Facebook, yani artık yeni ismiyle Meta, Metaverse ile ilgili yüzlerce yeni patent müracaatında bulundu. Metaverse dünyasına girmek için herkes hayli heyecanlı, lakin bahis Meta (Facebook) olunca her yerde karşınıza reklam çıkması ve etrafın sanal mağazalarla donatıldığını görme fikri kulağa pek de yabancı gelmiyor. Bu doğrultuda, alınan patentlerin pek birçoklarının şirketin sanal dünya aracılığıyla nasıl para kazanacağına dair olduğunu söylememize gerek bile yok.
Financial Times'a nazaran Meta, hiper gayeli reklam ve sponsorlu içerikler uygulamak için hazırlık yapıyor. Sanal dünyanın her bir adımını reklamla donatmak isteyen Mark Zuckerberg, kullanıcıların yaşına, cinsiyetine, toplumsal medyadaki beğenilerine ve yorumlarına ve natürel ki hangi reklamlara ne kadar mühlet ile baktıklarına dayalı olarak şahsileştirilmiş reklamlar oluşturmayı planlıyor. Bu mevzuyu Meta'nın global bağlarından sorumlu lideri Nick Clegg de destekliyor.
- Metaverse Tam Olarak Nedir?