iltasyazilim
FD Üye
Matematikteki başarı nereden gelir? Doğuştan gelen zekâ mıdır yoksa çalışkanlık mıdır işin sırrı? Karışık ve uzun bir geometri sorusunu çözmek için ne gereklidir? Öyle ya, bir kısmımız sayıları, üçgenleri çok severken bir başkası matematiği hiç anlamadığını düşünür Her öğrencinin matematiği kendince bir öğrenme yöntemi var Almanya’daki Ludwig Maximillian Üniversitesi’nde Bavyera eyaletinde okuyan 3530 öğrenciyle yapılan 6 yıllık çalışmaya göre matematik başarısında zekanın erken yaşlarda bir rolü var, yaş ilerledikçe ise sadece motivasyon ve doğru kullanılan öğrenme teknikleri etkili
Motivasyondan kasıt, örneğin içsel motivasyon (Matematik için çok çaba harcıyorum; çünkü konularla ilgiliyim) ve dışsal motivasyon (Matematiğe çok çalışıyorum; çünkü iyi notlar almak istiyorum) Öğrenme yöntemlerine ise derin stratejiler (yeni konuyla öğrenilmiş konular arasında bağlantı kurmak ) ve yüzeysel öğrenme stratejileri (bilginin sürekli tekrarı ve ezberlenmesi) verilebilir
Bu çalışmada öğrencilerin matematik başarıları 5 ve 10 sınıflar arasında test edilmiş 5 ve 7 sınıf sonunda öğrenciler zekâ testlerine tabi tutulmuş Sonuçlar çok açık: Öğrenciler çabanın önemine inandıklarında, konudan keyif aldıklarında ve öğrenme tekniklerini doğru kullandıklarında matematikte başarılı oluyor Yani kişinin ne kadar zeki olduğu değil, nasıl öğrendiği ve çalışmaya istekliliği esas önemli noktalar Tabi sonuca ulaşmak için kullanılan yollar bazen oldukça şaşırtıcı olabilir, kalem sorusunda olduğu gibi
Öğretmen: 10 pilot kalem ve 20 kurşun kalemin var Yaşın kaç?
Öğrenci: 30!
Öğretmen: Ama kesin biliyorsun ki 30 yaşında değilsin!
Öğrenci: Evet, tabi ki Ama bu benim suçum değil Bana yanlış sayıları verdiniz
Bu şekildeki anlamsız sorulara anaokulu çocuklarında açıklama yaparak cevap vermeye çalışanlar yaklaşık %10 iken, ikinci sınıftakilerde bu yüzde %30, üç ve dördüncü sınıftakilerde ise %71’e varıyor! Yani alınan matematik ders sayısı arttıkça, öğrencilerde soruyu anlamadan hemen, hızlıca çözme alışkanlığı artıyor Bu da yanılma olasılığını artırıyor Öte yandan bu öğrenciler yüzeysel öğrenmek (bilgiyi papağan gibi tekrarlamak ve ezberlemek) yerine bilgiyi içselleştirse, kalem sorusunda yaşın ne alakası olduğunu sorgulayacak Bilgiyi içselleştimek için de istekli olmak gerekiyor Yani sınavlara çalışan kardeşinize sürekli matematik problemleri çözdürmeniz çok da olumlu bir sonuç yaratmayabilir Zorlamak matematik dehaları yaratmıyor, diyor makalenin başyazarı Murayama Önemli olan dışarıdan gelen müdahale değil zaten, içten gelen istek
Kaynakça:
Murayama, K, Pekrun, R, Lichtenfeld, S and vom Hofe, R (2019), Predicting LongTerm Growth in Students' Mathematics Achievement: The Unique Contributions of Motivation and Cognitive Strategies Child Development doi: 101111cdev12036
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
Motivasyondan kasıt, örneğin içsel motivasyon (Matematik için çok çaba harcıyorum; çünkü konularla ilgiliyim) ve dışsal motivasyon (Matematiğe çok çalışıyorum; çünkü iyi notlar almak istiyorum) Öğrenme yöntemlerine ise derin stratejiler (yeni konuyla öğrenilmiş konular arasında bağlantı kurmak ) ve yüzeysel öğrenme stratejileri (bilginin sürekli tekrarı ve ezberlenmesi) verilebilir
Bu çalışmada öğrencilerin matematik başarıları 5 ve 10 sınıflar arasında test edilmiş 5 ve 7 sınıf sonunda öğrenciler zekâ testlerine tabi tutulmuş Sonuçlar çok açık: Öğrenciler çabanın önemine inandıklarında, konudan keyif aldıklarında ve öğrenme tekniklerini doğru kullandıklarında matematikte başarılı oluyor Yani kişinin ne kadar zeki olduğu değil, nasıl öğrendiği ve çalışmaya istekliliği esas önemli noktalar Tabi sonuca ulaşmak için kullanılan yollar bazen oldukça şaşırtıcı olabilir, kalem sorusunda olduğu gibi
Öğretmen: 10 pilot kalem ve 20 kurşun kalemin var Yaşın kaç?
Öğrenci: 30!
Öğretmen: Ama kesin biliyorsun ki 30 yaşında değilsin!
Öğrenci: Evet, tabi ki Ama bu benim suçum değil Bana yanlış sayıları verdiniz
Bu şekildeki anlamsız sorulara anaokulu çocuklarında açıklama yaparak cevap vermeye çalışanlar yaklaşık %10 iken, ikinci sınıftakilerde bu yüzde %30, üç ve dördüncü sınıftakilerde ise %71’e varıyor! Yani alınan matematik ders sayısı arttıkça, öğrencilerde soruyu anlamadan hemen, hızlıca çözme alışkanlığı artıyor Bu da yanılma olasılığını artırıyor Öte yandan bu öğrenciler yüzeysel öğrenmek (bilgiyi papağan gibi tekrarlamak ve ezberlemek) yerine bilgiyi içselleştirse, kalem sorusunda yaşın ne alakası olduğunu sorgulayacak Bilgiyi içselleştimek için de istekli olmak gerekiyor Yani sınavlara çalışan kardeşinize sürekli matematik problemleri çözdürmeniz çok da olumlu bir sonuç yaratmayabilir Zorlamak matematik dehaları yaratmıyor, diyor makalenin başyazarı Murayama Önemli olan dışarıdan gelen müdahale değil zaten, içten gelen istek
Kaynakça:
Murayama, K, Pekrun, R, Lichtenfeld, S and vom Hofe, R (2019), Predicting LongTerm Growth in Students' Mathematics Achievement: The Unique Contributions of Motivation and Cognitive Strategies Child Development doi: 101111cdev12036
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.