Aracınıza LPG taktırmayı düşünüyorsanız bu sistem hakkında yeterli bilgiye sahip olmanız gerekiyor Günümüzde yükselen benzin fiyatları nedeniyle LPG’li araç sayısı gün geçtikçe artıyor Kimilerine göre araç performansının düşmesine birçok kapalı otoparkta üvey evlat muamelesi görmesine rağmen ülkemizde ki yakıt gerçeğinin bir yansıması olarak karşımıza çıkıyor
Gelişen teknoloji ile birlikte her türlü araca takılabilen bu sistemin birçok ince detayı bulunmaktadır Bu detaylardan birisi de sigorta sisteminin önemidir Sigorta araç ile doğru şekilde bağlanmamışsa ya da amper derecesi düşük olarak yapılmışsa bu büyük bir hatanın oluşmasına neden olacaktır Bu noktada dikkatli hareket etmek gerekiyor
İlk olarak LPG sigortasının kaç amper olması gerektiğinin bilgisini verelim Eğer yanlış amper derecesi takılırsa olabilecek durumlardan bahsedelim LPG ustaları bu konuda amper derecesinin 7 amperin altında olmaması gerektiği görüşünde birleşiyor
Olması gereken miktar’ın ise 10 amper olması gerektiğini belirtiyorlar Bu dereceler arasında olması en doğru tercih olarak görülüyor Ne üzerinde olması ne de bu derecelerden düşük olması gerekiyor Özellikle amper derecesinin yüksek olması bazı sorunların yaşanmasına neden olabiliyor Yüksek amper miktarına sahip LPG’li araçlarda ECU enjektöründe ve valflerinde yaşanabilecek yüksek akım nedeniyle ciddi arıza yaşanabilmektedir
Bu nedenle sigorta takarken ya da arızalanmış olan sigorta değiştirilirken yukarıda bahsettiğimiz değerlerin üzerinde takılmaması belirtilmektedir
Düşük ampere sahip sigortalarda bu tür sorunların oluşması pek yaşanmaz ancak 7 amperin altında olan sigortaların da akım gücü yetersiz kalacağı için araca monte edilmesi tavsiye edilmez Küçük bir parça olmasına rağmen sigorta sisteminde yaşanabilecek en ufak bir sorsun dahi sistemin tamamıyla çökmesine neden olabilmektedir
Bu nedenle dikkatli hareket etmek ve eğer bu sistem de sorun varsa hızlıca değiştirmek gerekmektedir Genelde LPG sistemlerinde sorun oluşmasına sigorta neden olabilmektedir Sigortanın atmasına neden olabilecek birçok sorun baş gösterebilir
Düşük amper, yüksek şarj, kablolarda gevşeklik yaşanması, kabloların su ile temas etmesi ve sıralı sisteme sahip araçlarda sigortanın atması gibi çok sayıda farklı neden bu duruma neden olabilir
Gelişen teknoloji ile birlikte her türlü araca takılabilen bu sistemin birçok ince detayı bulunmaktadır Bu detaylardan birisi de sigorta sisteminin önemidir Sigorta araç ile doğru şekilde bağlanmamışsa ya da amper derecesi düşük olarak yapılmışsa bu büyük bir hatanın oluşmasına neden olacaktır Bu noktada dikkatli hareket etmek gerekiyor
İlk olarak LPG sigortasının kaç amper olması gerektiğinin bilgisini verelim Eğer yanlış amper derecesi takılırsa olabilecek durumlardan bahsedelim LPG ustaları bu konuda amper derecesinin 7 amperin altında olmaması gerektiği görüşünde birleşiyor
Olması gereken miktar’ın ise 10 amper olması gerektiğini belirtiyorlar Bu dereceler arasında olması en doğru tercih olarak görülüyor Ne üzerinde olması ne de bu derecelerden düşük olması gerekiyor Özellikle amper derecesinin yüksek olması bazı sorunların yaşanmasına neden olabiliyor Yüksek amper miktarına sahip LPG’li araçlarda ECU enjektöründe ve valflerinde yaşanabilecek yüksek akım nedeniyle ciddi arıza yaşanabilmektedir
Bu nedenle sigorta takarken ya da arızalanmış olan sigorta değiştirilirken yukarıda bahsettiğimiz değerlerin üzerinde takılmaması belirtilmektedir
Düşük ampere sahip sigortalarda bu tür sorunların oluşması pek yaşanmaz ancak 7 amperin altında olan sigortaların da akım gücü yetersiz kalacağı için araca monte edilmesi tavsiye edilmez Küçük bir parça olmasına rağmen sigorta sisteminde yaşanabilecek en ufak bir sorsun dahi sistemin tamamıyla çökmesine neden olabilmektedir
Bu nedenle dikkatli hareket etmek ve eğer bu sistem de sorun varsa hızlıca değiştirmek gerekmektedir Genelde LPG sistemlerinde sorun oluşmasına sigorta neden olabilmektedir Sigortanın atmasına neden olabilecek birçok sorun baş gösterebilir
Düşük amper, yüksek şarj, kablolarda gevşeklik yaşanması, kabloların su ile temas etmesi ve sıralı sisteme sahip araçlarda sigortanın atması gibi çok sayıda farklı neden bu duruma neden olabilir