nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Mekke'de Putperestliğin Tarihi
Kureyş kabilesi, ataları Hz İsmail'in tevhid dinine ve yalnızca Allah'a kulluk etme esasına yan kaldı Oysa yüzyıllar geçince bu inanç bozuldu Hz İsmail'in soyundan gelenler, Mekke vadisine sığmayacak değin çoğaldılar Uzaklara göç edenler bu tanrısal tapınaktan taşlar alıp, kabile adına onlara saygı gösterdiler Daha sonraları komşu putperest toplulukların etkisiyle bu taşlara putlar da eklendi Amr Bin Luhay El Huzzai (Huzzaların Şefi) Mekke'den Suriye'ye yaptığı bir seyahatte bölge hakkında putlara taptığını fark etti Dönerken de muabi'lerden Hubel adındaki putu getirip Kâbe'ye koydu Ahali, Hubel'e Mekke'nin baş butu yaparak tapmaya başladı Putperestler, putlarının Allah ile insan aralarında aracılık yaptığına inanıyorlardı
Yemen'de şeylü'larimdenilen su baskını felaketlerinden sonradan bu bölgeye gelen huzza kabilesi, İsmailoğullarının da yardımı ile, Cürhümüleri Mekke'den kovdular Cürhümiler, Kâbe'ye hediye edilmiş olan altın geyik heykelleri ile öteki değerli eşyaları zemzem kuyusuna atıp üzerine toprakla doldurduktan sonradan kuyuyu süresiz ışık halkası getirerek Mekke'den ayrıldılar Bu yüzden zemzem kuyusu uzun müddet kapalı kaldı Onların görevini, yani Mekke'nin yöneticilerinin Huzza kabilesi üstlendi
Mekke bölgesinin hakimiyeti ve Kabe muhafızlığı üç yüzyıl dek Huzzalılarda kaldıktan sonra Hz Peygamberin (sav) beşinci dedesi Kusayy Bin kilap, miladi beşinci asırda Kabe muhafızlığına ele geçirdi Kureyş'in başına geçecek Huzzalıları bu bölgeden çıkardı Kabe'nin etrafındaki Mekke şehrini kurdu ve Mekke halkları arasında istişare sistemini koymak nedeniyle Daru'n Nedve'yi yapı etti Ölümünden sonradan kabile başkanının ve Kabe muhafızlığı oğlu Abdimenaf'a sonradan da oğlu Haşim'e kaldı Haşim, Abdimenaf'ın en büyük oğlu ve peygamberimizin(sav) dedesi Abdülmuttalib'in babasıydı Abdulmuttalib amcasının ölümünden sonra Sikaye ve Rifade vazifelerini üstlendi *
Kureyş kabilesi, ataları Hz İsmail'in tevhid dinine ve yalnızca Allah'a kulluk etme esasına yan kaldı Oysa yüzyıllar geçince bu inanç bozuldu Hz İsmail'in soyundan gelenler, Mekke vadisine sığmayacak değin çoğaldılar Uzaklara göç edenler bu tanrısal tapınaktan taşlar alıp, kabile adına onlara saygı gösterdiler Daha sonraları komşu putperest toplulukların etkisiyle bu taşlara putlar da eklendi Amr Bin Luhay El Huzzai (Huzzaların Şefi) Mekke'den Suriye'ye yaptığı bir seyahatte bölge hakkında putlara taptığını fark etti Dönerken de muabi'lerden Hubel adındaki putu getirip Kâbe'ye koydu Ahali, Hubel'e Mekke'nin baş butu yaparak tapmaya başladı Putperestler, putlarının Allah ile insan aralarında aracılık yaptığına inanıyorlardı
Yemen'de şeylü'larimdenilen su baskını felaketlerinden sonradan bu bölgeye gelen huzza kabilesi, İsmailoğullarının da yardımı ile, Cürhümüleri Mekke'den kovdular Cürhümiler, Kâbe'ye hediye edilmiş olan altın geyik heykelleri ile öteki değerli eşyaları zemzem kuyusuna atıp üzerine toprakla doldurduktan sonradan kuyuyu süresiz ışık halkası getirerek Mekke'den ayrıldılar Bu yüzden zemzem kuyusu uzun müddet kapalı kaldı Onların görevini, yani Mekke'nin yöneticilerinin Huzza kabilesi üstlendi
Mekke bölgesinin hakimiyeti ve Kabe muhafızlığı üç yüzyıl dek Huzzalılarda kaldıktan sonra Hz Peygamberin (sav) beşinci dedesi Kusayy Bin kilap, miladi beşinci asırda Kabe muhafızlığına ele geçirdi Kureyş'in başına geçecek Huzzalıları bu bölgeden çıkardı Kabe'nin etrafındaki Mekke şehrini kurdu ve Mekke halkları arasında istişare sistemini koymak nedeniyle Daru'n Nedve'yi yapı etti Ölümünden sonradan kabile başkanının ve Kabe muhafızlığı oğlu Abdimenaf'a sonradan da oğlu Haşim'e kaldı Haşim, Abdimenaf'ın en büyük oğlu ve peygamberimizin(sav) dedesi Abdülmuttalib'in babasıydı Abdulmuttalib amcasının ölümünden sonra Sikaye ve Rifade vazifelerini üstlendi *