Birçok lpg sistemine sahip olan araçlarda çeşitli sebeplere bağlı olarak meydana gelen motor arıza lambası yanması, gerek mal güvenliği ve gerekse de can güvenliği açısından önem taşımaktadır Bu bakımdan aşağıdaki faktörlere bağlı olarak Lpg sistemli araçta motor arıza lambası görülmesi durumunda araç sahibinin hemen aracı ilgili servise götürmesi ve bu olumsuz durumdan kurtarması gerekmektedir
6Bu 3 Farklı Etken İse Şunlardır;
1 Araca uygun olmayan Lpg kitinin uygulanması
2 Lpg enjektörlerinde ve sistemlerinde arıza meydana gelmesi
3 Lpg montaj veya kalibrasyon parametrelerinin hatalı bir biçimde ayarlanması gibi sebepler sonucunda Lpg sistemine sahip olan araçta motor arıza lambası yanması söz konusu olmaktadır
6LPG Sisteminde Motor Arıza Lambasına Yol Açan Faktörler Şunlardır;
*Enjektör hortumu ve bağlı bulunduğu mesafenin normal mesafeden uzun olması
*Araca uygun olan enjektör mozullarının takılmaması zengin veya fakir karışıma neden olacağını ve sonucunda da Lpg sisteminde motor arıza lambasının yanmasına neden olacaktır
*Enjektör kullanış sıralamasının yanlış bir biçimde dizilmesi ve bu durum sonucunda motor arıza lambasının yanması meydana gelmektedir
*Regülatör sisteminden doğrudan enjektör sistemine giden gaz hortumunun normalden daha uzun veya biraz daha uzun olması, bu durumda Lpg sistemi enjektörleri gazı yeteri düzeyde yetiştiremediğinden dolayı, fakir karışımına neden olmakta ve bu olumsuz durumda beraberinde Lpg sisteminde motor arıza lambasının yanmasına neden olmaktadır
*Lpg sisteminde ayarların yapımı konusunda kolaya kaçılması açısından kayıtlı olan ayarların kullanılması tercih edilmesi, gaz enjektör sürelerinin olumsuz etkilenmesi ve bu durum sonucunda da, zengin veya fakir karışımının meydana gelmesi lpg sistemimde motor arıza lambasının yanmasına neden olmaktadır
*Gaza geçiş ısısının normal düzeyden düşük olması doğrudan enjektörlere sıvı gaz vereceği için, araçta tekleme probleminin oluşmasına ve bu durum sonucunda da arıza lambasının yanmasına neden olmaktadır
*Regülatör sistemi basıncının düşük basınca ayarlanması durumunda arıza lambasının yanması söz konusu olmaktadır
*Ecü arızalı enjektör süreçlerinin normalden yüksek tutulması durumuna bağlı olarak araçta zengin karışımı durumu meydana geldiğinden motor arıza lambasının yanmasına neden olmaktadır
*Regülatör arızası veya map sansörü arızalanması beraberinde gaz basıncında düzensizliğe neden olacağından, araçta zengin veya fakir karışımı durumu söz konusu olmakta ve bu olumsuz durum sonucunda da arıza lambasının yanması söz konusu olmaktadır
6LPG’li Araçta Motor Arıza Lambası Yandığında Yapılması Gerekenler Nelerdir?
Lpg sistemli araçta yukarıdaki farktörlere bağlı olarak motor arıza lambası yanması durumunda araç sahibinin yapması gereken tek şey, hemen ilgili araç servisine başvurması ve Lpg sistemi motor araç lambasının yanmasına neden olan olumsuz faktörleri ortadan kaldırmasıdır Ciddi sonuçlara neden olabildiğinden Lpg sistemli araçta motor arıza lambası yanmasına neden olan etkenler ortadan kaldırılmadığı takdirde can ve mal güvenliği açısından riskler teşkil edebilmektedir
6Bu 3 Farklı Etken İse Şunlardır;
1 Araca uygun olmayan Lpg kitinin uygulanması
2 Lpg enjektörlerinde ve sistemlerinde arıza meydana gelmesi
3 Lpg montaj veya kalibrasyon parametrelerinin hatalı bir biçimde ayarlanması gibi sebepler sonucunda Lpg sistemine sahip olan araçta motor arıza lambası yanması söz konusu olmaktadır
6LPG Sisteminde Motor Arıza Lambasına Yol Açan Faktörler Şunlardır;
*Enjektör hortumu ve bağlı bulunduğu mesafenin normal mesafeden uzun olması
*Araca uygun olan enjektör mozullarının takılmaması zengin veya fakir karışıma neden olacağını ve sonucunda da Lpg sisteminde motor arıza lambasının yanmasına neden olacaktır
*Enjektör kullanış sıralamasının yanlış bir biçimde dizilmesi ve bu durum sonucunda motor arıza lambasının yanması meydana gelmektedir
*Regülatör sisteminden doğrudan enjektör sistemine giden gaz hortumunun normalden daha uzun veya biraz daha uzun olması, bu durumda Lpg sistemi enjektörleri gazı yeteri düzeyde yetiştiremediğinden dolayı, fakir karışımına neden olmakta ve bu olumsuz durumda beraberinde Lpg sisteminde motor arıza lambasının yanmasına neden olmaktadır
*Lpg sisteminde ayarların yapımı konusunda kolaya kaçılması açısından kayıtlı olan ayarların kullanılması tercih edilmesi, gaz enjektör sürelerinin olumsuz etkilenmesi ve bu durum sonucunda da, zengin veya fakir karışımının meydana gelmesi lpg sistemimde motor arıza lambasının yanmasına neden olmaktadır
*Gaza geçiş ısısının normal düzeyden düşük olması doğrudan enjektörlere sıvı gaz vereceği için, araçta tekleme probleminin oluşmasına ve bu durum sonucunda da arıza lambasının yanmasına neden olmaktadır
*Regülatör sistemi basıncının düşük basınca ayarlanması durumunda arıza lambasının yanması söz konusu olmaktadır
*Ecü arızalı enjektör süreçlerinin normalden yüksek tutulması durumuna bağlı olarak araçta zengin karışımı durumu meydana geldiğinden motor arıza lambasının yanmasına neden olmaktadır
*Regülatör arızası veya map sansörü arızalanması beraberinde gaz basıncında düzensizliğe neden olacağından, araçta zengin veya fakir karışımı durumu söz konusu olmakta ve bu olumsuz durum sonucunda da arıza lambasının yanması söz konusu olmaktadır
6LPG’li Araçta Motor Arıza Lambası Yandığında Yapılması Gerekenler Nelerdir?
Lpg sistemli araçta yukarıdaki farktörlere bağlı olarak motor arıza lambası yanması durumunda araç sahibinin yapması gereken tek şey, hemen ilgili araç servisine başvurması ve Lpg sistemi motor araç lambasının yanmasına neden olan olumsuz faktörleri ortadan kaldırmasıdır Ciddi sonuçlara neden olabildiğinden Lpg sistemli araçta motor arıza lambası yanmasına neden olan etkenler ortadan kaldırılmadığı takdirde can ve mal güvenliği açısından riskler teşkil edebilmektedir