Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

MB eski Başkanı Yılmaz’dan görevden alma açıklaması! Görevden alınamaz

MB eski Başkanı Yılmaz’dan görevden alma açıklaması! Görevden alınamaz

teknolojiuzmani

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,200
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
36
F-D Coin
99
Durmus%2DYilmaz%2DMerkez%2Din%2Dsurpriz%2Dkararina%2Dne%2Ddedi%2D186491%2Ejpg

Yılmaz twitter hesabından yaptığı açıklamada," Başkanlık misyonu, özel bir kanuna dayanmadıkça banka dışında teşrii, resmi yahut özel rastgele bir misyon ile birleşemez. Bundan diğer lider, ticaretle uğraşamayacağı üzere, bankalar ve şirketlerde de hissedar olamaz. Kendisi istifa etmediği sürece, Liderin vazifeden alınması mümkün değildir." sözlerini kullandı.  

18 Nisan 2006 yılında Merkez Bankası Başkanlığı’na atanan Durmuş Yılmaz, 2009 yılında Euromoney mecmuası tarafından ‘Yılın Merkez Bankası Başkanı’ seçildi. Bu vazifesini, vazife müddetinin sona erdiği 13 Nisan 2011 tarihine kadar sürdürdü. Durmuş Yılmaz, hala YETERLİ Parti Ankara Milletvekili. Yılmaz, Merkez Bankası Lideri Murat Çetinkaya, vazifeden alınması ile ilgili açıklamalarda bulundu. yılmaz twitter hesabından yaptığı açıklamada şu tabirleri kullandı:



Unsur 27- Başkanlık vazifesi, özel bir kanuna dayanmadıkça Banka dışında teşrii, resmi yahut özel rastgele bir misyon ile birleşemez. Bundan öteki Lider, ticaretle uğraşamayacağı üzere, bankalar ve şirketlerde de hissedar olamaz. Hayır dernekleri ile emeli hayır, toplumsal ve …

Husus 28- …
Lider (Guvernör) lakin, 27 nci husustaki yasakların gerçekleşmesi ve bu Kanunla kendisine verilen vazifelerin devamlı surette ifasını imkansız kılacak durumların ortaya çıkması hallerinde, atanmasındaki metoda nazaran vazifesinden af olunabilir.

Üstte belirtilen konular dışında, kendisi istifa etmediği sürece, Liderin vazifeden alınması mümkün değildir.Bu teminat MB bağımsızlığının ayrılmaz bir kesimidir. Uygulamadan da görüleceği üzere bu konunun maddede yazması gerekli şarttır.



Kâfi şart ise bu düzenlemenin siyasetçi tarafından içselleştirilmesidir. İçselleştirme de vakitle ortaya çıkacak kültürel birikimle olur. Ülkemiz de eksik olan budur. Kredibilite ve kurumsal kimlik inşası bu türlü olur.

FED, ECB üzere kurumsal kimliği güçlü MB larında misyon değişikliğinin nasıl yapıldığını biliyoruz.Önce aday isimleri ortaya çıkıyor, toplum şöyle yahut bu türlü görüş bildiriyor ve nihayet , üç aylık bir geçiş müddetinde, atamaya yetkili makam bir isimle ilgili kararını açıklar.

Süreç şeffaftır, belirsizlik yoktur, piyasa açısından süpriz yoktur.Bu da o topluma düşük enflasyon, yüksek büyüme ve güçlü istihdam ve refah olarak döner. Ülkemizdeki uygulamayı bu açıdan değerlendirebilirsiniz.
 
858,523Konular
981,282Mesajlar
31,137Kullanıcılar
Ali.kocSon üye
Üst Alt