Her cesit ticaret mali nisaba, yani 85 gram altinin degerine ulastiginda zekata tabidirSemure bin Cundub (ra) bununla ilgili olarak soyle bir hadis rivayet eder:
Resulullah (sav) satis icin hazirladigimiz seylerden zekat vermemizi emrederdi( Ebu Davud, Zekat: 3)
Senenin basinda nisap miktarinda olan ticaret mallarinda, sene sonundaki piyasa fiyatlari esas alinirYalniz KDV haric tutulur Cunku bu para tuccarin degil, maliyenindir
Hanefilere gore sene icerisinde nisap miktarindan artis veya eksilis zekata tesir etmez Fakat sene sonunda ticaret mali nisap miktarindan asagiya duserse, zekata tabi olmaz Safiilere ve Malikilere gore, nisap miktarina sadece sene sonunda itibar edilir Buna gore sene basinda nisap miktarinda olmayan bir mal sene sonunda nisaba ulasirsa, zekatini vermek gerekir
Cinsleri ayri ayri da olsa, ticaret esyalari birlikte hesaplanir
Bir malin ticaret esyasi sayilabilmesi icin kar etme niyeti ile fiilen satisa arzetme unsurlarinin bulunmasi gerekir Baslangicta ticaret icin satin alinmayan bir mal, sonradan ileride satilmak uzere saklanacak olsa, uzerinden bir sene gecmis olmakla zekat dusmezFakat otomobil alim satimi yapan biri satmak icin aldigi otomobillerden birini bir muddet kullanacak, isi bittikten sonra satacak olsa, o otomobil yine ticaret esyasidir Zekat verilirken o da hesaplanir
Hanefilere gore ticaret malinin zekati kendi cinsinden odenebilecegi gibi, kiymeti para olarak da odenebilir Mesela bir konfeksiyoncu isterse, zekatini elbise olarak, isterse para olarak verebilirSafii mezhebine gore ise bir malin zekatinin kendi cinsinden odenmesi gerekir
Resulullah (sav) satis icin hazirladigimiz seylerden zekat vermemizi emrederdi( Ebu Davud, Zekat: 3)
Senenin basinda nisap miktarinda olan ticaret mallarinda, sene sonundaki piyasa fiyatlari esas alinirYalniz KDV haric tutulur Cunku bu para tuccarin degil, maliyenindir
Hanefilere gore sene icerisinde nisap miktarindan artis veya eksilis zekata tesir etmez Fakat sene sonunda ticaret mali nisap miktarindan asagiya duserse, zekata tabi olmaz Safiilere ve Malikilere gore, nisap miktarina sadece sene sonunda itibar edilir Buna gore sene basinda nisap miktarinda olmayan bir mal sene sonunda nisaba ulasirsa, zekatini vermek gerekir
Cinsleri ayri ayri da olsa, ticaret esyalari birlikte hesaplanir
Bir malin ticaret esyasi sayilabilmesi icin kar etme niyeti ile fiilen satisa arzetme unsurlarinin bulunmasi gerekir Baslangicta ticaret icin satin alinmayan bir mal, sonradan ileride satilmak uzere saklanacak olsa, uzerinden bir sene gecmis olmakla zekat dusmezFakat otomobil alim satimi yapan biri satmak icin aldigi otomobillerden birini bir muddet kullanacak, isi bittikten sonra satacak olsa, o otomobil yine ticaret esyasidir Zekat verilirken o da hesaplanir
Hanefilere gore ticaret malinin zekati kendi cinsinden odenebilecegi gibi, kiymeti para olarak da odenebilir Mesela bir konfeksiyoncu isterse, zekatini elbise olarak, isterse para olarak verebilirSafii mezhebine gore ise bir malin zekatinin kendi cinsinden odenmesi gerekir