Facebook, Instagram ve WhatsApp ana şirketi Meta, birinci donanım perakende mağazasını ABD’nin Kaliforniya eyaletinde açıyor. 9 Mayıs tarihinde açılacak olan mağazaya gelecek olan ziyaretçiler, Meta’nın Portal görüntü aygıtlarını ve Quest sanal gerçeklik gözlüklerini deneyip satın alabilecekler.
Meta mağazasında yalnızca Meta eserleri değil, markalarla ortaklaşa çıkarılan öteki eserler de satılacak. Örneğin geçen yıl piyasaya sürülen Ray-Ban Stories akıllı gözlükleri de burada tanıtılacak ve müşteriler tarafından online olarak satın alınabilecek.
Meta mağazasında çok kapsamlı bir deneme alanı olacak

Meta mağazasında müşterilerin bir mağaza çalışanıyla Portal’ın görüntü arama özelliklerini test edebileceği bir deneme alanı bulunacak. Müşteriler, Quest 2’nin Beat Saber, GOLF+, Real VR Fishing ve Supernatural üzere oyunlarının demolarını test edebilecekler.
Müşteriler ayrıyeten yerleşik kameralarla görüntü kaydedebilen ve paylaşabilen Ray-Ban gözlüklerinin farklı tarzlarını deneyebilecek ve satın almadan evvel test edebilecekler. Meta’nın bu atağı, geçen yıl birinci perakende mağazasını açan Google üzere şirketlerin ayak izlerini takip ediyor. Donanım satışları açısından düşünecek olursak da, metaverse hedefleri ve donanım ile tecrübenin giderek değerli hale geldiği bir devirde bu Meta için kıymetli bir adım.
Ray-Ban Facebook Stories gözlüğünü incelediğimiz görüntüye göz atmak isterseniz;