Mekke'de Putperestliğin Tarihi
Kureyş kabilesi, ataları Hz İsmail'in tevhid dinine ve sadece Allah'a kulluk etme esasına bağlı kaldı Ancak yuzyıllar gecince bu inanc bozuldu Hz İsmail'in soyundan gelenler, Mekke vadisine sığmayacak kadar coğaldılar Uzaklara goc edenler bu kutsal tapınaktan taşlar alıp, kabile adına onlara saygı gosterdiler Daha sonraları komşu putperest toplulukların etkisiyle bu taşlara putlar da eklendi Amr Bin Luhay El Huzzai (Huzzaların Şefi) Mekke'den Suriye'ye yaptığı bir seyahatte bolge hakkında putlara taptığını gordu Donerken de muabi'lerden Hubel adındaki putu getirip Kabe'ye koydu Halk, Hubel'e Mekke'nin baş butu yaparak tapmaya başladı Putperestler, putlarının Allah ile insan arasında aracılık yaptığına inanıyorlardı
Yemen'de şeylu'larimdenilen sel felaketlerinden sonra bu bolgeye gelen huzza kabilesi, İsmailoğullarının da yardımı ile, Curhumuleri Mekke'den kovdular Curhumiler, Kabe'ye hediye edilmiş olan altın geyik heykelleri ile diğer kıymetli eşyaları zemzem kuyusuna atıp uzerine toprakla doldurduktan sonra kuyuyu belirsiz hale getirerek Mekke'den ayrıldılar Bu yuzden zemzem kuyusu uzun muddet kapalı kaldı Onların gorevini, yani Mekke'nin yoneticilerinin Huzza kabilesi ustlendi
Mekke bolgesinin hakimiyeti ve Kabe muhafızlığı uc asır kadar Huzzalılarda kaldıktan sonra Hz Peygamberin (sav) beşinci dedesi Kusayy Bin kilap, miladi beşinci asırda Kabe muhafızlığına ele gecirdi Kureyş'in başına gececek Huzzalıları bu bolgeden cıkardı Kabe'nin etrafındaki Mekke şehrini kurdu ve Mekke halkları arasında istişare sistemini kurmak amacıyla Daru'n Nedve'yi inşa etti Olumunden sonra kabile başkanının ve Kabe muhafızlığı oğlu Abdimenaf'a sonra da oğlu Haşim'e kaldı Haşim, Abdimenaf'ın en buyuk oğlu ve peygamberimizin(sav) dedesi Abdulmuttalib'in babasıydı Abdulmuttalib amcasının olumunden sonra Sikaye ve Rifade vazifelerini ustlendi
Kureyş kabilesi, ataları Hz İsmail'in tevhid dinine ve sadece Allah'a kulluk etme esasına bağlı kaldı Ancak yuzyıllar gecince bu inanc bozuldu Hz İsmail'in soyundan gelenler, Mekke vadisine sığmayacak kadar coğaldılar Uzaklara goc edenler bu kutsal tapınaktan taşlar alıp, kabile adına onlara saygı gosterdiler Daha sonraları komşu putperest toplulukların etkisiyle bu taşlara putlar da eklendi Amr Bin Luhay El Huzzai (Huzzaların Şefi) Mekke'den Suriye'ye yaptığı bir seyahatte bolge hakkında putlara taptığını gordu Donerken de muabi'lerden Hubel adındaki putu getirip Kabe'ye koydu Halk, Hubel'e Mekke'nin baş butu yaparak tapmaya başladı Putperestler, putlarının Allah ile insan arasında aracılık yaptığına inanıyorlardı
Yemen'de şeylu'larimdenilen sel felaketlerinden sonra bu bolgeye gelen huzza kabilesi, İsmailoğullarının da yardımı ile, Curhumuleri Mekke'den kovdular Curhumiler, Kabe'ye hediye edilmiş olan altın geyik heykelleri ile diğer kıymetli eşyaları zemzem kuyusuna atıp uzerine toprakla doldurduktan sonra kuyuyu belirsiz hale getirerek Mekke'den ayrıldılar Bu yuzden zemzem kuyusu uzun muddet kapalı kaldı Onların gorevini, yani Mekke'nin yoneticilerinin Huzza kabilesi ustlendi
Mekke bolgesinin hakimiyeti ve Kabe muhafızlığı uc asır kadar Huzzalılarda kaldıktan sonra Hz Peygamberin (sav) beşinci dedesi Kusayy Bin kilap, miladi beşinci asırda Kabe muhafızlığına ele gecirdi Kureyş'in başına gececek Huzzalıları bu bolgeden cıkardı Kabe'nin etrafındaki Mekke şehrini kurdu ve Mekke halkları arasında istişare sistemini kurmak amacıyla Daru'n Nedve'yi inşa etti Olumunden sonra kabile başkanının ve Kabe muhafızlığı oğlu Abdimenaf'a sonra da oğlu Haşim'e kaldı Haşim, Abdimenaf'ın en buyuk oğlu ve peygamberimizin(sav) dedesi Abdulmuttalib'in babasıydı Abdulmuttalib amcasının olumunden sonra Sikaye ve Rifade vazifelerini ustlendi