iltasyazilim
FD Üye
Mehdi'nin çıkış zamanı ile ilgili hadisler şunlardır Bu hadislerden ümmetin ömrünün Hicri 1500'ü geçmeyeceği açıkça görülüyor:
Enes b Malik 'den O dedi ki Resulullah (sav) buyurdu:
Dünyanın ömrü, ahiret günlerinde yedi gündür Allahu Teala buyurdu ki: Rabbin katında bir gün sizin saydıklarınızdan bin yıl gibidir Kim bir din kardeşinin Allah yolunda bir ihtiyacını görürse, Allah Teala onun için gündüzlerini oruçla, gecelerini de ibadetle geçirmişcesine şu dünyanın yedi bin yıllık ömrü müddetince sevap yazar
(Ali B Hüsameddin elMuttaki, Kitabül Burhan Fi Alametil Mehdiyyil Ahir Zaman, s 88)
Ahmet İbni Hanbel ilel inde nakletti
Dünyadan beş bin altı yüz yıl geçmiştir
(Ali B Hüsameddin elMuttaki, Kitabül Burhan Fi Alametil Mehdiyyil Ahir zaman, s 89)
Bu ümmetin ömrü bin (1000) seneyi geçecek fakat bin beşyüz (1500) seneyi aşmayacaktır
(Celaleddin Suyuti'ElKeşfu Fi Mücazeveti Hazin elÜmmeti El Elfe Ellezi Dellet Aleyh elAsar; Muhammed B Resul AlHüseyni El Berzenci, Kıyamet Alametleri Pamuk Yayınları, s 299)
Benim ümmetimin ömrü 1500 seneyi pek geçmeyecek
(Suyuti, elkeşfu an mücavezeti hazihil ümmeti elelfu, elhavi lil fetavi, Suyuti 2248, tefsiri ruhul beyan Bursevi (arapça) 4262, Ahmed bin Hanbel, Kitâbu’lilel, s 89)
Abdullah (ra) dan rivayet edilmiştir: Resulullah (sav) buyurdu ki: Ehli beytimden ismi ismime mutabık olan bir kişi başa geçecektir
Dünyanın ancak bir günlük ömrü kalmış olsa, onun başa geçmesi için Cenabı Allah O günü behemehal uzatır
(İmam Tirmizi, Süneni Tirmizi, 492)
HzAli 'den rivayet olduğuna göre Resulullah (sav) şöyle buyurdu:
Kıyametin kopması için zamanda sadece bir günden başka vakit kalmamış ta olsa, Allah (cc) benim Ehli beytimden bir zatı gönderecek
(Ebu Davud, Süneni Ebu Davud, 592)
İbni Mace ve Ebu Naim, Ebu Hüreyre 'den tahric ettiler, o dedi, Peygamber (sav) buyurdu:
Eğer dünyadan bir gün kalsa, Allah o günü uzatır ve Ehli Beytimden birisini Melik kılar
(Ali B Hüsameddin elMuttaki, Kitabül Burhan Fi Alametil Mehdiyyil Ahir zaman, s 10; Ali B Hüsameddin elMuttaki, Kitabül Burhan Fi Alametil Mehdiyyil Ahir zaman, s 27; İmam Şarani, Tezkiretil Kurtubi, Ölüm, Kıyamet, Ahiret ve Ahir Zaman Alametleri, Bedir Yayınevi, İstanbul 1981, s437)
Dakkak b Zeydü Cüheni 'den rivayet ettiler
Ben gördüğüm bir rüyayı Resulüllah (sav) 'e anlattım Bu rüyada Peygamber (sav) yedi basamaklı bir minberin en üst basamağında idi: O buyurdu ki, Yedi basamaklı gördüğün minber şu dünyanın ömrü olan yedi bin senedir Ben de O 'nun son bininde olacağım
(Ali B Hüsameddin elMuttaki, Kitabül Burhan fi Alametil Mehdiyyil Ahir Zaman, s 89)
Ancak beklenen odur ki; aradan bin sene geçtikten sonra bu saklı devlet tecid edile (yenilene) Ona bir üstünlük verilip suyu bulması, arttırıla Böylece kemalatin aslı zuhur edip onun zilletini örte Ve nisbeti aliyyenin mürevvici Mehdi gelsin
Allah ondan razı olsun
(İmamı Rabbani Ahmedi Faruki Serhendi, Mektubatı Rabbani, Hakikat Kitabevi, 1569)
Şeriatın teyit hasletleri, milleti tecdidi bu ikinci bindedir
Bu davanın doğruluğuna adil şahid: İsa'nın (as) Mehdi'nin (ra) bu bin içinde var oluşlarıdır
(İmamı Rabbani Ahmedi Faruki Serhendi, Mektubatı Rabbani, Hakikat Kitabevi, 1611)
Resulullah (sav)in ümmeti arasından çıkanlar pek kamildirler Yani Resulullah (sav)in irtihali üzerinden binsene geçtikten sonra isterse az olsunlar Onların pek kemalli olmaları şunun içindir ki: Şeriatın takviyesi, pek tamam tekliyle hasıl ola
Aradan bin sene geçtikten sonra, Mehdi'nin gelişi de bunun içindir Onun mübarek kudümünü (gelişini), Hatem'ürrüsül Resulüllüh (sav) müjdelemiştir İsa (as) dahi aradan bin sene geçtikten sonra nüzul edecektir
(İmamı Rabbani Ahmedi Faruki Serhendi, Mektubatı Rabbani, Hakikat Kitabevi, 1440)
Birinci cümle, binbeşyüz (1500) makamiyle ahir zamanda bir taifei mücahidinin (din için çalışanların, cihad edenlerin) son zamanlarına; ve ikinci cümle, binbeşyüzaltı(1506) makamile galibane mücahedenin tarihine işaret eder
() bu tarihe kadar (1506) zahir ve aşikarane, belki galibane devam edeceğine remze yakın ima eder
(Bediüzzaman Said Nursi, Sikkei Tasdiki Gaybi, s46)
Zira onun (Hz Mehdi (as)'nin ) zuhuru, yüz başlarında olacaktır
(İmamı Rabbani Ahmedi Faruki Serhendi, Mektubatı Rabbani, Hakikat Kitabevi, )
Bediüzzaman Ümmetimden bir grup kıyamet kopuncaya kadar hak uğrunda mücadele etmeye devam edecek (Buhari, İ'tisam:10; Müslim, İman: 247; İbni Mace, Mukaddime: 1; Tirmizi, Fiten: 51)hadisi şerifini açıklarken, hadisi aslına ebced hesabına vurmuş, 'Hatta ye'tiyellahu biemrihi Kıyamet kopuncaya kadar' 1545, kafirin başında kopacak Kıyamete işaret etmektedir (Bediüzzaman Said Nursi, Kastamonu Lahikası, s 23) (Mehdi ve Deccal, Şaban Döğen, Gençlik Yayınları, s 164) şeklinde belirtmiştir
Enes b Malik 'den O dedi ki Resulullah (sav) buyurdu:
Dünyanın ömrü, ahiret günlerinde yedi gündür Allahu Teala buyurdu ki: Rabbin katında bir gün sizin saydıklarınızdan bin yıl gibidir Kim bir din kardeşinin Allah yolunda bir ihtiyacını görürse, Allah Teala onun için gündüzlerini oruçla, gecelerini de ibadetle geçirmişcesine şu dünyanın yedi bin yıllık ömrü müddetince sevap yazar
(Ali B Hüsameddin elMuttaki, Kitabül Burhan Fi Alametil Mehdiyyil Ahir Zaman, s 88)
Ahmet İbni Hanbel ilel inde nakletti
Dünyadan beş bin altı yüz yıl geçmiştir
(Ali B Hüsameddin elMuttaki, Kitabül Burhan Fi Alametil Mehdiyyil Ahir zaman, s 89)
Bu ümmetin ömrü bin (1000) seneyi geçecek fakat bin beşyüz (1500) seneyi aşmayacaktır
(Celaleddin Suyuti'ElKeşfu Fi Mücazeveti Hazin elÜmmeti El Elfe Ellezi Dellet Aleyh elAsar; Muhammed B Resul AlHüseyni El Berzenci, Kıyamet Alametleri Pamuk Yayınları, s 299)
Benim ümmetimin ömrü 1500 seneyi pek geçmeyecek
(Suyuti, elkeşfu an mücavezeti hazihil ümmeti elelfu, elhavi lil fetavi, Suyuti 2248, tefsiri ruhul beyan Bursevi (arapça) 4262, Ahmed bin Hanbel, Kitâbu’lilel, s 89)
Abdullah (ra) dan rivayet edilmiştir: Resulullah (sav) buyurdu ki: Ehli beytimden ismi ismime mutabık olan bir kişi başa geçecektir
Dünyanın ancak bir günlük ömrü kalmış olsa, onun başa geçmesi için Cenabı Allah O günü behemehal uzatır
(İmam Tirmizi, Süneni Tirmizi, 492)
HzAli 'den rivayet olduğuna göre Resulullah (sav) şöyle buyurdu:
Kıyametin kopması için zamanda sadece bir günden başka vakit kalmamış ta olsa, Allah (cc) benim Ehli beytimden bir zatı gönderecek
(Ebu Davud, Süneni Ebu Davud, 592)
İbni Mace ve Ebu Naim, Ebu Hüreyre 'den tahric ettiler, o dedi, Peygamber (sav) buyurdu:
Eğer dünyadan bir gün kalsa, Allah o günü uzatır ve Ehli Beytimden birisini Melik kılar
(Ali B Hüsameddin elMuttaki, Kitabül Burhan Fi Alametil Mehdiyyil Ahir zaman, s 10; Ali B Hüsameddin elMuttaki, Kitabül Burhan Fi Alametil Mehdiyyil Ahir zaman, s 27; İmam Şarani, Tezkiretil Kurtubi, Ölüm, Kıyamet, Ahiret ve Ahir Zaman Alametleri, Bedir Yayınevi, İstanbul 1981, s437)
Dakkak b Zeydü Cüheni 'den rivayet ettiler
Ben gördüğüm bir rüyayı Resulüllah (sav) 'e anlattım Bu rüyada Peygamber (sav) yedi basamaklı bir minberin en üst basamağında idi: O buyurdu ki, Yedi basamaklı gördüğün minber şu dünyanın ömrü olan yedi bin senedir Ben de O 'nun son bininde olacağım
(Ali B Hüsameddin elMuttaki, Kitabül Burhan fi Alametil Mehdiyyil Ahir Zaman, s 89)
Ancak beklenen odur ki; aradan bin sene geçtikten sonra bu saklı devlet tecid edile (yenilene) Ona bir üstünlük verilip suyu bulması, arttırıla Böylece kemalatin aslı zuhur edip onun zilletini örte Ve nisbeti aliyyenin mürevvici Mehdi gelsin
Allah ondan razı olsun
(İmamı Rabbani Ahmedi Faruki Serhendi, Mektubatı Rabbani, Hakikat Kitabevi, 1569)
Şeriatın teyit hasletleri, milleti tecdidi bu ikinci bindedir
Bu davanın doğruluğuna adil şahid: İsa'nın (as) Mehdi'nin (ra) bu bin içinde var oluşlarıdır
(İmamı Rabbani Ahmedi Faruki Serhendi, Mektubatı Rabbani, Hakikat Kitabevi, 1611)
Resulullah (sav)in ümmeti arasından çıkanlar pek kamildirler Yani Resulullah (sav)in irtihali üzerinden binsene geçtikten sonra isterse az olsunlar Onların pek kemalli olmaları şunun içindir ki: Şeriatın takviyesi, pek tamam tekliyle hasıl ola
Aradan bin sene geçtikten sonra, Mehdi'nin gelişi de bunun içindir Onun mübarek kudümünü (gelişini), Hatem'ürrüsül Resulüllüh (sav) müjdelemiştir İsa (as) dahi aradan bin sene geçtikten sonra nüzul edecektir
(İmamı Rabbani Ahmedi Faruki Serhendi, Mektubatı Rabbani, Hakikat Kitabevi, 1440)
Birinci cümle, binbeşyüz (1500) makamiyle ahir zamanda bir taifei mücahidinin (din için çalışanların, cihad edenlerin) son zamanlarına; ve ikinci cümle, binbeşyüzaltı(1506) makamile galibane mücahedenin tarihine işaret eder
() bu tarihe kadar (1506) zahir ve aşikarane, belki galibane devam edeceğine remze yakın ima eder
(Bediüzzaman Said Nursi, Sikkei Tasdiki Gaybi, s46)
Zira onun (Hz Mehdi (as)'nin ) zuhuru, yüz başlarında olacaktır
(İmamı Rabbani Ahmedi Faruki Serhendi, Mektubatı Rabbani, Hakikat Kitabevi, )
Bediüzzaman Ümmetimden bir grup kıyamet kopuncaya kadar hak uğrunda mücadele etmeye devam edecek (Buhari, İ'tisam:10; Müslim, İman: 247; İbni Mace, Mukaddime: 1; Tirmizi, Fiten: 51)hadisi şerifini açıklarken, hadisi aslına ebced hesabına vurmuş, 'Hatta ye'tiyellahu biemrihi Kıyamet kopuncaya kadar' 1545, kafirin başında kopacak Kıyamete işaret etmektedir (Bediüzzaman Said Nursi, Kastamonu Lahikası, s 23) (Mehdi ve Deccal, Şaban Döğen, Gençlik Yayınları, s 164) şeklinde belirtmiştir