Mehir İle İlgili Bilgiler mehir, nedir, kime verilir, geri alınır mı, şartları, miktarı, ile ilgili bilgiler burada melekler 1548187863 1548187863 mehirileilgilibilgiler5c543602265b2mehirileilgilibilgiler5c543602265b2 mehirileilgilibilgiler5c543602265b2 Dinimizde önemli konulardan biri evlenirken meleklere verilen mehirdirmehirileilgilibilgiler5c5436022ae76alt Miktarı ne olur,geri alınır mı, konuyla ilgili ayet ve hadislerle mehir dosyamızı açıyoruz meleklermehirileilgilibilgiler5c543602581fdgifalt :tik: :tik: :tik: Mehr, erkeğin evlenirken kıza vermesi gereken altın, mal veya bir menfaattir İstanbulda çoğunlukla 11 Reşat altını mehir olarak verilir Mehrin altın olması durum değildir Herhangi bir mal ev, apartman, bağ, araba, fabrika ya da bir menfaat de olabilir Dul kadınla evlenen de mehr verir Mehr söylenmeden yapılan düğün da sahihtir Lakin evlendikten sonradan da erkeğin hanımına Mehri misil vermesi gerekir Bir kız ya da kadın evlenirken, (Benim nikahım mehirsiz olsun) diyemez Bir mehirde anlaşılması mümkün Bu mehir kadının hakkı olduktan daha sonra, az önce almadan da kocasına bağışlayabilir Bağışlaması ise çok sevaptır Bayan, mehrimi helal ettim dedikten sonra, haram olsun demesi ile haram olmaz, hediyesini geri isteyemez Düğünden önce, kıza verilen takılar, nikahta mehirden laf edilmemişse, mehr yerine geçer Erkek, nişan için gönderdiğim şeyler mehr idi dese, kadın ise, hediye idi dese, yenilen şeyler hediye olur Başka şeyler, mehr olur Mehr iki kısımdır Mehri muaccel ve mehri müeccel Her iki mehr, nikahta bildirilmedi ise, Mehri misil verilmesi gerekir Kadının baba kadar akrabasına bahşedilen kadar verir Mehri muaccel: Telaş verilmesi gereken mehr demektir Bir bilezik, bir küpe, bir buzdolabı vesaire olabilir Düğün yapılınca, verilmesi vacip olur Zifaftan veya halvetten önce verilir Mehri muacceli geciktirmek caiz değildir Hanım ayrılmaya sebep olan bir şey yaparsa, mesela mürted olursa, derin saygıi musahere’ye sebep olursa, mehri muaccel verilmez Erkek boşarsa ya da ayrılığa sebep olanı yaparsa, yarısı verilir Önce kıza takılan takılardan hangisinin mehri muaccel olduğu bilinmeli Nikah kıyılırken o süre (umulan olan) denilir Bilinmiyorsa, malum olan seslenmek hatalı olur En uygunu ise, mehri müeccel gibi muaccel de saptama edilip, şu dek mehri muaccel ve şu kadar mehri müeccel ile denmelidir Taraflar, mehri muacceli tespit ettikleri halde anlatmak istemezlerse o süre, (aralarında malum olan mehri muaccel ile) ifadesi kullanılır İleride boşanma vaki olunca takılan takıların hangisi itimat, hangisi armağan, hangisi mehri muaccel olduğu bilinmeli, herhangi bir uyuşmazlığa sebep olmamalı Mehri müeccel: Hemencecik verilmeyip sonra verilmesi gereken mehr demektir Halvet olmuşsa veya ikisinden biri ölmüşse, mehri müeccelin verilmesi vacip olur Hanımının istediği zamanda verilir Eğer istemedi ise, ikisinden biri ölünce, verilmesi vaciptir Hanım ölünce, kocası, hanımının vârislerine verir Kocası ölünce, mirasından hanımına verilir Mehrin başlık parası ile ilgisi yoktur Başlık parası elde etmek haramdır Boşanma halinde, zifaf ya da halvet olmuşsa, müeccel mehrin tamamı, olmamışsa yarısı verilir Bir âyeti kerime meali: (El dokunmadan boşadığınız kadınlara, mehrin yarısını verin!) Bekara 237 Düğün kıyılırken mehr söylenip de, ne kadarı muaccel olduğu bildirilmedi ise, âdete ve hanımının emsaline göre, söylenilenin bir miktarı muaccel olur Nikah kıyılırken, mehri müeccelin belirlenmiş bir tarihte ödenmesini koşul etmek caizdir Boşanma halinde, mehrin ödeme tarihi beklenir Ödeme tarihi kesin değilse, boşarken derhal ödenir (Fetvayı Hindiyye) İslamiyette mehr parası, evlenmek için değildir Evliliğin uyumlu, mutlu olarak devam etmesi, kadının hak ve hürriyetlerinin korunması, din cahili huysuz erkeğin elinde oyuncak olmaması içindir Mehr parasını saptamak ve çocukların nafaka paralarını her ay ödemek korkusundan, erkek, hanımını boşayamaz Bu korkunun olmadığı yerlerde, mahkemeler boşanma davaları ile dolup taşar Bunun için, evlenecek kızın, İslamın hoş ahlakını ve kadına verdiği kıymeti bilen ve bunlara siklet veren erkekten eksik miktarda, böyle olmayandan ise, fazla miktarda mehr istemesi efdaldir Mehr parası, bayan için bir sigorta sayılır Erkeğin şiddet ödeyeceği veya hiç veremeyeceği bir mehr ile evlenen kadını, erkek boşayamaz Boşarsa, somut hayatı felce uğrar Mehr belirlemek korkusu, erkeğin iyi geçinmesine de sebep olur Şayet erkek, mehr parasını verir de, hanımından ayrılırsa, hanımın kimsesi de yahut, bu mehr parası ile geçinme imkanı bulabilir İmkanı olan erkeğin, saliha kız ya da kadına fazla mehr vermesi iyi olur Habeş imparatoru Necaşi, Ümmi Habibe validemiz ile Peygamber efendimizin nikahlarını kıyınca, mehr olarak takriben 2 kilo altın vermişti (Nesai) Mehr biçilmeden yapılan nikah da sahihtir Ama sonra mehri misil belirlemek gerekir Mehrin çoğunun bir sınırı yoktur Fakat en azı, 5 gram altındır Boşadığı kadına mehrini ödememek kul hakkıdır Ödemezse, ahirette azabı çok şiddetlidir Kur’lahzaı kerimde mealen buyuruluyor ki: (Kadınlara mehrlerini gönül rızası ile verin; kendi arzuları ile mehrin bir kısmını size armağan ederlerse, onu da afiyetle yersiniz) Nisa 4 Hadisi şeriflerde de buyuruldu ama: (Mehr vermemek niyeti ile evlenen, kıyamette hırsızlarla haşrolur) RNasıhin (Hanımını bırakıp mehrini vermemek haramdır) Hakim (Mehr olarak, bir yüzük olsa da verin!) Müslim (Mehr parası hayırlı maldır) Deylemi (En iyi mehr kolay ödenendir Mehirde rahat gösterin Çok mehr arzu etmek düşmanlığa sebeptir) Abdürrezzak Karı koca aralarında olan yasal halvet, yabancı kadın ile olan haram halvet gibi değildir Yanlarında hissen veya şeran yahut tabiaten cinsi münasebete mani bir sebep bulunursa, meşru halvet olmaz İkisinden birinin hasta olması, ihramlı olması, farz namazda, Ramazan orucunda olması, kadının hayız veya nifas halinde olması, yanlarında zeki 7 yaşında bir çocuk bulunması bu halvete mani olur Lakin us baliğ olmayan bir çocuk, haram olan halvete mani olamaz (Mezahibi erbea) Bir kız ile bir erkek nikahlanıp, sonradan boşanırlarsa, böyle yasal bir halvet de olmamışsa, mehrin yarısını verir Halvet olmuşsa mehrin tamamını verir Zifafa girmeyen ve halvet de olmayan kız, bir defa boşanınca, bain kesin boşanmış olur Erkeğin buna derhal yarım mehir vermesi lazım olur ve iddet beklemez Boşandığı gün bile, başka biri ile evlenebilir