Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Medya okuryazarlığı ve çocuk

Medya okuryazarlığı ve çocuk
0
101

nicebayan

FD Üye
Katılım
Ara 24, 2016
Mesajlar
94,678
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
36
Web sitesi
nicebayan.com
F-D Coin
90
İstanbul Üniversitesi*(İÜ) Irtibat Fakültesi Öğretim Üyesi Doç Dr Nilüfer Pembecioğlu, medya*okuryazarlığı eğitiminin esas amacının, medyanın sanal, kurgulanmış ve reel*olmayan büyülü yapısı ile hakiki dünya arasındaki farkı gösterebilmek olduğunu*belirterek, Çocuklar içten medya okuma alışkanlıklarını ne değin erken*edinebilirse, medyayı o denli bereketli kullanabilirdedi
Pembecioğlu, medya okuryazarlığının*Türkiye ’deki geçmişinin 10 yıldan pozitif olmadığını ve dersin 2004 ’deri daha sonra*Türkiye gündemine geldiğini belirterek, konunun önemini ele bölge akademik*incelemeler, sempozyumlar ve eğitim içeriklerinin genelde son 5 yıla yayıldığını*bildirdi


2000 ’li yılların dünya eğitim politikalarındaki değişimlerle birlikte,*medya okuryazarlığının da yoğun bir biçimde gündeme geldiğini kaydeden*Pembecioğlu, milletlerarası bağlamda, bu kavramı eğitim içeriklerine oturtabilen*batılı ülkelerin eğitim alanında büyük başarılar kazandığını söyledi
Pembecioğlu, medya okuryazarlığının, bireylerin, medya denilen*göstergeler ve imgeler sistemini yeterince etkin ve iyi bir biçimde*alımlayabilmesi, yorumlayabilmesi olduğunu ifade ederek, bireyin, medyanın*verdiği iletileri sadece tüketmemesi, bunları eleştirel bir bakış açısı ile ele*alabilmesi gerektiğini vurguladı
Çocukluğun alıngan ve geçici, fakat etkileri hayat boyu daimi bir dönem*olduğunu bildiren Pembecioğlu, şunları kaydetti:*Bu dönemde çocukların medya ile dürüst ilişkiler kurabilmek, medyayı*yaşamlarına doğru konumlandırabilmek için medyayı iyi anlayabilmeleri*gerekmektedir Medya okuryazarlığı eğitim programı başta çocukları ve*gençleri, çoğunlukla bütün toplumu medyanın olası zararlı etkilerinden korumayı*hedeflemektedir Dersin esas amacı, medyanın sanal, kurgulanmış ve hakiki*olmayan büyülü yapısı ile gerçek dünya arasındaki farkı gösterebilmek Çocuklar*içten medya okuma alışkanlıklarını ne kadar erken edinebilirse, medyayı o denli*verimli kullanabilir Bu yüzden, batılı ülkelerde ’erken yaşta medya eğitimi ’*bağlamında, başlıca okullarına dek inen bir eğitim programı gündemdedir Çocuklar,*günden güne çeşitlenen ve çekici ülkü gelen medyanın büyüsüne kapılmadan doğru*medya takip alışkanlıkları geliştirmeleri gerekiyor Günlük yaşamlarında yüzde*60 ’tan daha fazla zamanlarını ayırdıkları medyanın ne olup olmadığını adamakıllı*çözümleyebilmeleri gerekir İnsanların izledikleri, anladıkları ve okudukları ile*ilgili sorular sormaya özendirme eden, soruşturma temelli bir eğitim modeline medya*okuryazarlığı eğitimi diyebiliriz Bu ders çerçevesinde, bireylerin medyayı içten*kullanabilmeleri, birer medya iletisi yaratıcısı, üreticisi ve de tüketicisi*olabilmeleri hedeflemektedir
*BU BİR HAYAT BECERİSİ VE KORUNMA BİÇİMİDİR
Dersin, diğer bilim dersleri gibi görülmesinin yanlış olduğunu açıklayan*Pembecioğlu, dersin sınav sistemine yan tutulmaması gerektiğini söyledi
Pembecioğlu şöyle devam etti:Bu, bir hayat becerisi ve korunma biçimdir Hem, bu dersin sadece*öğrencilerin almasından öte, ailenin de eğitimi kuşkusuz gereklidir Tıpatıp,*zararlı olabilecek virüslerden korunmak için ufak çocukların aşılanması*gerektiği gibi Toplumdaki bayan, erkek, yaşlı, genç veya çocuk tüm bireylerin*etkin bir medya okuryazarlığı eğitiminden geçmesi gerekiyor Bu durumda, ders*seçmeli olmalı, kişi kendi dileği doğrultusunda bu dersi almalı, fakat dersin 6,*7 veya 8 sınıflardan birinde mutlaka alınması gerektiği öneri edilmelidir*Dersi verecek öğretmenlerin iyi birer eğitimci ve iletişimci olmaları gerekir*Keza eğitimci olacak denli pedagojik formasyon görmüş, eğitim sistemini ve öğrenci*gelişim özelliklerini iyi haberdar olan, ayrıca de iletişimci olarak iletişim kuramlarını,*medya dünyasının iç yüzünü, yapım, imal ve pazarlama tekniklerini iyi bilen,*görsel, işitsel ve yazınsal anlamda iletişim tekniklerine başat, becerikli ve*motivasyon gücü yüksek öğretmenlere gereksinim duyulmaktadır İletişimin*üretilmesi aşamasında, teknoloji kullanımında iyi donanımlı, fotoğraf makinesi,*kamera, ses kayıt cihazı, bilgisayar, web kavramları kullanımları gibi çağı*yakalamış ve özellikle öğrencilerin birkaç adım ilerisinde duran öğretmenlerle*gerçekleştirilmediği durumlarda dersin, öğrenciler kadar ciddiye alınmaması*gibi durumlar ortaya çıkabilir
Türkiye ’nin, eğitim alanında öncü ülkelerden biri olduğunu kaydeden*Pembecioğlu, medya okuryazarlığı dersi dahilinde da dersin eğitim programına*konulması, zorunlu hizmet içi eğitimlerin planlanarak bu dersi verecek olan*öğretmenlerin yetiştirilmesi, ders içeriğinin hazırlanması ve dersin seçimlik*ders olarak programa yerleştirilmesinin olumlu gelişmeler olduğunu söyledi
Pembecioğlu, tıpatıp çocuklara dürüst beslenme alışkanlıkları, diş*fırçalamak ya da temizlik kurallarının öğretildiği gibi medyayı doğru alımlama ve*faydalanma becerilerini de bilgi vermek gerektiğini vurgulayarak, şunları söyledi:Sorunu, zamanın akışına bırakmadan, en süratli şekilde çözebilecek yetkin*kararlar alınması gerekiyor Bu konuda yetiştirilmiş öğretmenler, kadrosuna,*normuna, ders yüküne ve görevlendirme yerine bakılmaksızın süratli ve etkin*yöntemlerle öyle çok öğrenciye ’medya aşısı ’ yapabilir, onları geleceğe enerjik ve*güvenli bir biçimde hazırlayabilir Çevrelerinde onları anlayan ve olumlu yönde*biçimlendiren bir sistem olmadıkça, yalnızca öğrencilerin eğitimden geçirilmeleri*o kadar anlamlı olmaz, çözüm ailelerin de medya okuryazarlığı sistemine*katılımlarının sağlanmasıdır En önemlisi de öğretmenlerin kendilerinin medya*okuryazarlığı konusunda bilinçlenmelerini sağlamaktır Çünkü, medya okuryazarlığı*konusu sadece bu konuda ders veren öğretmenlere gerekli bir bilgi, hüner*bütünü değildir Tıpatıp, matematiğin, Türkçe ’nin, sosyal bilgilerin, yaşamın her*kesitinde herkese gerektiği gibi, medya okuryazarlığı bilincine eğitimciler de*dahil herkesin gereksinimi vardır
 

Similar threads

Saat&Saat kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları kapsamında hayata geçirdiğiAkıllı Saatler Öğrenci Gelişim KSS Projesi ile yarının büyüklerine zaman yönetimi ve beden saati konularında eğitim verecek. Eğitimlerin yanı sıra atletizm, yüzme, boks, halter, güreş gibi spor dallarından seçilecek...
Cevaplar
0
Görüntüleme
135
okuma alışkanlığını yaygınlaaştırmak Geçmiş günlerde türkiyede Türkiye okuyor kampanyası başlatılmıştıBunu misal alarak kendine tarafından bir kampanya sunusu hazırlaya bilirsinBu konuda sana büyük yardımı olacağını düşünüyorum KAMPANYANIN SIRADAN: TÜRKİYE OKUYOR KAMPANYANIN SÜRESİ: 4 YIL...
Cevaplar
0
Görüntüleme
151
Netflix, Habitat Derneği ve Milletlerarası Ticaret Odası (ICC) Türkiye Ulusal Komitesi iş birliğiyle Geleceğin Ekranı projesini hayata geçiriyor. Proje ile dijital okuryazarlık ve dijital ebeveynlik anlayışının toplum geneline yayılması ve genç jenerasyonlara şuurlu içerik tüketim alışkanlıkları...
Cevaplar
0
Görüntüleme
68
Netflix, Habitat Derneği ve Milletlerarası Ticaret Odası (ICC) Türkiye Milli Komitesi iş birliğiyle Geleceğin Ekranı projesini hayata geçiriyor. Proje ile dijital okuryazarlık ve dijital ebeveynlik anlayışının toplum geneline yayılması ve genç nesillere bilinçli içerik tüketim alışkanlıkları...
Cevaplar
0
Görüntüleme
88
Netflix, Habitat Derneği ve ICC Türkiye iş birliği ile ile hayata geçirdiği; dijital okuryazarlık ve dijital ebeveynlik bilincinin yaygınlaştırılmasını hedefleyen Geleceğin Ekranı projesi, çocukların ve gençlerin bilinçli içerik tüketim alışkanlıkları kazanmasına aracı olacak. STK’ların ve...
Cevaplar
0
Görüntüleme
155
858,475Konular
981,230Mesajlar
29,547Kullanıcılar
sonertSon üye
Üst Alt