Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Lpg Teknik Bilgiler

Lpg Teknik Bilgiler
0
74

nicebayan

FD Üye
Katılım
Ara 24, 2016
Mesajlar
94,678
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
36
Web sitesi
nicebayan.com
F-D Coin
90
LPG hakkında bilgi
LPG nedir
LPG'nin özellikleri

LPG
REGÜLATÖR

Görevi :
1 Yüksek basınçta gelen LPG'nin atmosferik basınca dönüşmesini sağlar
2 Sıvı halindeki LPG'yi, motor suyunun sıcaklığından faydalanarak gaz haline dönüştürmek
3 Motorun ihtiyacına kadar gaz akışını temin etmek
4 Motorun devrine tarafından gaz ayarı yapmak

Özellikleri :
Cisim ve kapak ayrıntılarıyla composit alüminyum malzemeden yapılmıştır
Su ısıtma odası, gaz odasından sugaz muhafaza koşulu sağlanarak ayrılmıştır
Diyafram, contalar, yaylar, ECER 67 01 standartlarına kadar LPG kullanımına uygun materyalden yapılmıştır
Test basıncı 675 bardır
1 Aşama çıkışında gaz akımının en ince ayrıntısına kadar kapatılması bir elektrovalf ile yapılır
Rölanti hattı ve ayarı ayrıdır

Regülatörün elektronik ve vakumlu olarak iki tipi vardır
Elektronik tipinde regülatörden karbüratöre dışarı giden hat kontak ile birlikte çalışır Gaz hattı açık olsa bile elektrovalf ile gazın motora akışı kesilir
Pnömatik tiplerde yani vakumlu regülatörlerde daha aşağı basınçtan yararlanılır Yalnızca motor çalıştığında(manifoltta vakum oluştuğunda) regülatör devreye girer

Montajı :
Karbüratöre en yakın noktaya ve araca düşey olarak monte edilmelidirLPG tankından bakır boru aracılığı ile gaz valfine gelen LPG, valften geçtikten daha sonra PVC çizgili bakır boru aracılığı ile başına havşa açılarak ya da yüzük geçirilerek regülatörün girişine bir rekor ilemonte edilir
Regülatörde buharlaşan gazın mikser aralıcığı ile motora gönderilmesi için üstü metal çizgili örgülü hortum kullanılmaktadır Regülatörün sıcak motor suyunu bölge giriş ve çıkışına basınca dirençli su hortumları kelepçeler vasıtası ile monte edilir Bu sıcak su bir uçtan bir uca likit olan LPG, regülatör içinde yer alan bir elektromanyetik valf aracılığı ile motora gaz olarak gönderilir
Valf 12 Voltluk elektrik ile çalışır Bir kablo aracılığı ile seçici anahtardan komut alır Regülatörün yağ, cüruf ve yabancı partikülleri tutan haznesi mevcuttur Gaz valfinden likit halde gelen LPG, regülatörde gaz haline dönüşürken, özgül tartı farkı nedeniyle gaz haline dönüşemeyen yağ ve partiküller cüruf haznesinde toplanır Bu haznede birikenler 1500020000 Kmde bir terhis tıpasından boşaltılmalıdır
Diyafram LPG kalitesine tarafından 50000100000 km'de değiştirilmelidir

MULTIVALF
Görevi:
LPG tankı üstüne bağlanmaktadır,
Tanka gaz dolum işlevi yapar,
Dolum limitini ayarlar,
Tankdaki yakıt seviyesini gösterir,
LPG' yi motora gönderir,
27 bar basınçta açan basınç emniyet valfi ile tankın içerisindeki fazla basıncı tahliye eder,
Herhangi bir nedenden nedeniyle, motora giden borular delinirse fazla sızıntı valfi gaz çıkışını keserek emniyeti sağlar,

Yükleme: Yakıt alma esnasında, yakacak pompasından gelen LPG multivalften geçer multivalfler, uzun bir dolum süresini durdurmak için, LPG'nin geçişine fazla dayanıklılık göstermeyecek şekilde tasarı edilmiştir

Dolum Limiti: Mevcut standartlar ve emniyet nedenleriyle ambar maksimum miktar deponun toplam kapasitesinin %80'idir Kalan % 20 lik birim LPG buharıyla doldurulur, bu nedenle sıcaklıktaki bir artışla beraber içindeki sıvının bütün hacmi doldurulmadan genleşebilmesine imkan sağlanır Depoda gaz halindeki LPG için küçükte olsa bir boş hacim bırakılmıştır basıncın güvenli olmayan seviyelere yükselmesi olasılığı yoktur Dolma işlemini dürüst noktada kesebilmek için, multivalf, bu şamandıraya yan olan ve maksimum seviyeye ulaşıldığında LPG akışını kesen bir cihazla donatılmıştır

Seviye Ölçer: İki mıknatıs tamamen depodaki LPG seviyesini değerlendirmek mümkündür; bunlardan biri tankın içinde olup, şamandıraya bağlı cihazlarla birleşiktir; ikncisi ise deponun dışında olup göstergeye bağlıdır Kadran dörde ayrılmıştır ve bir bölmede rezerv için mevcuttur Deponun konumu yüzünden okumanın zor olacağı veya müşterinin arzu ettiği durumlarda multivalf uygunelektronik dönüştürücülere bağlanabilir Bu dönüştürücüler, zorunlu elektronik devrelere bağlanır ve yakacak seviyesini sürücüye uyarı ışıkları ya da başka analog ve dijital sistemler aracılığıyla gösterirler

LPG Emme İşlemi: Deponun dibine doğru dönük bir emme borusu bir uçtan bir uca multivalf akışkan LPG çekilmesini sağlar Her durumda multivalf motorun gereklilik duyacağı azami sıvı değerlerinin girişine, aşırı tartma kaybına neden olmadan, ihtimal sağlayacak geçiş bölümlerine sahiptir
Kesme: Multivalfin üzerinde emme ve doldurma borularını bloke etmeye yarayan iki vana vardır Bunlar genel olarak açık konumdadır; oysa bakım işlemi sırasında veya kaza vb durumda kapatılabilir Multivalfe erişim kuvvet olduğundan, emme borusunu kolayca kapatabilmek için multıvalf üstüne elektrovalf monte edilmiştir

Aşırı akış: Multivalfin içinde ve LPG emme borusu üzerine yerleştirilen fazla akış valfi1 bar basınç farkında akışı durdurur

Montajı :
Multivalf tank üzerine monte edilir Gazın seviyesini gösterebilmek için bir şamandırası, birde gazın emilmesi için gaz emme borusu bulunmaktadır
Multivalf montajında en kayda değer husus, yatay konuma paralel olmasıdır

MULTİVALF MUHAFAZA KAPAĞI VE HAVALANDIRMA BORUSU
Görevi oluşabilecek gaz kaçaklarının havalandırma boruları sayesinde vasıta içerisinden terhis edilmesini sağlar Multivalf kapağı sızdırmaz transparan plastikten imal edilmiştir Tabanında mufun üstüne oturması için bir delik mevcuttur Buraya sızdırmazlık için oring konmaktadır Muhafaza kutusundan iki adet çıkış olup, bu çıkışlar vent borularıyla araç dışına irtibatlaşmıştır Bir kaçak durumunda araç bagajının havalandırması sağlanmaktadır

DIŞARIDAN DOLDURMA NOKTASI
Dünya standartlarında üretim edilmiş çok çeşitli dolum ağızları vardırTürkiye'de ve dünyada en yaygın olarak kullanılan tipe uygun şekilde üretilmiştir Özel pirinç alaşımından yapılmaktadır Gaz dolum borusunun içinde kalan gazın ,05 bar basınca dek sızmaması için bir misket ve oring ile donatılmıştır Tamponamonte edilmelidir
yukarı

BENZİN VALFİ
Yakıt otomatiği ve karbüratör arasına konan, benzin akışını sağlayan ya da kesen bir parçadır Elektrovalf ile donatılmıştır
Yakıt valfine gelen elektrik devrelerinden biri (+), öteki şase (nötr) olarak bağlanır

Montajı :
Bu valf yakıt pompası ile karbüratör arasına yerleştirilir Bu valfin sadece karbüratörlü araçlarda kullanıldığı unutulmamalıdır Bu valfin üstünde manuel bir kol vardır Bu kol,elektrik sisteminde herhangi bir arıza durumunda çevrildiğinde, sistemi devre dışı bırakarak, otomatikten karbüratöre yakıt akışını bağımsızlık bırakır Buda herhangi bir sistem arızasında aracın yolda kalmasını önlemiş olur
Şoför mahallindeki yakıt seçici anahtar benzin pozisyonunda ve motor çalışıyor iken bu valf açık olup öteki konumda kapalıdır
yukarı

LPG VALFİ

Bakır bir boru ile birbiri ile irtibatlandırılmış LPG tankı ve buharlaştırıcı arasında bulunan elektromanyetik kumandalı bir valftir
Motor çalışmadığı veya yakıt ile çalıştığında LPG akışını kesmektedir
Seçici anahtardan motorun LPG ile çalışması istendiğinde yakıt valfini kapat komutundan daha sonra regülatöre (buharlaştırıcıya) LPG gönderenelektronik bir alettir

LPG içinde olabilecek her türlü partikülleri yakalamak için özel bir filtresi bulunur
Valfin gövdesi basınca dirençli pirinç, filtresi selüloz araç gereç ve özel kauçuktan imal edilmiştir
Gazvalfi regülatöre en yakın noktadan aracın gövdesine monte edilir Aracın motor bölümüne düşey bir pozisyonda monte edilmelidir
Filtre ömrü en fazla 50000 km' dir
Seçici anahtardan gelen elektrik kablosu LPG valfinin artı ucuna, LPG valfinde yer alan () yelken direği da şase (nötr)' ye bağlanır *
 
858,499Konular
982,572Mesajlar
30,319Kullanıcılar
Üst Alt