iltasyazilim
FD Üye
masalların çocuk gelişimine etkisi ile ilgili bilimsel bir makale
Masal ya da öykü anlatmanın doğal yolla sözel dili öğretme tekniği olduğuna dikkati çeken uzmanlar, hikaye veya masal dinleyen çocukların iletişim becerilerinin daha hızlı gelişeceğini, soyut kavramları daha iyi öğreneceğini açıklama ederler Irtibat becerileri dinlemeyi, anlamayı ve konuşmayı içerir Masal ya da öykü dinleme aracılığıyla çocuklar dinlemeyi, anlamayı ve konuşmayı iyi öğrenirler Sözcükler, söz dizimi kuralları, aksan ve hitabe hızı, sözlü iletişimin vazgeçilmez unsurlarıdır Hikaye ve masal anlatımında sözcüklerin doğru telaffuzuna, laf dizimi kurallarına, vurgulara, çocuğun yaşına ast dil gelişimi özelliklerine, jest ve mimikleri uygun kullanmaya, yerinde konuşma hızı ile anlatmaya itina gösterilmeli Bu yapıldığında çocukların konuşma gelişiminde çocukların hitabe gelişiminde manâlı ilerlemeler görülür 46 yaşları kapsayan çocukluk döneminde masal veya öykü anlatımı, sözel dilin gelişimindeki ilerlemelerin yanı sıra iyi kötü, hoş çirkin, doğru hatalı, suç cinayet ve galibiyet ödül, dürüstlük hakkaniyet gibi kişilik gelişiminin parçası olan görünmeyen kavramları öğrenmelerini de sağlar
Masal ya da hikaye anlatmakla çocukla kurulan sözel iletişimin sonucu sevgi ve güven gibi çocuğun temel gereksinimlerinin karşılanmasına olanak sağlar, gecikmiş konuşma telaffuz bozukluğu ve kekemelik gibi konuşma bozuklarının düzeltilmesi amacıyla da masal ya da öykü anlatma çalışmalarından yararlanılabileceğine uyarı çekilirmasal veya öykünün korku ve zorlama unsurlarından mutlaka arındırılması gerekir *
Masal ya da öykü anlatmanın doğal yolla sözel dili öğretme tekniği olduğuna dikkati çeken uzmanlar, hikaye veya masal dinleyen çocukların iletişim becerilerinin daha hızlı gelişeceğini, soyut kavramları daha iyi öğreneceğini açıklama ederler Irtibat becerileri dinlemeyi, anlamayı ve konuşmayı içerir Masal ya da öykü dinleme aracılığıyla çocuklar dinlemeyi, anlamayı ve konuşmayı iyi öğrenirler Sözcükler, söz dizimi kuralları, aksan ve hitabe hızı, sözlü iletişimin vazgeçilmez unsurlarıdır Hikaye ve masal anlatımında sözcüklerin doğru telaffuzuna, laf dizimi kurallarına, vurgulara, çocuğun yaşına ast dil gelişimi özelliklerine, jest ve mimikleri uygun kullanmaya, yerinde konuşma hızı ile anlatmaya itina gösterilmeli Bu yapıldığında çocukların konuşma gelişiminde çocukların hitabe gelişiminde manâlı ilerlemeler görülür 46 yaşları kapsayan çocukluk döneminde masal veya öykü anlatımı, sözel dilin gelişimindeki ilerlemelerin yanı sıra iyi kötü, hoş çirkin, doğru hatalı, suç cinayet ve galibiyet ödül, dürüstlük hakkaniyet gibi kişilik gelişiminin parçası olan görünmeyen kavramları öğrenmelerini de sağlar
Masal ya da hikaye anlatmakla çocukla kurulan sözel iletişimin sonucu sevgi ve güven gibi çocuğun temel gereksinimlerinin karşılanmasına olanak sağlar, gecikmiş konuşma telaffuz bozukluğu ve kekemelik gibi konuşma bozuklarının düzeltilmesi amacıyla da masal ya da öykü anlatma çalışmalarından yararlanılabileceğine uyarı çekilirmasal veya öykünün korku ve zorlama unsurlarından mutlaka arındırılması gerekir *