Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Marka Üzerine

Marka Üzerine
0
52

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,763
Etkileşim
88
Puan
48
F-D Coin
0
Marka Üstüne Marka üstüne BÖLÜMLENDİRME, KONUMLANDIRMA ve MARKA ÜZERINE Pazar bölümlemesi, pazarı benzer açlık ve ihtiyaçları olan tüketicilerin oluşturduğu, göreceli olarak homojen sayılabilecek daha aşağı bölümlere ayırmaktır Rekabetin nahoş gücünün yanı sıra, benzer özellikler gösteren pazar için strateji geliştirmek daha kolaydır, daha bereketli olunur ve işletmenin kaynakları daha etkili kulanılır Bu nedenlerle de işletmeler pazar bölümlemesi yaparlar Pazarlarını bölümlerken ise şu faktörleri kullanırlar; pazarı böldükten daha sonra yapılan pazarlama eylemi, bölmeler içinden bazılarını seçmek ve hangi pazarlara girileceğine, hangi pazarlarda faaliyette bulunulacağına karar vermektir Maksat pazar veya pazarlar seçildikten daha sonra ise konumlandırma yapılır Alıcı ile ilgili değişkenlere tarafından bölümleme : 1 Coğrafik Bölümlendirme (İtalyan kullanıcı, Fransız kullanıcı gibi) 2 Demografik Bölümlendirme (Kadın ve erkek, genç veya yaşlı gibi) 3 Psikografik Bölümlendirme (Gözü Kara, hamle, içe dönük, duygusal gibi) Mahsul ile ilgili değişkenlere göre bölümlendirme : 1 Kullanılan arz (Yoğun kullananlar, sık kullananlar veya kullanmayanlar gibi) 2 Fayda (Birinci kalite kağıt, baş ağrılarını dindiren analjezik gibi) 3 Marka tercihi (Olanlar ve olmayanlar gibi) Konumlandırma; seçilen Pazar bölümündeki tüketicilere işletmenin sunduğu ürününhizmetin onlar için yerinde olduğunu, diğer tüketicilerin ihtiyaçlarını ise karşılamayacağını anlatan süreçtir Bir başka deyişle, konumlandırma, tüketicilerin zihninde ‘ürüne ait bir yer yaratmaktır’ Tüketicilerin zihninde ürüne karşın yer yaratırken; 1 Ürün özelliği veya özellikleri kullanılabilir 2 Rakipler ile kıyaslayıcı konumlama yapılabilir 3 Ürünün kullanımı vurgulanabilir 4 Fiyatkalite ilişkisi ile konumlama yapılabilir 5 Ürünü kullananlar vurgulanabilir 6 Ürün sınıfı vurgulanabilir 7 Kültürel semboller ile konumlama yapılabilir Konumlandırma marka yaratımının birincil adımıdır Zira, marka yönetimi, işletmenin ürünlerinin sağladığı faydaları müşterilerin algılamalarını karşılamak üstüne kurulur İşletme yöneticisi bu algıyı marka kimliğini şekillendirmekle yaratır Marka kimliği işletmenin tüketiciye atamak istediği ya da verdiği mesajdır Marka imajı ise tüketicinin mesajı nasıl algıladığıdır Yaratılan kimlik ve algılanan imaj o kadar önemlidir oysa işletmenin bu günkü ve gelecekteki kazancını, karlarını ve işletme değerini etkiler Tüketiciler kuvvetli markaları; • Severler, • Ona güven duyarlar, • Seçim ederler, • Markaya bağlanırlar, • Olumlu davranış beslerler Yani gelecekte işletme sahip olduğu marka adı aşağı yeni ürünler sunarsa onları da satın alma istekliliği taşırlar • Ve bir takım unsurlara marka aracılığı ile sahip olurlar Bir Mercedes, 1 Fiyatı Yüksek, iyi yapılmış, sağlam, yüksek prestijlidir Özellikleri 2 Sağlam ve koruyucudur Faydaları 3 Yüksek performans, güvenlidir Değerleri 4 Alman otomobili, organize, yüksek kalitededir Kültürü 5 Görmüş geçirmiş bir patron kimliğindedir Kişilieği 6 Direksiyonun ardında 20’lik bir sekreter yok, 55’in üstünde bir üst düzey yöneticinin olmasını bekleriz Kullanıcısı Umarım biraz da olsa faydalı olmuşumdur 1549332290 1549332290 markauzerine5c58ef472b85emarkauzerine5c58ef472b85e http:wwwturkforumgentrvforumimagessmiliessmilegif) herkese iyi günler (Kaynak: PKotler, Marketing Management, 2003) Ekin ARSLAN  
 
858,510Konular
982,896Mesajlar
30,666Kullanıcılar
masteryi33Son üye
Üst Alt