elektronikci
FD Üye
Murat Ağırel'in köşe yazısından alıntı
"Melen Barajı Projesi" vardı.
İstanbul'un içme suyu muhtaçlığını karşılasın diye imali için 1990 yılında Bakanlar Şurası kararı alınmıştı.
Barajın maliyeti 1,6 milyar TL. O tarihe kadar harcanan ölçünün ise 1 milyar 235 milyon TL olduğu açıklanmıştı. Bu ölçünün 845 milyon TL'lik kısmının kamulaştırma için harcanan bedel olduğu belirtilmişti.
İstanbul'un 2040 yılına kadar içme suyu gereksinimlerinin karşılanacağı söylenen baraj projesi için birinci ihale, davet metoduyla yapıldı. İhaleyi 213 milyon TL bedel ile Ece Turizm İnşaat Mağaza İşletmeciliği AŞ ve Yöntaş İnşaat Sanayi ve Ticaret AŞ paydaşlığı aldı.
Proje, 12 Aralık 2016'da tamamlanacaktı, tamamlanamadı. Bu sefer 29 Aralık 2016'da pazarlık yöntemi ile yapılan ihaleyi 271 milyon TL bedelle işi tamamlayamayan Ece Turizm İnşaat Mağaza İşletmeciliği AŞ. ortaksız aldı.
İş bitim mühleti ise 1 Şubat 2018 olarak belirlendi, lakin bu müddette de bitirilemedi.
Proje bitmediği üzere, Ekrem İmamoğlu'nun incelemeleri sonucunda Melen Barajı gövdesinde de çatlaklar olduğu ortaya çıktı. Bakan Pakdemirli, bu durum için "küçük teknik bir hata" dedi.
Artık "küçük teknik bir hata" nedeniyle Melen Barajı projesi için gövdesinde meydana gelen çatlakların tamiratı için "Güçlendirme İhalesi" yapıldı.
İhalenin yaklaşık maliyeti tam 633 milyon TL!
İhale, "açık usül" olarak yapıldı. İhale detaylarını Sözcü gazetesinden Çiğdem Toker köşesinde yayımladığı makalesinde ele almıştı.
Düzce Belediyesi'ne ilişkin olan Melen Çayı etrafında yabanî atık depolama sistemi ile serilen 400 ton katı atık var. Bu katı atıktan süzülen sular ise Melen Çayı kollarına oradan da İstanbul suyuna karışıyor.
Melen havzası etrafında yaklaşık 300 bin insan yaşıyor. Fabrikalar ve insani atıklar arıtılmadan su kaynaklarına akıtılıyor. Proje kapsamında 5 bin hanelik bir köy taşınmış. Uzmanlar, Melen Çayı'nın çok kaliteli bir su olmadığından da bahsediyor. Su kaynağı olma niteliğini kaybettiğinden de bahsediliyor.
Kaynak Yeniçağ