McDonlad’s logosunda sarı renk ve al renk kullanılmıştır. Dünyaca ünlü fast food zincirinin bu renkleri seçmesinin altında bir mana var mı? Reader’s Digest’ın savına nazaran muhakkak var.
Al renk, dimağımızda aktivite ve hareket ile ilişkilendirilmiştir. Birtakım araştırmalar, al renk gördüğümüzde daha etkin olduğumuzu, harekete geçmeye daha meyilli olduğumuzu belirtir. Yani beynimiz, al rengi gördüğünde çok daha süratli ve kuvvetli reaksiyon veriyor. Haliyle kırmızı bir logo, acıkmakta olan bünyemizi daha süratli kendine çekiyor.
Sarı ise bizde dilsel mealde daima hüzünle eşleştirilse de araştırmalara nazaran memnunluk ile bağlantılı bir renk. Gündüz en net görülebilen renk olduğu söylenen bu renk, McDonald’s logosunu öbür daha az ilmî hazırlanmış logolardan evvel fark etmemizi sağlıyor. Yani McDonald’s logosunu gördüğünüzde, dimağınız daha “Ha tamam, burası McDonald’s” demeden evvel olumlu izlenim edinmiş oluyor.
McDonald’s logosu yerkürenin her bölgesinde de birebir değil, bölgesel olarak ufak tefek değişiklikler var. Örneğin 2009 yılında firma, Avrupa’da daha muhit dostu görünmek gayesiyle logosunun art planını yeşil hale getirdi.
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.