden detaylarından birisi de local co-op desteği oldu. Hizmetin başında yahut rastgele bir anında 2. oyuncu da oyuna katılabiliyor ve size yardımcı olabiliyor. Mahsusen haritanın dört bir zaviyesinde yapılacak hizmetler varsa ve o hizmetler uzun vaktinizi alacak ise, bu türlü bir destek çok makbule geçecektir diye düşünüyorum :) Münasebetiyle, şayet baş dengi bir oyun arkadaşınız varsa ve 2. bir kontrolörünüz de bulunuyorsa co-op oynanışa bir talih vermeniz alanında olur.

Lornsword_2P.jpg

Oyunun görsel stilini beğendim. Ara sahnelerde tercih edilen üslup da hizmetlerde haritanın, binaların ve ünitelerin görünümleri de şirin. Keşke bir de yakınlaştırma (zoom) mümkün olsaymış; detayları yakından görmek istiyor insan. Yüklü olarak çöl haritalarında geçtiğinden midir bilmem, bana Dune oynadığımız günleri hatırlattı, nostalji hissimiz de eksik kalmadı çok şükür :)

Olmayan var…

Oyunda her şey güllük gülistanlık değil natürel. Erken erişimde olduğunu hissettiren yanları da ziyadesiyle mevcut. Örneğin, kimi durumlarda komut verdiğiniz karakterlerin yoldan saptığını yahut devriye gezen erlerin daha makul, daha kısa güzergâh varken uzun yoldan devam ettiklerini görebiliyorsunuz. Bu da münhasıran düşman sayısının çok olduğu nahiyelerde acil takviyeye gereksinim duyduğunuzda kahır yaratabiliyor. Binalar dikerek güzergahı belirlemek makul bir tercih değil bana soracak olursanız. Çünkü inşa edebileceğiniz bina sayısı kısıtlı ve kontenjanı güzergah belirlemek için bina dikerek doldurmak istemiyorsunuz umumide. Hem isteseniz bile elinizde gereğince bina kontenjanı bulunmayabiliyor. Bu nedenle güzergâh belirlemek için alternatif bir yol belirlenmesi daha münasebetli olabilir (Waypoint işaretleme üzere bir özellik olsa çok makbule geçer mesela :)).

Sizi takip etmesi komutunu verdiğiniz erlerin son noktaya kadar sizi takip edip de siz bir binaya saldırırken izlemekle yetindiklerini görebiliyorsunuz -ki bu da çok hoşunuza gidecek bir özellik olmasa gerek, olağan Don Kişot rolüne soyunmaya heveslenmediyseniz :) Askerlerinizi bir noktaya kadar götürüp bıraktığınızda binalara ve/veya erlere planlı-programlı saldırma konusunda da her hengam beklediğiniz seviyede bir performans sergilemediklerini söylemek mümkün. Münasebetiyle bu üzere ortamlarda yapay zekanın geliştirilmesine gereksinim var.

Lornsword_3.jpg

PC oyuncuları için fare-klavye tasarrufu değerli, hele ki laf konusu olan bir strateji oyunuysa. Lakin bu oyunda desteklendiklerini söylemek güç. Oyunda münhasıran karakterlerin gidecekleri noktaların fare ile işaretlenebilmesi pek kullanışlı bir özellik olabilirdi, ancak yapılmamış. Tahminen ileride bunu da eklerler. Mevcut haliyle klavye-fare tasarrufunu tavsiye edemiyorum; oyunu bu formda oynamak neredeyse imkânsız, bir kontrolör olmadan oynamanız katiyetle tavsiye edilmez. Gerçi geliştirici ekip, bir mouse kullanmaya muhtaçlık duymadan oynanabilecek bir strateji oyunu geliştirmeyi amaç olarak koymuşlar kendilerine ve bunu da oyunlarının kıymetli bir özelliği olarak zikrediyorlar. Bu cepheden eleştirmek ne aşama makul olur bilemedim. Lakin tekrar de PC oyuncusu işte, illaki fare kullanmak velev, ne yapalım :)

Eksi olarak gördüğüm bir noktayı daha paylaşayım. Vazife esnasında kayıt etme imkânınız bulunmuyor, yalnızca kısımlar arasında otomatik kayıt yapılıyor. Bu da uzun uzun uğraşıp da sonuna geldiğiniz hizmette karakteriniz bir anda ölüverirse, kısmı en baştan oynamak üzere canınızı oldukça sıkacak bir tabloyla karşı zıdda kalmanız mealine geliyor. Manuel kayıt imkanının eklenmesi çok tarafında bir hamle olur bana soracak olursanız.

Tahminen bir eksik de seslendirmeler konusunda belirtilebilir. Aslında bu mevzunun yakında aşılacağını düşündüğümden belirtip belirtmemek noktasında kararsız kaldım. Birinci oynamaya başladığımda ara sahnelerde seslendirme yoktu, fakat ekleneceği belirtilmişti. Gerçekten söylendiği üzere de oldu, çıkış günü güncellemesiyle seslendirmeler eklendi. Lakin hala vazife içindeki karakter diyalogları seslendirilmemiş durumda. Bana kalırsa, yalnızca ana karakter ve etrafındakilerin konuşmalarının seslendirilmesiyle yetinilmekten fazla, erler ve büyücüler için de ses efektleri eklenmesi mahallinde olur. Bunu da yakın devirde çözeceklerini düşünüyorum, zira geri dönüşleri dikkate alıp süratle adım atıyor yapımcı ekip. O yüzden büyük bir eksi üzere değerlendirmemek gerek bence. Haydi dengeleyecek bir şey eklemiş olayım :) Seslendirmelerdeki eksiğe rağmen müzikler ortama pek müsait, pek kararında olmuş.

Toparlarsak eksiklerini de göz önünden kaçırmadan takibe almanızda yarar var. Erken erişimde bir oyun olduğunu unutmamak gerek. Adım adım geliştirilmeye devam ediyor ve ileride çok daha güzel bir oyun haline gelme potansiyeli bulunuyor.
 

Similar threads

Birinci oyunu 1998 yılında çıkan Anno serisi, strateji oyunlarında kendine has bir konumu olan imalatlardan. Eskilerden The Settlers yahut yakın devirde 6. oyunu ile önümüze çıkan Tropico serisi üzere prodüksiyonlarla misal oyun şekillerine sahip olsalar da ele aldığı periyotlar, senaryo modunda...
Cevaplar
0
Görüntüleme
173
2020 yılının Kickstarter bakımından en büyük sürprizi Suikoden serisinin ruhani devam oyunu olan Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes'un elde ettiği başarıydı. Son dönemlerde Kickstarter projeleri eski havalarından uzak kalmıştı, oyuncular para yatıracakları projeleri daha bir dikkatli seçmeye...
Cevaplar
0
Görüntüleme
106
Westwood’un kapanması aradan geçen bu kadar yıla karşın strateji sevenler için kanayan bir yaradır hâlâ. O denli ya… Bize Command & Conquer üzere olağanüstü bir seri ve Yuri üzere unutulmaz karakterler kazandıran bir stüdyodan bahsediyoruz ne de olsa. Tıpkı şeyi, biraz farklı bir pencereden...
Cevaplar
0
Görüntüleme
164
Birinci Total War oyunu Shogun’ın çıktığı günden bugüne 19 yıl geçti sevgili Oyungezerler. Bu süreçte, yekunda 11 oyun, sürüsüne rahmet ek paket ve birkaç tane de yan oyun çıktı Total War serisinde. Artık de serinin, rotayı Çin’e çeviren en yeni üyesi, Total War: Three Kingdoms ile karşı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
200
Yazıya başlamadan önce bugün Atatürk'ün bize en büyük armağanlarından birisi olan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk bayramınızı kutlarım. Küçük, büyük tüm Oyungezerler ile birlikte nice bayramlara... Marvel Sinematik Evreni boş geçirdiği 2020 yılının ardından yeni yıla oldukça hızlı bir giriş...
Cevaplar
0
Görüntüleme
130
858,474Konular
981,218Mesajlar
29,547Kullanıcılar
sonertSon üye
Üst Alt