bilgisayarci
FD Üye
İstanbul'daki marketlerde satış yoğunluğu yaşandı. Koronavirüs nedeniyle besin ve hijyen eseri stoğu yapmak isteyen müşteriler market raflarını boşalttı.
Raflardaki makarna, kuru besin, şeker, kolonya üzere eserlerin bittiği görüldü. Ayrıca bazı eserler için raflara asılan 'her müşteri için hudutlu sayı ile sınırlıdır' uyarıları da dikkat çekti.
Tüketici Müracaat Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, "Koronavirüs tehdidiyle marketlere hamle eden Almanları ayıplarken bizim milletimizin birebir davranışı göstermesini kabullenemiyorum. Bizim ülkemizin insanı asildir ve gereksinimden fazlasını da almaz. Bunların birden fazla israf olacak, tahminen de çöpe atılacak. Bu çok taleple yaptığımız iş birebir stokçunun, vurguncunun ekmeğine yağ sürmektir. Biz rafları boşaltınca, stokçu elindeki malları daha değerliye piyasaya sürecek. Aslında bu kabahat. Hem cezai kanunumuza hem Türk Ticaret Kanunu'nda stokçuluk, vurgunculuk, karaborsacılık yasak. Girdi maliyetlerinde artış olmadan ya da döviz fiyatlarından etkilenmediği halde fiyatları yükseltmek, haksız ticari uygulama kapsamındadır lakin asıl misyon tüketiciye düşüyor. Tüketici, tüketmemekten gelen gücünü kullanmalı" dedi.
Ağaoğlu, "Rafları boşaltmak bir tarafa, alabileceği gereksinimin asgarisini almalı ki şu dönemde gerek cerrahi maskelerde, gerek hijyen eserlerinde yahut kuru bakliyatta, besin eserlerinde fahiş fiyat uygulayan stokçular başarılı olamasınlar. Bunları Ticaret Bakanlığı'na şikayet etmek de hepimizin vazifesi. 'Alo 175 Tüketici Hattı' var. Oraya da şikayet edilebilir" ifadelerini kullandı.
'Pahalıya eser alanlar ortadaki farkı geri alabilir'
Ağaoğlu pahalıya ürün alan tüketicilerin olağan fiyatı ile ortasındaki farkı geri alabileceğini belirterek, "Ayrıca Ticaret Bakanlığımızın uygulamaya koyduğu taşınabilir şikayet çizgisi HFA (Haksız Fiyat Artışı) Şikayet Bildirimi de fiyatsız olarak tüketiciye kolay kolay şikayet imkanı sağlıyor. Bu ortada değerli fiyattan eser alan tüketicilere de tavsiyem, olağan fiyatla fahiş fiyat ortasındaki farkın iadesi için Tüketici Hakem Heyetleri'ne gerek şahsen giderek, gerekse internet sistemi üzerinden fiyatsız olarak başvurup ortadaki farkın iadesine karar alsınlar" diye konuştu.