Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Marka analizi nasıl yapılır?

Marka analizi nasıl yapılır?
0
302

hackturkiye

FD Üye
Katılım
Ara 26, 2022
Mesajlar
194
Etkileşim
43
Puan
28
Yaş
42
F-D Coin
143
Genel olarak tüketiciler bir ürün alırken genelde marka olmasına ve geçmişte aldıklarında bir sıkıntı çıkıp çıkmamasına bakmaktadırlar. Bu bağlamda müşteriler marka analizi yapmakta ve kaliteye önem vermektedirler. Müşteri ilk safhada mevcut bilgi kullanılarak analiz eder. Geçmişte yapılan müşteri araştırması, Pazar, marka, satış bilgileri ve modelleri markanın tarihteki konumu ve rakip kimlik stratejileri bu safhada önemlidir. Daha sonra müşteri çeşitli kaynaklar ile orijinal müşteri araştırmaları ile elde edilebilir.

Müşteri analizi

Genellikle bu analizi müşteriler hangi fonksiyonel ve kişisel faydaların müşteriler açısından daha önemli ve daha tasarruflu olacağını söylenebilir. Genellikle müşteriler marka konusunda takıntı olmakla birlikte sadece fiyatlara bakan müşteriler de bulunmaktadır. Genel baz da bakıldığında müşteriler bir markanın analizini yaparken daha çok geçmişte edindiği izlenimleri öne çıkarmaktadır. Bundan dolayı müşteriler markanın geçmişten gelen köklü ve ürünlerinin kaliteli olması kesinlikle bir müşteri için önemlidir. Yine satış anlamında öne çıkan markalara bakıldığında geçmişten gelmiş ve piyasada kendi markasını adeta devleştirmiş markalar bu konuda öndedir.

Sadece kendi ülkelerinde olmayıp global anlamında da yer edinen o marka dendiğinde müşterilerin gözü kapalı güvenmesi o markanın kendini gerçekleştirdiğini gösterir. Bundan sonra markanın yapacağı adım ise müşteride olabilecek güven eksikliğinin öne geçmesi olabilir. Her türlü ürünün arkasında duran ve teknik anlamda da oluşabilecek desteği en yüksek seviye yapan firmalar hep dünya çapında yüksek cirolar elde etmiştir.

Marka anlamında kitleler

Belli kitleler genel olarak iletişim anlamında bazı iletişim programlarına tepki göstermektedir. Buna bağlı olarak farklı stratejiler ve konumlandırmaların ve kimlik uygulamalarının doğru olduğunu kanıtlar niteliktedir. Değerlendirmek anlamında sınırsız sayıda segmentasyon planları bulunmaktadır. Genel bazda müşterilerin marka da aradığı lüks ve uygun fiyat olmaktadır. Arananlar arasında müşterinin fiyat duyarlılığı marka bağlılığı da öne çıkabilmektedir. Genel olarak markaların hedefleri en ilgi çekici ve en çok kitleye ulaşmak da denebilir. Bununla birlikte daha fazla satışında olacağı düşünülebilir.

Marka anlamında bakıldığında piyasada söz sahibi olmak yeterli olmayabilir. Çünkü yurt içinde söz sahibi olunsa da genel anlamda globalde de yeterince sözünün geçtiğini marka bazında göstermesi gereklidir. Genel bazda markalar müşterileri çekmek için ellerinden ne geliyorsa yapmak ister ve kendi piyasalarında marka olmak onlar için çok önemlidir. Serbest piyasada her şeyin birbiriyle bağlantılı olduğu yerde güvenilir olmak kaliteli olmak daha sonra daha yüksek getiri ve daha fazla gelir demektir. Genel olarak markalar kaliteden ödün vermeden her türlü konuda müşterilerinin yanında olmayı vaat etmiştir.

Marka imajı

Genel bazda bakıldığında çoğu ürünün belirli bir piyasası vardır. Hepsinin kendi sektöründe önemli yatırımları vardır. Müşteriler bunların içinden en çok hangisi kendilerine hitap ediyorsa en çok hangileri bütçeye daha yakın ise müşteri de en çok alışverişi ordan yapacaktır. Tabi bu konu müşterinin bakış açısına göre değişir. Bazı müşteriler pahalı olsun ama kaliteli olsun derken bazıları ise ucuz olsun yeter diyebilmektedir. Marka imajı dendiğinde müşterilerinin ve diğerlerinin markayı nasıl algıladığıdır. Marka imajı anlamında iki adet marka imajı kaynağı vardır. Müşteri iletişimi ve rakip iletişimi olmaktadır. Müşteri odaklı marka imajı bilgisi müşterilerin marka ile ilgiline algıladıkları ve bu marka ile ilgiline düşündükleri genellikle anket yoluyla öğrenilebilir. Diğer rakip markaların nasıl algılanmak istedikleri raporlar diğer stratejik planlarla görülebilir. Markalar rakibi analiz etmenin en iyi yolu rakibin reklamları iletişim kanalları da olabilir.

Genel itibariyle piyasada rakiplerin sayısı arttıkça rekabet de artmaktadır. Bununla birlikte firmalar daha çok müşteriyi kendine çekebilmek için kampanyalar indirimler yaparak daha cazip görünmeye çalışmaktadır. Eğer firmanın olduğu pazarda rekabet daha da arttıysa ve rakipler nüfus Pazar anlamında dağıtım konusunda güçlüyse daha küçük firmaların ayakta kalması zor olmaktadır. Günlük hayatta kullanılan bir söz vardır. Büyük balık küçük balığı yer sözü ekonomik anlamda da gerçekleşir. Bu yüzden piyasada firmaların söz sahibi olması için kendilerini her geçen gün geliştirmeleri ve daha çok reklam ve tanıtım yaparak daha çok müşteriye odaklanması gerekmektedir. Bir markanın büyümesi için en önemli faktör reklam ve tanıtımdır.
 

Similar threads

Marka yandaşlığı, müşterilerin rakip faaliyetlerden veya pazar ortamındaki değişikliklerden bağımsız olarak aynı şirketten satın almaya devam etme eğilimidir. Bir müşteri marka Yandaşlığı geliştirdiğinde, istediği şirketten satın almaya devam edecektir. Her zaman aynı marka kahve, soda veya...
Cevaplar
0
Görüntüleme
150
Bir marka piramidi, bir şirketin değer zincirinin görsel bir temsilidir. Buradaki fikir, her bir parçanın markanın genel başarısına ne kadar katkıda bulunduğunu göstermektir. Marka piramitleri, markalar ve müşterileri arasındaki ilişkiyi görselleştirmenin harika bir yoludur. Ayrıca müşteri...
Cevaplar
0
Görüntüleme
154
Günümüzde, işletme hakkında ilk izlenimi veren marka isimlerini doğru seçmek büyük önem taşıyor. Verilen isim markanın kimliğini yansıtarak algılanma biçimi ve marka değerini şekillendirmektedir. Sunulan ürün ya da hizmetin yanı sıra akılda kalıcı ve yaratıcı bir ad seçimi de güçlü bir marka...
Cevaplar
0
Görüntüleme
183
Marka, müşterilerin marka adını gördüklerinde veya duyduklarında düşündükleri şeydir. Birçok çokuluslu şirketin markası milyarlarca dolar değerindedir. Esasen bir marka, bir firmanın sağladığı bir ürün veya hizmetin imajı ve kişiliğidir. İyi marka yönetimi, daha sonra müşterilerin geri gelmesini...
Cevaplar
0
Görüntüleme
115
Alım satım işlemlerinde genel itibariyle bakıldığında müşterilerin şirketlerden değil de daha çok güven duydukları ve bağlandıkları insanlardan satın alma işlemlerini gerçekleştirdikleri görülmüştür. Bu sebeple bütün başarılı markaların, aslında vizyonlarını yerine getirmek ve misyonlarını daha...
Cevaplar
0
Görüntüleme
310
858,461Konular
981,117Mesajlar
29,532Kullanıcılar
Üst Alt