Matematik nedense oğrencilik hayatında bircok oğrencinin korkulu ruyası gibidirBu nedenle cocuklarımıza matematiği sevdirmek icin neler yapabileceğimiz konusunu araştırdım ve bulduğum bilgileri sizlere aktarmak istedim
Oğrenciler mumkun olduğunca bağımsız calışmalıdırlar Bazı oğrenciler tek başına bırakılınca hicbir ilerleme gostermeyebilirler Bu oğrenciler icin elbette yardım gereklidir fakat gereğinden fazla yardım yapılırsa oğrenciye hic bir şey kalmaz ve birşey oğrenemez Oğrenciye yapılan yardım ne cok fazla ne de cok az olmalıDuz anlatım şeklinde oğretilen matematik cocuklar icin anlaşılmaz sıkıcı ve cok zor bir ders olarak gelirCocuklar matematiği bulmaca ve bilmece gibi bir eğlence oyunu olarak gormeli ve bu şekilde calışmalılar boyle matematiğin keyfini yakalayan oğrenciler artık kendi başlarına matematik calışmaktan zevk alırlar ve daha kolay oğrenirler
Bircok oğrenciler matematiği başaramayacaklarını duşunerek kaygılanır ve en başından başarısız olacağını duşunur bu nedenlede başarısız olurlar sizcede bu cok doğal değilmidirMatematik cocuklarımızı mutlu etmek yerine mutsuz ediyorsa, duşunmeden kacışı korukluyorsa, matematik korkusu toplumlarda bir hastalık konumuna gelmişse, bir yerlerde yanlış yapıldığı duşunulmelidir
Oğrencilerin aktif katılımıyla gercekleşen, neyi, nasıl oğreneceğine kendisi karar veren aktif oğrenme yontem ve tekniklerine onem verilmelidir
Zeka duzeyinin matematik dersine odaklanmaması gerekirKolaydan zora doğru bir yol takip etmelisiniz Onceki konularda eksikler varsa oncelikle bu eksiklikler giderilmesi gerekmektedirOğretmenlerin ve Ailenin surekli matematik onemli, dikkatli olmalısın gibi soylemleri varsa bunlardan vazgecilmesi gerekmektedirCocukların cok kısa zamanda cok soru cozmeleri istenmemeli
Oğrenciler mumkun olduğunca bağımsız calışmalıdırlar Bazı oğrenciler tek başına bırakılınca hicbir ilerleme gostermeyebilirler Bu oğrenciler icin elbette yardım gereklidir fakat gereğinden fazla yardım yapılırsa oğrenciye hic bir şey kalmaz ve birşey oğrenemez Oğrenciye yapılan yardım ne cok fazla ne de cok az olmalıDuz anlatım şeklinde oğretilen matematik cocuklar icin anlaşılmaz sıkıcı ve cok zor bir ders olarak gelirCocuklar matematiği bulmaca ve bilmece gibi bir eğlence oyunu olarak gormeli ve bu şekilde calışmalılar boyle matematiğin keyfini yakalayan oğrenciler artık kendi başlarına matematik calışmaktan zevk alırlar ve daha kolay oğrenirler
Bircok oğrenciler matematiği başaramayacaklarını duşunerek kaygılanır ve en başından başarısız olacağını duşunur bu nedenlede başarısız olurlar sizcede bu cok doğal değilmidirMatematik cocuklarımızı mutlu etmek yerine mutsuz ediyorsa, duşunmeden kacışı korukluyorsa, matematik korkusu toplumlarda bir hastalık konumuna gelmişse, bir yerlerde yanlış yapıldığı duşunulmelidir
Oğrencilerin aktif katılımıyla gercekleşen, neyi, nasıl oğreneceğine kendisi karar veren aktif oğrenme yontem ve tekniklerine onem verilmelidir
Zeka duzeyinin matematik dersine odaklanmaması gerekirKolaydan zora doğru bir yol takip etmelisiniz Onceki konularda eksikler varsa oncelikle bu eksiklikler giderilmesi gerekmektedirOğretmenlerin ve Ailenin surekli matematik onemli, dikkatli olmalısın gibi soylemleri varsa bunlardan vazgecilmesi gerekmektedirCocukların cok kısa zamanda cok soru cozmeleri istenmemeli