Şirketin yaşadığı mali ıstırap bu kararın alınmasında tesirli oldu. Bu süreçte fabrikada stok sayımı yapılacağı açıklanmıştı.
Bugün Adana'daki TemSa fabrikasınA giden emekçiler makûs bir sürprizle karşılaştı. 30 personel işten çıkarıldığı gerekçesiyle fabrikaya alınmadı. Yerli ve yabancı onlarca şirketin TemSa için haciz kararı aldırdığı öğrenildi. Fabrika kapanırsa 20 bin kişinin mağdur olacağı belirtiliyor.Büyüme kelamı vermişti, batıyor
Mayıs ayındaki satış süreçlerinin tamamlamasının akabinde TEMSA’nın Adana’daki fabrikasını ziyaret eden True Value Capital Partners’dan Cihan Ünver, TEMSA çalışanlarına yaptığı konuşmasında yeni bir büyüme devrini başlatacaklarını söylemişti.
TEMSA CEO’su Hasan Yıldırım da “Kurucumuz Sabancı ailesine, tüm holding yöneticilerine ve çalışma arkadaşlarımıza bugünkü TEMSA’yı yarattıkları için teşekkürü bir borç biliriz. Artık sıra yarının TEMSA’sını yaratmakta. Bu seyahatte bayrak artık yeni yatırımcımız True Value Capital Partners’da. Yeni yatırımcımız ile heyecan verici yolda kol kola yürümek için sabırsızlanıyoruz" demişti.
Yılda 10 bin adet araç üretiyor
1968 yılında kurulan ve 1987'den beri Adana'da bulunan 510 bin metrekarelik üretim tesisinde faaliyetleri sürdüren Temsa, yılda 10 binin üzerinde otobüs, midibüs ve hafif kamyon üretiyor.
Temsa, Türkiye dışında, ABD, İngiltere, Fransa, Almanya ve İtalya üzere önde gelen ekonomilerdeki kıymetli pazarların da yer aldığı dünya çapında 70'e yakın ülkede faaliyet gösteriyor.
Sabancı Kümesi Rıfkı Enver Ünver'e satmıştı
Sabancı Grubu'nun sahibi olduğu, dünyanın önde gelen otobüs ve midibüs üreticilerinden Temsa, geçen mayıs ayında sürpriz bir biçimde Rıfkı Enver Ünver'e ilişkin olan True Value Capital Partner's şirketine satılmıştı.
Sabancı Grubu'nun otomotiv bölümündeki değerli yatırımlarından olan ve Türkiye'nin esaslı şirketleri ortasında bulunan Temsa'nın, Rıfkı Enver Ünver'e satışı sonrası karşılaşılan belirsizlikler ile satışın üzerinden geçen çok kısa bir müddette borçlarını yapılandırma evresine gelmiş olmasının düşündürücü olduğu, olayın birçok soruyu da beraberinde getirdiği, 50 yılı aşkın müddettir faaliyetini sürdüren ve Adana'da bulunan üretim tesisinde yılda 10 binin üzerinde otobüs, midibüs ve hafif kamyon üretme kapasitesine sahip Temsa'nın mali yapısında ortaya çıkan değişimlerin satış öncesindeki periyodu de kapsayacak halde sorgulanabileceği söz ediliyordu. Satış sonrası içinde bulunulan mali dertlerden ötürü şirket çalışanlarının da huzursuz olduğu öğrenilmişti.
Satış sonrası şirkete CEO olarak atanan Aslan Uzun, geçen günlerde yaptığı açıklamalarda Temsa'nın bir fon mantığıyla alınmadığını, Temsa'nın kâra geçirilip 5 yıl sonra satmak üzere bir niyetlerinin bulunmadığını belirtmişti.