Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

'Mardin'deki kaza bakanlığın ihmali'

'Mardin'deki kaza bakanlığın ihmali'
0
74

dagcı

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,225
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
68
F-D Coin
66

TMMOB Mardin Vilayet Uyum Konseyi, Derik’te 20 Ağustos’ta Cengiz Holding’e ilişkin Eti Bakır Tesisleri’nden çıkan iki TIR’ın karıştığı ve 20 kişinin öldüğü kazaya dair bir rapor hazırladı. Raporda, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün çift taraflı yollarda uzunluğuna eğim oranına en fazla yüzde 3 oranında müsaade verilmesine rağmen Mazıdağı-Derik yolunda bu oranın yüzde 10’lara kadar ulaştığı belirtildi.

Cumhuriyet'ten Mukadderat Çukay'ın haberine nazaran, Viraj eğiminin azaltılması ve görüş aralığını düşüren ögelerin ortadan kaldırılması gerektiğine dikkat çekilen raporda, “Yüksek eğimler iniş yapan ağır taşıtlar için önemli problemler doğurabilir. 18 ay evvel tamamlanmasına rağmen imaline başlanmayan Derik-Mazıdağı etraf yolunun imaline başlanması gerek. TIR ve ağır vasıta trafiği, bir türlü yapılamayan çevreyolu üzerinden yapılmalı” denildi.

‘20 yıldır problem’


Yüzlerce karayolunda eğimi yüksek yerlerin olduğunu belirten Dr. Suat Sarı, “Mardin Derik kazasının olduğu yolda 18 ay evvel yolun yapılmasına ait proje bitmiş lakin yapılmamış. Ulaştırma Bakanlığı’nın burada bir gecikmesi, tembelliği var. Bu yol 15-20 yıldır sorun. Buna emsal birçok yol var. Bu yolların düzeltilmesi gerekir. Mardin’deki kazada sorumlular kim, araştırılmalı. Türkiye’nin genelinde otoyollarda kontroller yapılmıyor. Şoförlerin denetlenmesi ve uyku sistemlerine kadar bakılması gerek” dedi.

Denetim yok

Yalnızca kontrollerle kazaların önüne geçilebileceğine dikkat çeken Sarı, 2021’de mevt oranlarının arttığını tabir ederek şöyle konuştu:

“İş otoyol yapmakla olmuyor. Mardin’de gerçekleşen kazada yolu vaktinde yapmadığı için Ulaştırma Bakanlığı sorumludur. Kontrol yapmadığı için de İçişleri Bakanlığı ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı sorumludur. Türkiye AB’nin trafik kontrolü bazında en zayıf ülkesi. Bu kontroller başka ülkelerde yapılan teknolojiyle yapılmadığı için meydana gelen kazalarda her iki bakanlığın çok büyük sorumlulukları ve kusurları var.”
 

Similar threads

Türk Mimar ve Mühendis Odaları Birliği (TMMOB) Mardin Vilayet Uyum Şurası (İKK), Mardin’in Derik ilçesinde 20 Ağustos'ta Cengiz Holding’e ilişkin Eti Bakır Tesisleri'nden çıkan iki TIR’ın karıştığı ve 21 kişinin hayatını kaybettiği kazaya dair hazırladığı raporu paylaştı. Raporda, Cengiz...
Cevaplar
0
Görüntüleme
85
TMMOB Mardin Vilayet Uyum Heyeti, 21 Ağustos 2022 tarihinde Mazıdağı-Derik yolundaki meydana gelen ve 20 kişinin vefatıyla sonuçlanan kazaya ait inceleme raporunu yayımladı. Raporda, Cengiz Holding’e ilişkin ETİ Bakır bünyesinde bulunan Mazıdağı Metal Geri Kazanım ve Entegre Gubre tesislerinden...
Cevaplar
0
Görüntüleme
41
İçişleri Bakanlığı, yarından itibaren başlayacak uygulama ile sürat sonunun Edirne'den Şanlıurfa'ya kadar uzanan otoyolda 130 kilometre/saate,Kuzey Marmara, İstanbul-İzmir, Ankara-Niğde otoyollarında ise 140 kilometre/saate çıkarılacağını bildirdi. Karar 81 vilayet valiliğine iletildi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
149
İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, yeni kara yollarından başlamak üzere sürat limitlerinin artırılması konusunda çalışma yapıldığını bildirdi. Soylu, 'Bir ölçü artırma konusunda, yeni kara yollarından başlamak suretiyle bir adım atılması üzerine bir çalışma gerçekleştirilmektedir' dedi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
51
Ülke genelinde çok kar yağışı nedeniyle kimi vilayetlerde ulaşımda aksamalar ve kazalar başta olmak üzere pek çok olumsuzluk yaşandı. Takımların, vatandaşlara yardım ulaştırılması ve kapalı yolların açılması maksadıyla yürüttüğü çalışmalar devam ediyor. TAG Otoyolu, don olayının akabinde meydana...
Cevaplar
0
Görüntüleme
27
858,465Konular
981,138Mesajlar
29,533Kullanıcılar
TUNCAMMSon üye
Üst Alt