iltasyazilim
FD Üye
Kuşlar ne diyor?
Sual: Kuşların öterken zikrettikleri doğru mudur?
Evet, doğrudur Başka şeyler söyledikleri de bildirilmiştir İmamı Begavi hazretleri, KabülAhbar hazretlerinden nakleder Süleyman aleyhisselamın bildirdiğine göre, bazı kuşlar öterken derler ki:
Tavus kuşu: Cezalandırdığın gibi cezalandırılırsın
Hüdhüd: Merhamet etmeyene merhamet olunmaz
Göçeğen: Ey günahkârlar, Allahü teâlâdan af ve mağfiret isteyin!
Kaya kuşu: Her canlı ölecek, her yeni eskiyip çürüyecektir
Kırlangıç: Ne yaparsanız, onu bulursunuz
Güvercin: Yeri göğü mahlûkatla dolduran Rabbimi, noksan sıfatlardan tenzih ederim
Kumru: Sübhâne Rabbiyyela’lâ
Karga: Allahü teâlâ her şeyi helak edecektir
Kustat kuşu: Susan, başına belâ ve musibet gelmesinden kurtulur
Papağan: Düşüncesi dünya olan kimseye yazıklar olsun!
Doğan: Sübhâne Rabbî ve bihamdihî
Bu kuşların ötüşleri, konuşmaları, yalnız bu sözlere ve mânâlara mahsus değildir Neml suresinde, karınca ve hüdhüdün konuşmalarının bildirilmesinden, ihtiyaca göre öterek ses çıkardıkları, konuştukları anlaşılmaktadır Kuşların, diğer vahşi hayvanların sesleri ve kâinattaki hareketlerin hepsi, Allahü teâlânın, peygamberlerine ve evliyasına hitabıdır Evliya, bu ses ve hareketleri, makamlarına ve derecelerine göre anlar, çünkü peygamberler, kuşların ve diğer hayvanların dillerini bilirler Evliyayı kiramsa, onların dillerini aynen bilemez Sadece, onların seslerinden kendi hâllerine ait olan hususları, Allahü teâlânın kalblerine ilham etmesiyle bilirler (RuhulBeyan, Peyg Tarihi Ans)
Renklerin güzeli
Yeşil rengin dinimizde mübarek olduğu muteber kitaplarda bildirilerek, (Renklerin güzeli yeşildir) buyurulmuştur
Bunu bilen İslam düşmanları sırf hakaret olsun diye, yurtdışındaki bazı rezalet yuvalarını, yeşil renkle boyamışlardır (İ Casusunun İtirafları)
İmamı Ali Rıza hazretleri, bayrağı ve asker elbisesini siyah yerine yeşil yapmıştı Abbasi devletinin bayrağı siyahtı Halife Memun zamanında yeşile çevrildi (S Ebediyye)
in yeşil kuşlar şeklinde görüldüğü çok olmuştur (Şevahidünnübüvve)
Âdem aleyhisselam cennetteyken, Eshabı kiramın tamamının suretlerini başlarında yeşil başlıklar, yeşil taçlar, yeşil silahlar ve yeşil bineklerle görmüştür (Menakıbı Çihar Yârı Güzin)
İki hadisi şerif meali de şöyledir:
(Uhud şehitlerinin ruhları, yeşil kuşlarla Cennete gitmiştir) Müslim
(Üç şey, göze cila verir: Yeşilliğe, akarsuya ve helal olan güzel yüze bakmak) Hâkim
Ormanın, yeşil alanların önemini bilmeyen yoktur Yeşilliğin faydaları bilindiği için, trafikte yeşil geçiş emniyeti olarak gösterilmiş, kırmızı tehlike olarak kabul edilmiştir
İnsana büyük bir rahatlama veren yeşil rengi günümüzde psikolojik seanslarda kullanılıyor Terapiye alınan hastalar yeşil renkle huzura kavuşabiliyor Sinir sistemine ve başka hastalıklara da iyi geldiği biliniyor
Savaşta hile
Sual: Hile haramken savaşta niye caiz oluyor?
Haram olan bazı şeyler savaşta caiz olur Birkaç örnek verelim:
1 Bir hadisi şerif meali şöyledir:
(Yalan üç yerde caizdir: Savaşta; çünkü savaş hiledir İki müslümanı barıştırmak için, bir de, hanımını idare etmek için) İbni Lal
2 Kibirlenmek, günah iken, savaşta, düşmana karşı kibirli görünmek caizdir (Berika)
3 Bıyıkları sünnet miktarından fazla uzatmak caiz değilken, savaşta, düşmana korkutucu görünmek için bıyıkları uzatmak müstehabdır (Dürrülmuhtar)
4 Çalgı çalmak günah iken, savaşta ve savaşa hazırlanırken askere moral vermek için mehter marşı caizdir (Hadika)
5 Okullarda milli ve siyasi toplantılarda, bayramlarda bando, mızıka çalmak caizdir (S Ebediyye)
Savaşta yalan ve hile
Sual: Savaşta yalan caiz midir?
CEVAP
Yalan çok büyük günahtır Bir hadisi şerif meali:
(En büyük günah, Allaha şirk koşmak, ana babaya isyan ve yalandır) Müslim
Yalan çok büyük günah olmasına rağmen savaşta caizdir Bir hadisi şerif meali:
(Üç yerde yalan günah olmaz: Savaşta, çünkü savaş hiledir Karı kocanın ve iki Müslümanın arasını bulmak ve aralarının açılmasını önlemek için) İbni Sünnî
Hile yapmak, başkasını aldatmak da haramdır Hadisi şeriflerde buyuruldu ki:
(Hile yapan, aldatan Cehennemdedir) İ Maverdî
(Aldatan bizden değildir) Müslim
(Mekr, huda ve hıyanet sahipleri ateştedir) Ebu Davud Mekr: Hile yaparak aldatma Huda: Hile, oyun, düzen, dalavere, desise Hıyanet: Hainlik, vefasızlık, güveni kötüye kullanmak
Savaşta düşmanı yenmek için hile yapmak, oyuna getirmek, gâfil avlamak caizdir Çünkü hadisi şerifte, (Elharbü hud’atün) yani (Harb hiledir) buyuruldu (Buharî)
Ölümden kurtulmak için de yalan ve hile caizdir, günah olmaz Ölmemek için, ölmeyecek kadar leş yemeye benzer Ölmemek için yalan da caizdir (Hadika)
İntihar etmek
Sual: Düşmanın işkence ve tecavüzüne maruz kalacağını bilenin kendini ve yakınlarını öldürmesi veya acı duymamak için uyku hapı ile intihar etmesi günah mı?
Hastalık ve dünya sıkıntılarından kurtulmak için ölümü istemek caiz değildir Fakat dindeki fitneler sebebiyle ölüm istenebilir Hadisi şeriflerde buyuruldu ki:
(Ölümü istemeyin! Çünkü bir kişi iyi ise, yaşadıkça iyiliği artar Kötü ise, hatalarından dönüp doğru yola gelebilir) Buhari
(Sıkıntılardan dolayı ölümü istemeyin! Dayanamayan, Ya Rabbi, hakkımda yaşamak hayırlı ise, yaşamayı, ölmek hayırlı ise, ölümü nasip et!desin!) Buhari
Düşmanın her türlü işkence ve tecavüzüne maruz kalacağını bilen kimsenin kendini ve yakınlarını öldürmesi caiz değildir Zorla tecavüze uğrayan günah işlemiş de olmaz Ayrıca düşman elinde ölen şehid olur Şehid olan kimse, ölüm acısını duymaz
Hadisi şerifte buyuruldu ki:
(Şehid, ölüm acısı duymaz, kabirde üzülmez, kıyametin dehşeti, hesap, mizan, sırat onu rahatsız etmez, doğruca Cennete gider) Beyheki
Genel olarak imansız veya imanı zayıf olan intihar eder Müslüman, intiharı düşünmez Çünkü intihar, bir çare, bir kurtuluş değil, aksine tarifi imkansız azaplara kendini atmak demektir
Ölüm acısı çok şiddetlidir
İntihar etmek, küfre yakın çok büyük günah olduğu için, ölürken dayanılmaz acılara maruz kalınır Ölüm acısı, sanıldığı gibi bir an değildir İntihar edince ahirette de daha büyük acılara girilir Ahiret sıkıntıları dünya sıkıntıları gibi değildir Çok ağırdır Dünya sıkıntılarına dayanamayıp intihar eden, ölüm acısına ve ahiret sıkıntılarına nasıl dayanır? İntihar eden, dirilene kadar intihar acısını duyar Kendini öldürmek, başkasını öldürmekten daha büyük günahtır
Kur’anı kerimde mealen buyuruldu ki:
(Kendinizi öldürmeyiniz!) Nisa 29
Hadisi şeriflerde de buyuruldu ki:
(Bir şeyle canına kıyana, Cehennemde onunla azap edilir) Buhari
(İple boğazını sıkarak intihar eden, boğazı sıkılarak azap görür Herhangi bir bıçakla intihar eden, Cehennemde bıçaklanarak azap görür) Buhari
Bir kâfir, uyku hapı içerek veya narkozla her tarafı uyuşturulduktan sonra da ölse, çok şiddetli olan ölüm acısını duyar Hadisi şeriflerde buyuruldu ki:
(Ölüm meleğini görmek, bin kılıç darbesinden daha şiddetlidir) Ebu Nuaym
(Ölüm acısı çok şiddetli ise de, ölümden sonraki acılara göre çok hafiftir) İAhmed
Dirilene kadar ölüm acısı duyulur (İEvzai)
İmamı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
(Ölmek felaket değil, öldükten sonra başına gelecekleri bilmemek, tedbirini almamak felakettir)
Narkozlu hasta, ameliyat acısını duymadığı gibi, salih mümin de kurşun yağmuruna tutulsa, vücudu dilim dilim dilinse ölüm acısını duymaz Hazreti Yusuf’un güzelliği karşısında kendinden geçen kadınlar, ellerini kestikleri halde farkına varamadılar Ölüm meleğinin güzel suretini gören mümine Allahü teâlâ acı duyurmaz İntihar etmek çok büyük günah ise de, intihar eden kâfir olmadığı için cenaze namazı kılınır
Bizde, Tanzimat’tan sonra tek tük intihar olayları görülmeye başladı Müslümanların çok olması intiharın yaygınlaşmasını önlemiştir İntihar kelimesi, Tanzimat’tan önce yazılan lügatlarda bile yoktu Dinsizliğin ve inanç zayıflığının intihar üzerindeki etkisi büyüktür Avrupa’da, hayat standardı yüksek olan yerlerde, intihar oranı daha yüksektir Bu oran, kuzeye gidildikçe artıyor Avrupa’daki intihar oranı Türkiye’dekinden 1520 kat daha fazladır Mesela Fransa’da 100 bin kişiden 44’ü intihar etmektedir İntiharda Türkiye en alt sıralardadır
Eskiden İstanbul’da yıllarca kalmış olan araştırmacı Fransız Dr A Bayer diyor ki:
(Batı ülkelerinde insanların yalnız kalması, hayattan nefret etmeye, hatta intihara yol açmaktadır Halbuki Müslüman Türkler arasında hiçbir zaman bu hâle tesadüf edilmez; medeni sayılan milletlerde çok sık görülen intiharı onlar bilmez Müslümanlar, Allah’ın kendilerine bahşettiği varlığa tecavüzün, Allah’a karşı gelmek olduğuna inandıkları için, intiharı düşünmezler Bunun için, intihar eden hiçbir İslam âlimi yoktur)
Maalesef şimdiki bazı gençler, Avrupa'nın her türlü kötülüğüne özeniyorlar İntihar etmek de bunlardan biridir
Sual: İntihar eden veya öldürülen kimse, eceli ile ölmez mi?
CEVAP
Muteber kitaplarda diyor ki:
Öldürülen kimse de, eceliyle ölür, ömrü ortadan kesilmiş olmaz Ecel birdir (Akâidi Nesefi s3, Cevheretüttevhid 89 beyt, Avnülmürid c2 s982, Bedulemâli 62 beyt, Merahulmeâli s209, Hediyyetülmehdiyyin s5, N?rulislâm s246, Fıkhi ekber şerhi 334, Hadika c1 s265, TeftâzâniŞerhilakâid s211, Ithafulmürid s213, Tenvirulkul?b s61, Berika s233, Nuhbetülleâli s36, Hak dini Kur’ân dili c2 s1195)
Sual: (İntihar etmek benim kaderimde, alınyazımda var ise, günahı bana ait olmaz) demek doğru mu?
CEVAP
Bu çok yanlıştır Ezeldeki takdir, yani alınyazısı, bir emir değil, bir ilimdir Kader, yani alınyazısı, Allahü teâlânın ezeli ilmi ile, insanların ve diğer yaratıkların yapacağı işleri bilmesi demektir Kur'anı kerimde, (Allah her şeyi en iyi bilir) buyuruluyor Allahü teâlâ da, ezeli ilmi ile, kulların kendi istekleri ile, günah veya sevap işleyeceğini, ne kadar yaşayacağını ve intihar edip etmeyeceğini bilir Onun bu bilmesi, kulların yaptıkları işlere zorla bir müdahale değildir Bu bakımdan günah işleyen de, intihar eden de, kendi isteği ile bunları yapmıştır
Günah işleyen kâfir olmaz
Sual: Mehdi olduğunu söyleyen biri, «İntihar etmek küfürdür Nisa suresinin 29 âyetinde yazıyor Kâfir olduğu için cenaze namazı da kılınmaz» diyor İntihar eden dini inkâr etmiyor ki, niye küfür olsun? Sadece haram işliyor Amel imandan parça değil ki Bu mutezile itikadı değil mi?
CEVAP
Evet, Mutezile inancı böyledir Bu bâtıl inanç, sinsice Müslümanlar arasında yayılmaya çalışılmaktadır Amel imandan parça değildir Yani günah işleyen kâfir olmaz Günah işleyen kâfir olsaydı, yeryüzünde müslüman kalmazdı İntihar edene kâfir denmez Din kitapları diyor ki:
Şuuru yerinde iken intihar etmek, başkasını öldürmekten daha büyük günahtır (Berika)
İntihar eden kâfir olmadığı için cenaze namazı kılınır (Dürer ve Gurer)
Şimdi bildirilen âyete bakalım:
(Ey iman edenler, aranızda karşılıklı rızaya dayanan ticaret hâli müstesna, mallarınızı, bâtıl haksız ve haram yolla yemeyin ve nefslerinizi öldürmeyin Elbette Allah size merhamet eder Düşmanlıkla, zulüm ve tecavüz ile bu yasakları işleyeni ateşe koyarız; bu ise Allah’a çok kolaydır) Nisa 2930
Burada faiz, kumar gibi bâtıl yollarla kazanç sağlayanların da Cehenneme atılacağı bildiriliyor Haram yoldan para kazanmak küfür değil haramdır Haram işleyenler elbette cezalandırılır
(Nefslerinizi öldürmeyin) âyeti için, tefsirlerde, (Birbirinizin canına kıymayın) demek olduğu bildiriliyor Başkasının canına kıymak da haramdır, küfür değildir Sadece, müslümanı, müslüman olduğu için öldürmek küfürdür Bu ise farklı şeydir Müslümanı, müslüman olduğu için öldürmek ise İslam’a düşmanlık olduğundan dolayı küfürdür
İntihara tevbe
Sual: Bir Müslüman intihar etmek için çok hap veya zehir içse, sonra pişman olup tevbe etse, az sonra ölse, intihar günahı affolur mu?
CEVAP
Evet, affolur İntihar etmek, başkalarını öldürmekten daha büyük günahtır Kabirde Cehennem azabı çeker Hemen ölmeyip tevbe ederse, bütün günahları affolur Kabir azabı da çekmez (İslam Ahlakı)
Yeis halindeki tevbenin kabulü hususunda ihtilaf edilmiş ise de, muhtar kavle göre Müslümanın tevbe etmesi sahih olur, fakat, kâfirin imana gelmesi sahih olmaz (Dürrül muhtar)
Bir âyeti kerime meali şöyledir:
(Allah tevbeleri kabul eden ve merhameti bol olandır) Bekara 37
Bir hadisi şerif meali de şöyledir:
(Ölmeden az bir süre önce, tevbe edenin tevbesi kabul olur) İ Ahmed
İntihar, onursuz bir davranıştır
Sual: Bazı ülkelerde, işinde başarılı olmayanlar, yolsuzluğa karıştığı anlaşılan bakanlar, yöneticiler intihar ediyorlar Bunun için de, intihar için onurlu davranış diyorlar Bu doğru mudur?
CEVAP
Kesinlikle doğru değildir Batının ilim ve teknikteki yenilikleri alınacağı yerde, her türlü ahlaksızlıkları taklit ediliyor İntihar etmek de bunlardan biridir
İmanı olan, intiharı düşünmez İntihar bir kurtuluş değil, sonsuz acı azapların başlangıcıdır İntihar etmek, başkasını öldürmekten daha büyük günahtır!
Ötanazi
Sual: Ötenazi caiz midir?
CEVAP
Fransızcası euthanasie’dir Ötenazi değil, doğrusu ötanazidir Kelime olarak ölme hakkı demektir Tedavisi mümkün olmadığı söylenen hastalıklarda, ilaç verip uyutarak veya başka şekilde, insanı veya hayvanı öldürmek demektir Batılılar buna, acı çektirmeden öldürme diyorlar Ölüm acısının dehşetini bilmedikleri için böyle yanlışlıklar yapıyorlar Ölüm acısı, dünya acılarının hepsinden daha acıdır Bir kâfir, uyku hapı içerek veya narkozla her tarafı uyuşturulduktan sonra da ölse, çok şiddetli olan ölüm acısını duyar Peygamber efendimiz buyuruyor ki:
(Allahü teâlâya yemin ederim ki, ölüm meleğini görmek, bin kılıç darbesinden daha şiddetlidir) Ebu Nuaym
Ölüm acısından bir damla, dağ üzerine konsa, dağ tamamen erirdi Şerhi Hutab’da da böyle bildiriliyor (Şir’a şerhi)
Avrupalılar, acı çekmeyeceğini zannederek, hayvanların başına tokmak vurup bayıltarak öldürüyorlarmış Bu iş, hayvanlara eziyettir, haramdır Hâlbuki boğazından Besmeleyle kesilince, hayvanlar acı duymaz Şehidler ve mümin olanlar da, ölüm acısını duymazlar Acıyı duyurmayan Allah’tır Dinin emrine uygun kesilen hayvan acı duymaz
Peygamber efendimiz, (Abdestli olarak ölen, ölüm acısı çekmez, çünkü abdest, imanlı olmanın alametidir) buyuruyor Salih mümin, kurşun yağmuruna tutulsa, bu acıyı duymaz Bir hadisi şerifte, (Şehid, ölürken acı duymaz) buyuruluyor (Beyheki)
Yusuf aleyhisselamın güzelliği karşısında, kadınlar ellerini kestikleri hâlde, bunun acısını duymadıkları gibi, mümin de, ölürken rahmet meleklerini ve Cennetteki makamını görüp, kalbi oradaki nimetlerle meşgulken ölüm acısını duymaz (Şir’a şerhi)
Acı ve sıkıntı sebebiyle ölümü istemek caiz değildir Bir hadisi şerif meali:
(Sıkıntılardan dolayı ölümü istemeyin! Dayanamayan, “Ya Rabbi, hakkımda yaşamak hayırlı ise, yaşamayı, ölmek hayırlı ise, ölümü nasip et! desin!) Buhari
Ötanazi, hastanın kendi rızasıyla olursa intihar olur İntihar ise, büyük günahtır İntihar bir kurtuluş değil, acı azaplara kendini atmaktır Bir hadisi şerif meali şöyledir:
(Bir şeyle canına kıyana, Cehennemde onunla azap edilir) Buhari
Kur’anı kerimde de mealen, (Kendinizi öldürmeyiniz!) buyuruldu (Nisa 29)
Hastanın rızasıyla değil de, yakınlarının izniyle veya doktorun takdiriyle, acı çekmesin diye hasta öldürülürse, bu da cinayet olur Cinayet de, yani insan öldürmek de, intihar gibi büyük günahtır İki hadisi şerif meali şöyledir:
(Allah’a şirk koşmak, ana babaya asi olmak, adam öldürmek ve yalan yere yemin etmek büyük günahtır) Buhari
(Doğuda bir adam öldürülür de, batıda olan buna razı olursa, onu öldürme günahına ortak olur) İ Gazali
İki âyeti kerime meali de şöyledir:
(Âdem peygamberin oğlu Kabil, kardeşi Habil’e “Seni öldüreceğimdediği zaman, Habil, “Sen beni öldürmek için elini uzatsan da, ben seni öldürmek için elimi sana uzatmam, ben, âlemlerin Rabbi olan Allah’tan korkarım dedi) Maide 27, 28
(Geçim endişesiyle, çocuklarınızı öldürmeniz, çok büyük günahtır) İsra 31
Bu vesikalardan anlaşıldığına göre, ötanazi, intihar veya cinayettir, İslâmiyet'e aykırıdır Hayvanları, tokmakla veya şokla bayıltarak öldürmek de hayvanlara eziyettir İslâmiyet'in emrine uyan, dünyada da, âhirette de rahat eder
İlaç kullanmayıp ölmek
Sual: Bir sohbette, (İlaç almayıp ölenin cenaze namazı kılınmadığı gibi, 90 kilometre hızla gidilmesi gereken bir yolda 100 kilometre hızla gidip kaza yapanın da, cenaze namazı kılınmaz Çünkü ikisi de intihar etmiş olur) dendi İntihar etse bile, cenaze namazı kılınmaz mı?
CEVAP
Sohbetteki söz yanlıştır Her doktor ve herkes bilir ki, her ilacın tesiri kesin değildir İlaç kullanmamak günah değildir Bu konuda kitaplarda deniyor ki:
İlaç kullanmayıp ölen, günaha girmez Çünkü ilacın faydası kesin değildir (Reddülmuhtar)
İlaçların tesiri kesin olanlar da vardır Bunun için tesiri kesin olan ilaçları kullanmak farzdır
Yemeyip, içmeyip, açlıktan, susuzluktan ölen, günaha girer Hâlbuki ilaç almayıp ölen, günaha girmez, fakat faydası kesin olan ilaçları kullanmak farzdır (S Ebediyye)
Etkisi kesin olan sebeplere yapışmayıp zarar görmek günah olur (Hadika)
Etkisi kesin olan ilaçları almayıp günahkâr olarak ölenin, hattâ intihar edenin cenaze namazı kılınır
İntihar edenin, yani kendini öldürenin cenaze namazı dört mezhepte de kılınır (Mizanı kübra)
Bir hadisi şerif meali şöyledir:
(Müslüman her ölünün cenaze namazını, intihar etmiş olsa da kılınız!) Deylemi
Dine aykırı konuşmalar yapılan böyle sohbetlerden uzak durmalıdır
Kaynağim : Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
Sual: Kuşların öterken zikrettikleri doğru mudur?
Evet, doğrudur Başka şeyler söyledikleri de bildirilmiştir İmamı Begavi hazretleri, KabülAhbar hazretlerinden nakleder Süleyman aleyhisselamın bildirdiğine göre, bazı kuşlar öterken derler ki:
Tavus kuşu: Cezalandırdığın gibi cezalandırılırsın
Hüdhüd: Merhamet etmeyene merhamet olunmaz
Göçeğen: Ey günahkârlar, Allahü teâlâdan af ve mağfiret isteyin!
Kaya kuşu: Her canlı ölecek, her yeni eskiyip çürüyecektir
Kırlangıç: Ne yaparsanız, onu bulursunuz
Güvercin: Yeri göğü mahlûkatla dolduran Rabbimi, noksan sıfatlardan tenzih ederim
Kumru: Sübhâne Rabbiyyela’lâ
Karga: Allahü teâlâ her şeyi helak edecektir
Kustat kuşu: Susan, başına belâ ve musibet gelmesinden kurtulur
Papağan: Düşüncesi dünya olan kimseye yazıklar olsun!
Doğan: Sübhâne Rabbî ve bihamdihî
Bu kuşların ötüşleri, konuşmaları, yalnız bu sözlere ve mânâlara mahsus değildir Neml suresinde, karınca ve hüdhüdün konuşmalarının bildirilmesinden, ihtiyaca göre öterek ses çıkardıkları, konuştukları anlaşılmaktadır Kuşların, diğer vahşi hayvanların sesleri ve kâinattaki hareketlerin hepsi, Allahü teâlânın, peygamberlerine ve evliyasına hitabıdır Evliya, bu ses ve hareketleri, makamlarına ve derecelerine göre anlar, çünkü peygamberler, kuşların ve diğer hayvanların dillerini bilirler Evliyayı kiramsa, onların dillerini aynen bilemez Sadece, onların seslerinden kendi hâllerine ait olan hususları, Allahü teâlânın kalblerine ilham etmesiyle bilirler (RuhulBeyan, Peyg Tarihi Ans)
Renklerin güzeli
Yeşil rengin dinimizde mübarek olduğu muteber kitaplarda bildirilerek, (Renklerin güzeli yeşildir) buyurulmuştur
Bunu bilen İslam düşmanları sırf hakaret olsun diye, yurtdışındaki bazı rezalet yuvalarını, yeşil renkle boyamışlardır (İ Casusunun İtirafları)
İmamı Ali Rıza hazretleri, bayrağı ve asker elbisesini siyah yerine yeşil yapmıştı Abbasi devletinin bayrağı siyahtı Halife Memun zamanında yeşile çevrildi (S Ebediyye)
in yeşil kuşlar şeklinde görüldüğü çok olmuştur (Şevahidünnübüvve)
Âdem aleyhisselam cennetteyken, Eshabı kiramın tamamının suretlerini başlarında yeşil başlıklar, yeşil taçlar, yeşil silahlar ve yeşil bineklerle görmüştür (Menakıbı Çihar Yârı Güzin)
İki hadisi şerif meali de şöyledir:
(Uhud şehitlerinin ruhları, yeşil kuşlarla Cennete gitmiştir) Müslim
(Üç şey, göze cila verir: Yeşilliğe, akarsuya ve helal olan güzel yüze bakmak) Hâkim
Ormanın, yeşil alanların önemini bilmeyen yoktur Yeşilliğin faydaları bilindiği için, trafikte yeşil geçiş emniyeti olarak gösterilmiş, kırmızı tehlike olarak kabul edilmiştir
İnsana büyük bir rahatlama veren yeşil rengi günümüzde psikolojik seanslarda kullanılıyor Terapiye alınan hastalar yeşil renkle huzura kavuşabiliyor Sinir sistemine ve başka hastalıklara da iyi geldiği biliniyor
Savaşta hile
Sual: Hile haramken savaşta niye caiz oluyor?
Haram olan bazı şeyler savaşta caiz olur Birkaç örnek verelim:
1 Bir hadisi şerif meali şöyledir:
(Yalan üç yerde caizdir: Savaşta; çünkü savaş hiledir İki müslümanı barıştırmak için, bir de, hanımını idare etmek için) İbni Lal
2 Kibirlenmek, günah iken, savaşta, düşmana karşı kibirli görünmek caizdir (Berika)
3 Bıyıkları sünnet miktarından fazla uzatmak caiz değilken, savaşta, düşmana korkutucu görünmek için bıyıkları uzatmak müstehabdır (Dürrülmuhtar)
4 Çalgı çalmak günah iken, savaşta ve savaşa hazırlanırken askere moral vermek için mehter marşı caizdir (Hadika)
5 Okullarda milli ve siyasi toplantılarda, bayramlarda bando, mızıka çalmak caizdir (S Ebediyye)
Savaşta yalan ve hile
Sual: Savaşta yalan caiz midir?
CEVAP
Yalan çok büyük günahtır Bir hadisi şerif meali:
(En büyük günah, Allaha şirk koşmak, ana babaya isyan ve yalandır) Müslim
Yalan çok büyük günah olmasına rağmen savaşta caizdir Bir hadisi şerif meali:
(Üç yerde yalan günah olmaz: Savaşta, çünkü savaş hiledir Karı kocanın ve iki Müslümanın arasını bulmak ve aralarının açılmasını önlemek için) İbni Sünnî
Hile yapmak, başkasını aldatmak da haramdır Hadisi şeriflerde buyuruldu ki:
(Hile yapan, aldatan Cehennemdedir) İ Maverdî
(Aldatan bizden değildir) Müslim
(Mekr, huda ve hıyanet sahipleri ateştedir) Ebu Davud Mekr: Hile yaparak aldatma Huda: Hile, oyun, düzen, dalavere, desise Hıyanet: Hainlik, vefasızlık, güveni kötüye kullanmak
Savaşta düşmanı yenmek için hile yapmak, oyuna getirmek, gâfil avlamak caizdir Çünkü hadisi şerifte, (Elharbü hud’atün) yani (Harb hiledir) buyuruldu (Buharî)
Ölümden kurtulmak için de yalan ve hile caizdir, günah olmaz Ölmemek için, ölmeyecek kadar leş yemeye benzer Ölmemek için yalan da caizdir (Hadika)
İntihar etmek
Sual: Düşmanın işkence ve tecavüzüne maruz kalacağını bilenin kendini ve yakınlarını öldürmesi veya acı duymamak için uyku hapı ile intihar etmesi günah mı?
Hastalık ve dünya sıkıntılarından kurtulmak için ölümü istemek caiz değildir Fakat dindeki fitneler sebebiyle ölüm istenebilir Hadisi şeriflerde buyuruldu ki:
(Ölümü istemeyin! Çünkü bir kişi iyi ise, yaşadıkça iyiliği artar Kötü ise, hatalarından dönüp doğru yola gelebilir) Buhari
(Sıkıntılardan dolayı ölümü istemeyin! Dayanamayan, Ya Rabbi, hakkımda yaşamak hayırlı ise, yaşamayı, ölmek hayırlı ise, ölümü nasip et!desin!) Buhari
Düşmanın her türlü işkence ve tecavüzüne maruz kalacağını bilen kimsenin kendini ve yakınlarını öldürmesi caiz değildir Zorla tecavüze uğrayan günah işlemiş de olmaz Ayrıca düşman elinde ölen şehid olur Şehid olan kimse, ölüm acısını duymaz
Hadisi şerifte buyuruldu ki:
(Şehid, ölüm acısı duymaz, kabirde üzülmez, kıyametin dehşeti, hesap, mizan, sırat onu rahatsız etmez, doğruca Cennete gider) Beyheki
Genel olarak imansız veya imanı zayıf olan intihar eder Müslüman, intiharı düşünmez Çünkü intihar, bir çare, bir kurtuluş değil, aksine tarifi imkansız azaplara kendini atmak demektir
Ölüm acısı çok şiddetlidir
İntihar etmek, küfre yakın çok büyük günah olduğu için, ölürken dayanılmaz acılara maruz kalınır Ölüm acısı, sanıldığı gibi bir an değildir İntihar edince ahirette de daha büyük acılara girilir Ahiret sıkıntıları dünya sıkıntıları gibi değildir Çok ağırdır Dünya sıkıntılarına dayanamayıp intihar eden, ölüm acısına ve ahiret sıkıntılarına nasıl dayanır? İntihar eden, dirilene kadar intihar acısını duyar Kendini öldürmek, başkasını öldürmekten daha büyük günahtır
Kur’anı kerimde mealen buyuruldu ki:
(Kendinizi öldürmeyiniz!) Nisa 29
Hadisi şeriflerde de buyuruldu ki:
(Bir şeyle canına kıyana, Cehennemde onunla azap edilir) Buhari
(İple boğazını sıkarak intihar eden, boğazı sıkılarak azap görür Herhangi bir bıçakla intihar eden, Cehennemde bıçaklanarak azap görür) Buhari
Bir kâfir, uyku hapı içerek veya narkozla her tarafı uyuşturulduktan sonra da ölse, çok şiddetli olan ölüm acısını duyar Hadisi şeriflerde buyuruldu ki:
(Ölüm meleğini görmek, bin kılıç darbesinden daha şiddetlidir) Ebu Nuaym
(Ölüm acısı çok şiddetli ise de, ölümden sonraki acılara göre çok hafiftir) İAhmed
Dirilene kadar ölüm acısı duyulur (İEvzai)
İmamı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
(Ölmek felaket değil, öldükten sonra başına gelecekleri bilmemek, tedbirini almamak felakettir)
Narkozlu hasta, ameliyat acısını duymadığı gibi, salih mümin de kurşun yağmuruna tutulsa, vücudu dilim dilim dilinse ölüm acısını duymaz Hazreti Yusuf’un güzelliği karşısında kendinden geçen kadınlar, ellerini kestikleri halde farkına varamadılar Ölüm meleğinin güzel suretini gören mümine Allahü teâlâ acı duyurmaz İntihar etmek çok büyük günah ise de, intihar eden kâfir olmadığı için cenaze namazı kılınır
Bizde, Tanzimat’tan sonra tek tük intihar olayları görülmeye başladı Müslümanların çok olması intiharın yaygınlaşmasını önlemiştir İntihar kelimesi, Tanzimat’tan önce yazılan lügatlarda bile yoktu Dinsizliğin ve inanç zayıflığının intihar üzerindeki etkisi büyüktür Avrupa’da, hayat standardı yüksek olan yerlerde, intihar oranı daha yüksektir Bu oran, kuzeye gidildikçe artıyor Avrupa’daki intihar oranı Türkiye’dekinden 1520 kat daha fazladır Mesela Fransa’da 100 bin kişiden 44’ü intihar etmektedir İntiharda Türkiye en alt sıralardadır
Eskiden İstanbul’da yıllarca kalmış olan araştırmacı Fransız Dr A Bayer diyor ki:
(Batı ülkelerinde insanların yalnız kalması, hayattan nefret etmeye, hatta intihara yol açmaktadır Halbuki Müslüman Türkler arasında hiçbir zaman bu hâle tesadüf edilmez; medeni sayılan milletlerde çok sık görülen intiharı onlar bilmez Müslümanlar, Allah’ın kendilerine bahşettiği varlığa tecavüzün, Allah’a karşı gelmek olduğuna inandıkları için, intiharı düşünmezler Bunun için, intihar eden hiçbir İslam âlimi yoktur)
Maalesef şimdiki bazı gençler, Avrupa'nın her türlü kötülüğüne özeniyorlar İntihar etmek de bunlardan biridir
Sual: İntihar eden veya öldürülen kimse, eceli ile ölmez mi?
CEVAP
Muteber kitaplarda diyor ki:
Öldürülen kimse de, eceliyle ölür, ömrü ortadan kesilmiş olmaz Ecel birdir (Akâidi Nesefi s3, Cevheretüttevhid 89 beyt, Avnülmürid c2 s982, Bedulemâli 62 beyt, Merahulmeâli s209, Hediyyetülmehdiyyin s5, N?rulislâm s246, Fıkhi ekber şerhi 334, Hadika c1 s265, TeftâzâniŞerhilakâid s211, Ithafulmürid s213, Tenvirulkul?b s61, Berika s233, Nuhbetülleâli s36, Hak dini Kur’ân dili c2 s1195)
Sual: (İntihar etmek benim kaderimde, alınyazımda var ise, günahı bana ait olmaz) demek doğru mu?
CEVAP
Bu çok yanlıştır Ezeldeki takdir, yani alınyazısı, bir emir değil, bir ilimdir Kader, yani alınyazısı, Allahü teâlânın ezeli ilmi ile, insanların ve diğer yaratıkların yapacağı işleri bilmesi demektir Kur'anı kerimde, (Allah her şeyi en iyi bilir) buyuruluyor Allahü teâlâ da, ezeli ilmi ile, kulların kendi istekleri ile, günah veya sevap işleyeceğini, ne kadar yaşayacağını ve intihar edip etmeyeceğini bilir Onun bu bilmesi, kulların yaptıkları işlere zorla bir müdahale değildir Bu bakımdan günah işleyen de, intihar eden de, kendi isteği ile bunları yapmıştır
Günah işleyen kâfir olmaz
Sual: Mehdi olduğunu söyleyen biri, «İntihar etmek küfürdür Nisa suresinin 29 âyetinde yazıyor Kâfir olduğu için cenaze namazı da kılınmaz» diyor İntihar eden dini inkâr etmiyor ki, niye küfür olsun? Sadece haram işliyor Amel imandan parça değil ki Bu mutezile itikadı değil mi?
CEVAP
Evet, Mutezile inancı böyledir Bu bâtıl inanç, sinsice Müslümanlar arasında yayılmaya çalışılmaktadır Amel imandan parça değildir Yani günah işleyen kâfir olmaz Günah işleyen kâfir olsaydı, yeryüzünde müslüman kalmazdı İntihar edene kâfir denmez Din kitapları diyor ki:
Şuuru yerinde iken intihar etmek, başkasını öldürmekten daha büyük günahtır (Berika)
İntihar eden kâfir olmadığı için cenaze namazı kılınır (Dürer ve Gurer)
Şimdi bildirilen âyete bakalım:
(Ey iman edenler, aranızda karşılıklı rızaya dayanan ticaret hâli müstesna, mallarınızı, bâtıl haksız ve haram yolla yemeyin ve nefslerinizi öldürmeyin Elbette Allah size merhamet eder Düşmanlıkla, zulüm ve tecavüz ile bu yasakları işleyeni ateşe koyarız; bu ise Allah’a çok kolaydır) Nisa 2930
Burada faiz, kumar gibi bâtıl yollarla kazanç sağlayanların da Cehenneme atılacağı bildiriliyor Haram yoldan para kazanmak küfür değil haramdır Haram işleyenler elbette cezalandırılır
(Nefslerinizi öldürmeyin) âyeti için, tefsirlerde, (Birbirinizin canına kıymayın) demek olduğu bildiriliyor Başkasının canına kıymak da haramdır, küfür değildir Sadece, müslümanı, müslüman olduğu için öldürmek küfürdür Bu ise farklı şeydir Müslümanı, müslüman olduğu için öldürmek ise İslam’a düşmanlık olduğundan dolayı küfürdür
İntihara tevbe
Sual: Bir Müslüman intihar etmek için çok hap veya zehir içse, sonra pişman olup tevbe etse, az sonra ölse, intihar günahı affolur mu?
CEVAP
Evet, affolur İntihar etmek, başkalarını öldürmekten daha büyük günahtır Kabirde Cehennem azabı çeker Hemen ölmeyip tevbe ederse, bütün günahları affolur Kabir azabı da çekmez (İslam Ahlakı)
Yeis halindeki tevbenin kabulü hususunda ihtilaf edilmiş ise de, muhtar kavle göre Müslümanın tevbe etmesi sahih olur, fakat, kâfirin imana gelmesi sahih olmaz (Dürrül muhtar)
Bir âyeti kerime meali şöyledir:
(Allah tevbeleri kabul eden ve merhameti bol olandır) Bekara 37
Bir hadisi şerif meali de şöyledir:
(Ölmeden az bir süre önce, tevbe edenin tevbesi kabul olur) İ Ahmed
İntihar, onursuz bir davranıştır
Sual: Bazı ülkelerde, işinde başarılı olmayanlar, yolsuzluğa karıştığı anlaşılan bakanlar, yöneticiler intihar ediyorlar Bunun için de, intihar için onurlu davranış diyorlar Bu doğru mudur?
CEVAP
Kesinlikle doğru değildir Batının ilim ve teknikteki yenilikleri alınacağı yerde, her türlü ahlaksızlıkları taklit ediliyor İntihar etmek de bunlardan biridir
İmanı olan, intiharı düşünmez İntihar bir kurtuluş değil, sonsuz acı azapların başlangıcıdır İntihar etmek, başkasını öldürmekten daha büyük günahtır!
Ötanazi
Sual: Ötenazi caiz midir?
CEVAP
Fransızcası euthanasie’dir Ötenazi değil, doğrusu ötanazidir Kelime olarak ölme hakkı demektir Tedavisi mümkün olmadığı söylenen hastalıklarda, ilaç verip uyutarak veya başka şekilde, insanı veya hayvanı öldürmek demektir Batılılar buna, acı çektirmeden öldürme diyorlar Ölüm acısının dehşetini bilmedikleri için böyle yanlışlıklar yapıyorlar Ölüm acısı, dünya acılarının hepsinden daha acıdır Bir kâfir, uyku hapı içerek veya narkozla her tarafı uyuşturulduktan sonra da ölse, çok şiddetli olan ölüm acısını duyar Peygamber efendimiz buyuruyor ki:
(Allahü teâlâya yemin ederim ki, ölüm meleğini görmek, bin kılıç darbesinden daha şiddetlidir) Ebu Nuaym
Ölüm acısından bir damla, dağ üzerine konsa, dağ tamamen erirdi Şerhi Hutab’da da böyle bildiriliyor (Şir’a şerhi)
Avrupalılar, acı çekmeyeceğini zannederek, hayvanların başına tokmak vurup bayıltarak öldürüyorlarmış Bu iş, hayvanlara eziyettir, haramdır Hâlbuki boğazından Besmeleyle kesilince, hayvanlar acı duymaz Şehidler ve mümin olanlar da, ölüm acısını duymazlar Acıyı duyurmayan Allah’tır Dinin emrine uygun kesilen hayvan acı duymaz
Peygamber efendimiz, (Abdestli olarak ölen, ölüm acısı çekmez, çünkü abdest, imanlı olmanın alametidir) buyuruyor Salih mümin, kurşun yağmuruna tutulsa, bu acıyı duymaz Bir hadisi şerifte, (Şehid, ölürken acı duymaz) buyuruluyor (Beyheki)
Yusuf aleyhisselamın güzelliği karşısında, kadınlar ellerini kestikleri hâlde, bunun acısını duymadıkları gibi, mümin de, ölürken rahmet meleklerini ve Cennetteki makamını görüp, kalbi oradaki nimetlerle meşgulken ölüm acısını duymaz (Şir’a şerhi)
Acı ve sıkıntı sebebiyle ölümü istemek caiz değildir Bir hadisi şerif meali:
(Sıkıntılardan dolayı ölümü istemeyin! Dayanamayan, “Ya Rabbi, hakkımda yaşamak hayırlı ise, yaşamayı, ölmek hayırlı ise, ölümü nasip et! desin!) Buhari
Ötanazi, hastanın kendi rızasıyla olursa intihar olur İntihar ise, büyük günahtır İntihar bir kurtuluş değil, acı azaplara kendini atmaktır Bir hadisi şerif meali şöyledir:
(Bir şeyle canına kıyana, Cehennemde onunla azap edilir) Buhari
Kur’anı kerimde de mealen, (Kendinizi öldürmeyiniz!) buyuruldu (Nisa 29)
Hastanın rızasıyla değil de, yakınlarının izniyle veya doktorun takdiriyle, acı çekmesin diye hasta öldürülürse, bu da cinayet olur Cinayet de, yani insan öldürmek de, intihar gibi büyük günahtır İki hadisi şerif meali şöyledir:
(Allah’a şirk koşmak, ana babaya asi olmak, adam öldürmek ve yalan yere yemin etmek büyük günahtır) Buhari
(Doğuda bir adam öldürülür de, batıda olan buna razı olursa, onu öldürme günahına ortak olur) İ Gazali
İki âyeti kerime meali de şöyledir:
(Âdem peygamberin oğlu Kabil, kardeşi Habil’e “Seni öldüreceğimdediği zaman, Habil, “Sen beni öldürmek için elini uzatsan da, ben seni öldürmek için elimi sana uzatmam, ben, âlemlerin Rabbi olan Allah’tan korkarım dedi) Maide 27, 28
(Geçim endişesiyle, çocuklarınızı öldürmeniz, çok büyük günahtır) İsra 31
Bu vesikalardan anlaşıldığına göre, ötanazi, intihar veya cinayettir, İslâmiyet'e aykırıdır Hayvanları, tokmakla veya şokla bayıltarak öldürmek de hayvanlara eziyettir İslâmiyet'in emrine uyan, dünyada da, âhirette de rahat eder
İlaç kullanmayıp ölmek
Sual: Bir sohbette, (İlaç almayıp ölenin cenaze namazı kılınmadığı gibi, 90 kilometre hızla gidilmesi gereken bir yolda 100 kilometre hızla gidip kaza yapanın da, cenaze namazı kılınmaz Çünkü ikisi de intihar etmiş olur) dendi İntihar etse bile, cenaze namazı kılınmaz mı?
CEVAP
Sohbetteki söz yanlıştır Her doktor ve herkes bilir ki, her ilacın tesiri kesin değildir İlaç kullanmamak günah değildir Bu konuda kitaplarda deniyor ki:
İlaç kullanmayıp ölen, günaha girmez Çünkü ilacın faydası kesin değildir (Reddülmuhtar)
İlaçların tesiri kesin olanlar da vardır Bunun için tesiri kesin olan ilaçları kullanmak farzdır
Yemeyip, içmeyip, açlıktan, susuzluktan ölen, günaha girer Hâlbuki ilaç almayıp ölen, günaha girmez, fakat faydası kesin olan ilaçları kullanmak farzdır (S Ebediyye)
Etkisi kesin olan sebeplere yapışmayıp zarar görmek günah olur (Hadika)
Etkisi kesin olan ilaçları almayıp günahkâr olarak ölenin, hattâ intihar edenin cenaze namazı kılınır
İntihar edenin, yani kendini öldürenin cenaze namazı dört mezhepte de kılınır (Mizanı kübra)
Bir hadisi şerif meali şöyledir:
(Müslüman her ölünün cenaze namazını, intihar etmiş olsa da kılınız!) Deylemi
Dine aykırı konuşmalar yapılan böyle sohbetlerden uzak durmalıdır
Kaynağim : Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız