iltasyazilim
FD Üye
Mahrem Elif Şafak
Mahrem, görmeye ve görülmeye layık bir roman Elif Şafak, artist kalemiyle şişman bir kadının hikayesini anlatıyor bize
Şimdiki zamanda yaşamış Şişko'nun öyküsünü niçin 1880'lerin Perasına bağladınız? Osmanlı'nın son dönemini yeğlememin nedenini, o dönemde yaşama yeni yeni giren moderniteyle birlikte Osmanlı'nın görsellik anlayışında bir değiştirme olması
Modernite olgusuyla birlikte görsellik yeni bir anlam kazanıyor ve bunun odak noktasında da kadının bedeni yer almaya başlıyor Bayan, etek boyundan cisim hatlarına değin herşeyiyle 'seyirlik malzeme'ye dönüşüyor Modernleşme tartışmasının odak noktasında kadın ve kadın bedeni vardır zaten
Modernite bir seyirlik dünya yapı eder1880'deki Pera'nın vurgusu bu: O dönemde Osmanlı'da bir seyirlik dünyanın malzemesi Bu dünyanın referansı da 1880'lerin Pera'sı
(Hangimiz Şişko değiliz oysa? Ahsen Erdoğan Elif Şafak Söyleyişisi'nden, Binyıl Kitap,29 Eylül 2000)
Kilolu lakin çok şişman bir kadının başrolü aldığı fazla az roman vardır Elif Şafak'ın son romanı Mahrem'de, şişman olduğu için gözden kaçamayan bir bayan belli başlı tema olarak kullanılıyor
Elif Şafak'ın öykü anlatıcılığı bilhassa bu romanda berraklaşmış Masalın dili, bu romanın sürükleyiciliğinde başlıca öğe olarak görülüyor ve Şafak'ın yepyeni diyebileceğimiz bir üslubunun da habercisi
*
Mahrem, görmeye ve görülmeye layık bir roman Elif Şafak, artist kalemiyle şişman bir kadının hikayesini anlatıyor bize
Şimdiki zamanda yaşamış Şişko'nun öyküsünü niçin 1880'lerin Perasına bağladınız? Osmanlı'nın son dönemini yeğlememin nedenini, o dönemde yaşama yeni yeni giren moderniteyle birlikte Osmanlı'nın görsellik anlayışında bir değiştirme olması
Modernite olgusuyla birlikte görsellik yeni bir anlam kazanıyor ve bunun odak noktasında da kadının bedeni yer almaya başlıyor Bayan, etek boyundan cisim hatlarına değin herşeyiyle 'seyirlik malzeme'ye dönüşüyor Modernleşme tartışmasının odak noktasında kadın ve kadın bedeni vardır zaten
Modernite bir seyirlik dünya yapı eder1880'deki Pera'nın vurgusu bu: O dönemde Osmanlı'da bir seyirlik dünyanın malzemesi Bu dünyanın referansı da 1880'lerin Pera'sı
(Hangimiz Şişko değiliz oysa? Ahsen Erdoğan Elif Şafak Söyleyişisi'nden, Binyıl Kitap,29 Eylül 2000)
Kilolu lakin çok şişman bir kadının başrolü aldığı fazla az roman vardır Elif Şafak'ın son romanı Mahrem'de, şişman olduğu için gözden kaçamayan bir bayan belli başlı tema olarak kullanılıyor
Elif Şafak'ın öykü anlatıcılığı bilhassa bu romanda berraklaşmış Masalın dili, bu romanın sürükleyiciliğinde başlıca öğe olarak görülüyor ve Şafak'ın yepyeni diyebileceğimiz bir üslubunun da habercisi
*