Televizyon kategorisinde ise tüketicilerin tercihi büyük ekranlar olurken; oyun tutkunları yeni modelleri bekledi.
Avrupa’nın açık ara bir numaralı ve birebir hengamda Türkiye’nin de en geniş satış yerine sahip elektronik perakendecisi MediaMarkt, 2019 yılında en çok satılan eserleri ve tüketici tercihlerine yönelik donelerini açıkladı.
MediaMarkt 2019’da en çok satılan eserleri açıkladı
Tüm olgular incelendiğinde en çok büyüyen kategorinin, tekrar cep telefonu kategorisi olduğu açıklandı. Bu cihazlar arasında ön plana çıkanlar ise güçlü ve uygun fotoğraf çeken cihazlar olduğu belirtildi.
Büyük ekranlı televizyonlar tercih sebebi
Akıllı telefonlarda en ön plana çıkan eserler, tüketicilerin imgeye verdiği kıymetin kıymetli bir göstergesi olurken televizyonlarda da buna benzeri doneler elde edildi. Buna nazaran TV’lerde UHD (Ultra High Definition) ve büyük ekranlı olanlar daha tanınan hale geldi.
Tüketiciler müziklerini her konuma taşımak istemiş
Teknolojiseverlerin 2019 yılında yaptığı alışverişlere bakıldığında göze çarpan öteki bir detay ise taşınabilir ses sistemlerinin satış ölçüsü. Listelerin en çok satılan 10 eserlerine bakıldığında taşınabilir sistemler her ne kadar HIFI’ların gerisinde kalsa dahi kategori tümüyle incelendiğinde taşınabilir ses sistemlerinin daha çokça satıldığı görülüyor. Televizyonlar ile entegre olarak da kullanılan HIFI sistemlerin satışlarında TV satışları değerli bir faktör olsa dahi taşınabilir sistemlerin bu denli çokça satması, tüketicilerin müziklerini istedikleri konuma götürmek istediklerinin en büyük örneklerinden biri olarak gösteriliyor.
Aksiyon kameralarının yükselişi
Fotoğraf ve kameralarda ise en çok tercih edilen eserlerin DSLR makineler olduğu açıklandı. Dikkat çeken ise aksiyon kameralarının da en çok satanlar listesine girmesi.
Küçük hane aletlerinin başkanı ütüler
Her meskenin gereksinimi küçük konut aletleri kategorisinin en çok satan eserleri ütüler oldu. Bu listede birinci sırayı alan ütüler ise umumiyetle buharlı modeller. Listenin devamında tüy alma cihazları da nokta aldı.
Kıymetli kampanya periyotları sonrasında satış datalarını açıklayan MediaMarkt, Türkiye’nin alışveriş tercihleri hakkında topluluğu bilgilendirmeyi hedefliyor.