Maaşlara 'da % 92 zam yılında çokuluslu ve büyük çaplı Türk şirketlerinde aidat artışı sıradan yüzde 92 olarak gerçekleşecek İnsan kaynakları danışmanlık firması Mercer'in ücretlendirme sistem ve stratejilerinin belirlenmesine karşın Mercer Aidat Araştırmasının 2008 Türkiye sonuçları açıklandı Yüz adet çokuluslu ve büyük Türk firmasında çalışan insan kaynakları yöneticisinin dahil olduğu araştırma, yılı ortalama vergi artışının, çokuluslu ve büyük Türk şirketlerinde yüzde 92 olarak gerçekleşeceğini ortaya koyuyor Sadece büyük çaplı Türk şirketleri baz alındığında ise bu oran, sıradan yüzde 65 olarak gerçekleşiyor ’DA İŞE ALIMLAR BAŞLAYACAK Araştırmaya göre, 'da işe alım gerçekleştireceğini gösteren şirketler 2008 yılı nisan ayında yüzde 64 iken, ekim ayında yüzde 21'e geriledi Ekim ayındaki sonuçlara kadar, eleman çıkarmayı düşünenlerin oranı yüzde 4, değişim yapmamayı düşünenlerin oranı ise yüzde 75 olarak gerçekleşti VERGI ARTIŞINDA BIREYSEL PERFORMANS ETKILI Aidat artışını belirleyen faktörler içinde kişisel performans yüzde 85 ile en belirleyici etken olarak öne çıkarken, ücret seviyesindeki konumun yüzde 67, şirket performansının yüzde 55, pozisyon seviyesinin yüzde 27, hizmet süresinin yüzde 11 oranında belirleyici olduğu kaydedildi YILDA BİR KERE ZAM ARTIK GELENEKSELLEŞTİ 2001 krizi öncesine dek var olan yılda iki ve daha artı sayıda zam uygulamasının ortadan kalktığını ve zammın yılda bir defa olmasının artık kurumsallaştığını ortaya koyan araştırmaya göre, şirketlerin yüzde 915'i yılda bir kere, yüzde 85'i ise yılda iki kere artma gerçekleştiriyor İK PİYASALARDAN DAHA ÇOK ETKİLENECEK Mercer Türkiye danışmanlarından Berna Camat, 2008'in ayrıca Türkiye'de, ayrıca de globalde şirketlerin yaptıkları bütçeler ve tahminler açısından ilginç bir sene olduğunu belirterek, “Aldığımız tüm sonuçların ve yaptığımız görüşmelerin ışığında, yılında şirketlerin insan kaynakları politikalarının piyasa koşullarından her zamankinden daha artı etkileneceğini öngörüyoruz dedi EN FAZLA ZAM HIZLI TÜKETİME Camat, yılı aidat artışlarının sektörel dağılımına ilişkin olarak ise, hızlı tüketim mallarından sigara ve içeceğin çoğunlukla öteki sektörlere nazaran daha yüksek ücretlendirme politikası izlediğini açıklama etti TECRÜBE ŞARTI ÖN PLANDA Bazı sektörlerde ise belirlenmiş pozisyonların, öteki sektörlere tarafından daha yüksek ücretlendirildiğini belirten Camat, “Daha fazla özel deneyime, spesifik bir bilgi birikimine sahip olmayı gerektiren ve organizasyona doğrudan kattığı değer açısından önemli olarak değerlendireceğimiz pozisyonları bu sınıfa koyabiliriz Misal saptamak icabında, kimya ve otomotiv sektörü bu müşteri pozisyonlara rastladığımız sektörlerden dedi guncelnet