Markanızı Kim Temsil Ediyor? Markanızı Kim Temsil Ediyor? Marka değeri bir çok kurumun en kayda değer varlıkları aralarında yer alıyor Marka değerini çoğaltmak için çoğu yatırım, tanıtım yapılıyor Peki, markanın değerini fiilen yapılan tanıtımlar mı belirliyor? Markanın nasıl tanıtıldığı, o markayı tanıtanların kim olduğu gibi konular önemli olmakla birlikte, sahiden en kayda değer tanıtım bir kurumun ürün ve hizmetlerinin sunumunun yapıldığı anda yaşanan deneyimdir bu nedenle, markayı temsilcilik edenlerin en önemlisi, filminde oynayan meşhur, kurumun üstteki yöneticisi veya sözcüsü yok, müşteri ile her tesadüf anında kurumu temsilci kişilerdir Özellikle alıcı ile etkileşim içinde bulunan satıcıların, telefona yanıt veren çalışanların, şirkete gelenleri tedarik eden resepsiyon çalışanlarının ücret düzeyleri düşük, yetkileri sınırlı olması sebebiyle genellikle insan kaynakları yönetiminde üstteki seviye katkıdan yoksun kalırlar Ancak, herif açısından marka değerini belirleyen unsurların başında ne kadar sıcak karşılandığı geliyor bu nedenle, marka değerinin artırılmasını isteyen kurumların yalnızca mahsul kalitesi, teknoloji, altyapılar sistemleri gibi konularda değil, bununla beraber insan kaynakları yönetimi konusuna da yatırım yapması gerekiyor Öncelikle, bu pozisyonlar için işe alınanların iyi bir değerlendirmeden geçmesi ve bu sürecin kalitesinin durmadan izlenmesi tartma taşıyor Bazı kişisel davranış özellikleri bu pozisyonlar için veri ve deneyimden daha manâlı bu nedenle bu özelliklerin belirlenebilmesi için kullanılacak testler ve müşterek görüşmeler için ayrılacak süre fiilen marka değerinin korunması ve geliştirilmesi için yapılan birer yatırım olarak değerlendirilmeli İşe alım sürecinin kalitesi gerçekten şirkete başvuranların kalitesini de artırıyor Çünkü sıkı bir değerlendirmeden geçerek işe alınanlar toplumda bu şirkette işe başvuracaklar için de manâlı bir gösterge oluşturuyor Doğru kişisel özelliklere sahip takımların da motivasyonu yüksek olduğundan her çalışan şirketin sadece bir temsilcisi yok, aynı zamanda birer amigosu oluyor 2 önemli adım ise iyi bir oryantasyon programının işe her yeni giren için kullanılması Millet davranışlarında en büyük değişimi ilk işe alındıklarında ve mekan değiştirdiklerinde gösteriyorlar bu nedenle kurumun değerleri ve arzulanan davranışlar konusunda ne dek erken eğitim verilirse, böylece yardımcı oluyor Hem, işe yeni girenlerin daha deneyimli koçlarla peşine düşüp takip edilmesi ve yönlendirilmesi de marka değeri için gerekli olan tutarlılık gibi kavramların en kısa zamanda kazanılmasına muavin oluyor Çalışanların yeterli altyapılar desteğine sahip kılınmaları ve başarıdan pay almalarına uyarı edildiğinde davranışsal gelişim de hızlanıyor Mesela, müşteriler ile ilgili bilgilerin alıcı ile karşılaşan çalışana doğru ve hzılı olarak tam zamanında ulaştırılmasının sağlanması onun da daha bereketli çalışmasına tezgâhtar oluyor Bu kadar yatırım yapılan çalışanları şirkette tutulabilmesi için onlara şirket performansı ve başarı formülü konusunda veri verilmesi, müşteri beklentileri ve memnuniyeti konusundaki araştırmaların paylaşılması üstünlük sağlıyor Çalışanların marka değeriyle uyumlu davranışlarının ödüllendirilmesi ve kurum içinde özellikle yaygın olarak tanıtılması da öteki çalışanlar için bir ilham kaynağı ve motivasyon oluyor Kurum içinde kariyer basamaklarını tırmanabilenlerin de marka değerini artırıcı örnek davranışlarda bulunanlar arasından seçilmesi de iç irtibat açısından ve bütün çalışanların dürüst yönlendirilmesi açısından yararlı oluyor Özetle, markayı temsilcilik edenler, müşteri ile zaman geçirenlerdir böylece bu konumdaki herkesin markanın karşılıklı değerlerini damarlarında hissederek çalışmasının sağlanması, markayı yüceltmenin en etkin yoludur Dr Yılmaz ARGÜDEN
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.