Marka Değişim (Rebranding) rebranding banke markasi iran Marka değişim (Rebranding) Ara Sıra şirket içi veya şirket açık havada meydana gelen öbür şartlar bir şirketi marka ve logosunu değiştirmeye zorlayabilir Bunlar aralarında; şirketin yaptığı bir hatanın unutulmasının amaçlanması, şirketin el değiştirmesi, yabancı pazarlarda markanın telaffuz zorlukları, şirketin bitmiş konuşlanma stratejisi gibi nedenler bulunabilir Marka değişiminin bir yeni strateji olarak seçilmesi durumunda bu stratejinin temelini aşağıdaki amaçları yerine getirmek için yapılan planlar ve projeler oluşturmalıdır: Hissedar ve paydaşlarla (stakeholders) iletişimi daha da desteklemek, Müşterilere sunulan mal ve hizmet ürünlerinde gelişim ve daha iyiye yönelik değişim temin etmek, Şirket içi operasyon ve işlevlerde şartların değişmesi yerine getirmek, Şirketin kurumsal kimlik ve iletişim araçlarında ve yöntemlerinde daha tutarlı, müşteri istek ve gereksinimlerine daha sağduyu, daha anlamlı gelişimler ve değişimler yaratmak Maksat eski alıştırma biçimi ve eski şirkete ya da ürüne yeni bir isim bulmak yok; benzeri yeni bir işletme ya da mahsul yaratır gibi hareket etmek ve bunun için de yeniliklere açık bir amacı olduğu yolunda bir değişimi niyet kitlelerle iletişimde anlatmak Böylece maksat kitlenin kafasında yeni bir imaj ve algılama yaratabilmek Marka değiştirmeye yurt içi misal vermek gerekirse şu örnek ilginç olabilir: Antalya yöresinde kurulu Petrokentyenilendi, 5 yıldızlı bir tatil beldesi haline getirildi ve Golden Beach ResortAltın Plaj Beldesi adını aldı Yeni bir logosu var ve yeni bir pazarlama stratejisi uyguluyor Yurt dışı örneklerin başında ise Enron skandalı sebebiyle kapatılan ArthurAndersen murakabe ve muhasebe kuruluşunun danışmanlık örgütü kazanç şahsen ArthurAndersen Consulting firmasının adı Accenture olarak değiştirildi ve şirketin eski ve kötü bir eylemle anılan isminden uzaklaşıldı Bir diğer örnek: Chase Bank; bu banka “Bankone isimli bankayı satın aldı ve Bankone artan bir şekilde Chase haline getiriliyor ABN Bankası ile AMRO bankalarının birleşiminden doğan ABNAMRO Bank’ın tek banka haline gelmesi takriben 3 sene aldı ABD Araba devi General Motors firması Kore oto yapımcısı Daihatsu’yu satın aldı Böylece bu şirketin eski markalarından Daihatsu Matiz bir yenilenmeden sonra Chevrolet Matiz adını aldı Arçelik markası yurt dıştan teleffuz edilmediği ve özellikle İngilizceICODEde fena anlamlara gelebildiği için Koç Grubu Beko markasını buluş etti Beko başlangıçta yurt dıştan tanındı, daha sonra Türkiye’ye geldi İran’da Molla rejiminin devletleştirdiği Tiz marka jiletler Arap piyasalarında fena anlayış geldiği için (Küfürlü anlamıyla:Yellenmek) yeni bir marka haline getirildi ve Arapça kahraman anlamına gelen Mükhdam haline geldi Isim başkalaşmak bir ürüne canlılık kazandırabilir, idareli ömrünü uzatabilir, yeni tip grupları kazandırabilir, eski ve kötü anıları unutturabilir, değişik yabancı piyasalarda mevcut milli markalarının devamını sağlayabilir Örneğin General Motors’un AlmanyaICODEda ürettiği Opel; İngiltere`de Vauxhall markası olarak satışa sürülür Böylece İngilterede “ulusal otomobil olarak algılanan Vauxhall markasının yarattığı iyi algılama ve imgeden yararlanılma yoluna gidillir Marka başkalaşmak kozmetik bir hareket olarak düşünülürse geri tepen bir silah olabilir Tıpkı bir zamanlar “NewYeni CocaCola’nın alıcı tepkisi sonucu “CocaCola Classic haline dönüştürülüp bir vakit sonradan sadece CocaCola olarak satışına devam edilmesi gibi Marka başkalaştırmak eğer ciddi bir araştırma ve planlama sonucu yapılırsa azıcık fiyatı yüksek bir girişimdir ama getirisi de büyük olabilir Önemli olan şirketin “yenilenme konusunda duyduğu arzu ve buna ayırdığı kaynaklardır Değişmek için değişme yapmak güvenli olmayan bir oyun haline gelebilir Tevfik Dalgıç
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.