iltasyazilim
FD Üye
Ev işleri (35 yaş)
Konut işleri çocukların yeni kelimeleri, komutları nasıl dinleyecekleri ve izleyeceklerini, saymayı ve sınıflandırmayı öğrenmelerine asistan olur Keza konut işleri çocukların somut koordinasyonlarının gelişmesine ve yükümlülük duygusunu öğrenmelerine de asistan olur
Gerekli malzemeler
Yapılması gereken farklı alanlara yönlendirilmiş ev işleri Mesela:
Çamaşır yıkama, asma, toplama
Bulaşık yıkama
Çöpün çıkarılması
Yemek Yemek masasının hazırlanması
Toz alma
Nasıl yapacaksınız?
Çocuğa birlikte yapacağınız işi anlatın Bu işin neden yapılması gerektiğini açıklayın İşi nasıl yapacağınızı ve çocuğun size nasıl tezgâhtar olacağını belirtin
Çocuğa yaptığınız her bir işle ilgili yeni kelimeleri öğretin Örneğin, önce masa örtüsünü serelim, sonradan peçeteleri yerleştirelim, kaseleri koyalım, kepçeyle çorbaları kaselere koyalım gibi
Çamaşır işini birlikte gerçekleştirmek çoğu öğrenme fırsatı yaratır Benekli çamaşırları birlikte biraraya toplayın, çamaşırların isimlerini söylemesini isteyin: pijamalar, tişörtler, çoraplar gibi sonra renkliler ve beyazları ayırmasına tezgâhtar olun
Çocuğa çamaşır deterjanını nasıl ölçtüğünüzü gösterin ve deterjanı deterjan gözüne koymasına izin verin Çamaşırları her birinin ismini söyleyerek makineye çocuğunuz koysun, çoraplardan birinin tekini makineye atmayın, çamaşırları çıkardıktan sonradan yıkanmış olan tekini alın ve çocuğunuzdan bir elinde nemli çorabı, öteki elinde kuru çorabı tutmasını isteyin Hangisinin daha ağır, hangisinin daha hafif olduğunu sorun
Çamaşırları toplarken çocuğunuzdan birbiri ile benzer olan çamaşırları bir arada katlamasını isteyin Örneğin tişörtler, çoraplar gibi “Hangi çorap daha büyük, babanın oysa mi, senin ama mi?, “kaç tane pembe havlumuz var gibi sorular sorun *
Konut işleri çocukların yeni kelimeleri, komutları nasıl dinleyecekleri ve izleyeceklerini, saymayı ve sınıflandırmayı öğrenmelerine asistan olur Keza konut işleri çocukların somut koordinasyonlarının gelişmesine ve yükümlülük duygusunu öğrenmelerine de asistan olur
Gerekli malzemeler
Yapılması gereken farklı alanlara yönlendirilmiş ev işleri Mesela:
Çamaşır yıkama, asma, toplama
Bulaşık yıkama
Çöpün çıkarılması
Yemek Yemek masasının hazırlanması
Toz alma
Nasıl yapacaksınız?
Çocuğa birlikte yapacağınız işi anlatın Bu işin neden yapılması gerektiğini açıklayın İşi nasıl yapacağınızı ve çocuğun size nasıl tezgâhtar olacağını belirtin
Çocuğa yaptığınız her bir işle ilgili yeni kelimeleri öğretin Örneğin, önce masa örtüsünü serelim, sonradan peçeteleri yerleştirelim, kaseleri koyalım, kepçeyle çorbaları kaselere koyalım gibi
Çamaşır işini birlikte gerçekleştirmek çoğu öğrenme fırsatı yaratır Benekli çamaşırları birlikte biraraya toplayın, çamaşırların isimlerini söylemesini isteyin: pijamalar, tişörtler, çoraplar gibi sonra renkliler ve beyazları ayırmasına tezgâhtar olun
Çocuğa çamaşır deterjanını nasıl ölçtüğünüzü gösterin ve deterjanı deterjan gözüne koymasına izin verin Çamaşırları her birinin ismini söyleyerek makineye çocuğunuz koysun, çoraplardan birinin tekini makineye atmayın, çamaşırları çıkardıktan sonradan yıkanmış olan tekini alın ve çocuğunuzdan bir elinde nemli çorabı, öteki elinde kuru çorabı tutmasını isteyin Hangisinin daha ağır, hangisinin daha hafif olduğunu sorun
Çamaşırları toplarken çocuğunuzdan birbiri ile benzer olan çamaşırları bir arada katlamasını isteyin Örneğin tişörtler, çoraplar gibi “Hangi çorap daha büyük, babanın oysa mi, senin ama mi?, “kaç tane pembe havlumuz var gibi sorular sorun *