İşçi servislerinin önemli maliyet ve hava kirliliğine yol açtığına işaret edilen yazıda, servislerle yapılmış mukavelelerin müddet bitiminde yenilenmemesi ve toplu taşıma sistemine geçilmesi önerildi.
Başkanlığa bağlı Bütçe Genel Müdürlüğü tarafından kurumlara gönderilen yazıda, birtakım kamu kurumlarının işçi servisi hizmeti sunumunda tıpkı vilayet hudutları içinde toplu taşıma kartı verilmesi, taşıt kiralanması ve yönetim taşıtları kullanılarak işçinin taşınması formüllerini birlikte kullandıkları, münasebetiyle işçi servisi hizmet sunumunda bir standart olmadığı bildirildi.
Son yıllarda bilhassa büyükşehirlerde toplu taşıma imkanlarının yaygınlaştığı metro, hafif raylı sistemler, otobüs üzere farklı vasıtaların bir sistem bütünlüğü içinde çalıştırıldığı, ayrıyeten farklı toplu taşıma araçlarının tek bir taşıma bileti ile kullanılabilmesi sağlanarak bütünleşik taşıma sistemlerinin hayata geçirilerek ulaştırma esnekliğinin kıymetli ölçüde arttığı belirtilen yazıda, toplu taşımanın hava kirliliği ve trafik yoğunluğunun azaltılması açısından da tercih edilen bir sistem olduğu söz edildi.
Kurumlara gönderilen raporda, servis yerine toplu taşıma sistemine geçilmesi gerektiği şöyle anlatıldı:
KONTRAT BİTİNCE GEÇİN
“Kamu kurumlarında çalışanlara servis hizmeti sağlanması yerine toplu taşıma kartı verilmesi uygulamasının maliyet açısından avantaj sağladığı görülmüş ve kamu kaynaklarının tesirli, ekonomik ve verimli kullanılması temelinin hayata geçirilmesine katkı sağlayacağı değerlendirilmiştir. Hizmet kontratlarının bitim tarihlerinden sonra toplu taşıma bileti verilmesinin değer arz ettiği tabir edilmiştir.”
Erdoğan Süzer/Sözcü