iltasyazilim
FD Üye
Martinair ya da resmi adıyla Martinair Holland NV Avrupa Idareli Topluluğu ’nun kurucu üyeleri aralarında bulunan Hollanda ’nın en önemli havayolu şirketleri aralarında yer alır Ama Martinair, Hollanda ’nın en kayda değer havayolu şirketleri arasında yer alsa da şirket son yıllarda ciddi bir küçülmeye gitmiştir Hollanda ’nın en kayda değer havayolu şirketi olan KLM ’den daha sonra gelen Martinair, ülke için bir dönem büyük hizmet sundu Ancak idareli olarak ciddi bir bunalıma giren şirket filosunda yer alan uçakların birçoğunu elden dışında tutmak zorunda kalmıştır Yapılan bu işlem sonrasında enkaz bir şekilde ayakta kalmayı başaran ve iflas etmekten kurtulan Martinair, halen aktif olarak faaliyet göstermektedir Martinair, her ne dek bir dönem bağımsız bir havayolu şirketi olarak faaliyet gösterse de 2000 ’li yıllarla beraber vahşileşen havacılık endüstrisinde tek başına tutunmakta ciddi şekilde zorlanmıştır Idareli bir hortum içinde olan Martinair, KLM kadar satın alınmıştır Fakat bu tayin işlemi hiç kolay gerçekleşmemiştir KLM ilk olarak şirketin yüzde 50 ’lik hissesinin tamamını almış ve ardından aradan 30 sene geçmiştir
Bu sürede Hollanda ’da havacılık sektöründe yeni şirketler çıkmaması KLM ’in Martinair ’in geriye doğru kalan yüzde 50 ’lik hissesini de satın alması tekelleşme ve kartelleşme sorunu ile karşılaşması anlamına gelmekte idi Ancak KLM buna rağmen Martinair satın aldı Bu adım sonrasında KLM kendisini Avrupa Birliği Rekabet Komisyonu ’nun önünde buldu Yapılan işlem reddedildi ve KLM masada eli boş ayrıldı 1994 yılında yaşanan bu durum ardından KLM, 2019 yılında her tarafta Martinair ’i satın alma girişiminde bulundu ve sonunda başarılı oldu *resmi olarak 24 Mayıs 1958 tarihinde sabit olan Martinair, Hollandalı uçak şirketinin çalışanları Martin Schröder ve John Block önderliğinde havacılık sektörüne kazandırılmıştır Şirket, kuruluşunun üzerinden kısa bir süre geçmesinin gerisinde Amerikan havacılık endüstrisi ile yakın ilişkiler kurmuştur Bu dönemde Martinair filosuna çok sayıda Amerikan uçak üreticisi Mc Donell Douglas ’ın ürünleri dahil edilmiştir Bunlar aralarında dünyaca meşhur Mc Donell Douglas MD11 serileri de vardı Fakat ardından bu uçakların bir kısmı dönemin popüler havayolu şirketlerinden Swiss Air ’a satılmıştır
2019 yılına değin havacılık alanında gezgin taşımacılığı yapan Martinair, bu dönemde filosuna Singapur Havayolları ’ndan satın aldığı Boeing 747400 ile hizmet sunmakta idi Fakat şirket yaşanan küçülme ardından ve KLM ’inde şirketi satın almasıyla beraber ticari gezgin taşımacılığına son verdiğini duyurdu Bunun ardından Martinair, yalnızca kargo taşımacılığı alanında faaliyet göstermeye başlamıştır Günümüz itibariyle KLM – Air France ortaklığının yasal malı olan Martinair, eski günlerinden fazla uzaktadır Şirket filosunda sadece fakat yalnızca 1 adet Boeing 747 bulunmaktadır Bu uçakla da özel kargo siparişlerini içeren şirket arasında İstanbul ’un da bulunduğu 20 öbür destinasyona kargo taşımacılığı yapmaktadır Martinair ’in filo merkezi ise Hollanda ’nın başkenti Amsterdam ’da bulunan Schiphol Havaalanı ’ndadır
Bu sürede Hollanda ’da havacılık sektöründe yeni şirketler çıkmaması KLM ’in Martinair ’in geriye doğru kalan yüzde 50 ’lik hissesini de satın alması tekelleşme ve kartelleşme sorunu ile karşılaşması anlamına gelmekte idi Ancak KLM buna rağmen Martinair satın aldı Bu adım sonrasında KLM kendisini Avrupa Birliği Rekabet Komisyonu ’nun önünde buldu Yapılan işlem reddedildi ve KLM masada eli boş ayrıldı 1994 yılında yaşanan bu durum ardından KLM, 2019 yılında her tarafta Martinair ’i satın alma girişiminde bulundu ve sonunda başarılı oldu *resmi olarak 24 Mayıs 1958 tarihinde sabit olan Martinair, Hollandalı uçak şirketinin çalışanları Martin Schröder ve John Block önderliğinde havacılık sektörüne kazandırılmıştır Şirket, kuruluşunun üzerinden kısa bir süre geçmesinin gerisinde Amerikan havacılık endüstrisi ile yakın ilişkiler kurmuştur Bu dönemde Martinair filosuna çok sayıda Amerikan uçak üreticisi Mc Donell Douglas ’ın ürünleri dahil edilmiştir Bunlar aralarında dünyaca meşhur Mc Donell Douglas MD11 serileri de vardı Fakat ardından bu uçakların bir kısmı dönemin popüler havayolu şirketlerinden Swiss Air ’a satılmıştır
2019 yılına değin havacılık alanında gezgin taşımacılığı yapan Martinair, bu dönemde filosuna Singapur Havayolları ’ndan satın aldığı Boeing 747400 ile hizmet sunmakta idi Fakat şirket yaşanan küçülme ardından ve KLM ’inde şirketi satın almasıyla beraber ticari gezgin taşımacılığına son verdiğini duyurdu Bunun ardından Martinair, yalnızca kargo taşımacılığı alanında faaliyet göstermeye başlamıştır Günümüz itibariyle KLM – Air France ortaklığının yasal malı olan Martinair, eski günlerinden fazla uzaktadır Şirket filosunda sadece fakat yalnızca 1 adet Boeing 747 bulunmaktadır Bu uçakla da özel kargo siparişlerini içeren şirket arasında İstanbul ’un da bulunduğu 20 öbür destinasyona kargo taşımacılığı yapmaktadır Martinair ’in filo merkezi ise Hollanda ’nın başkenti Amsterdam ’da bulunan Schiphol Havaalanı ’ndadır