Son zamanlarda sürekli duymaya başladığımız kavramlardan biri olan ‘metaverse’ iş türlerinden, e-ticarete, eğlenceden, oyuna her şeyi yeniden inşa etmeyi amaçlıyor.
Son dakika gelişmelerden anında haberdar olmak için bizi Twitter ve
Telegram kanalımızdan takip edebilirsiniz.
Pek çok marka NFT ve metaverse üzerinden dijital evrende kendine bir yer bulma çalışmaları içinde. Fortnite, Roblox gibi popüler oyunlar, bu dünyaya benzer ögeleri barındırıyor. Ünlü markalar da bu yeni evrende, ürünlerinin daha fazla kişiye ulaşabileceğini düşünüyorlar. Bu yüzden de sektöre uyum sağlamak amacıyla ‘Metaverse’e yatırımlarını yapmaya başladılar.
‘Metaverse’ Evrenine Adım Atmaya Hazırlanan Markalar
1-Önde Gelen Ayakkabı ve Spor Giyim Markası Nike
Nike, ‘metaverse’ için ilk adımını, online oyun platformu Roblox iş birliğinde Nikeland ile attı. Nike’ın Oregon’daki genel merkezinden ilhamla hayata geçirilen Nikeland, Nike’ın dünyasını sanal ortama taşıdı.
Metaverse evreninde var olmak için çaba harcayan Nike, NFT ayakkabı üreten metaverse şirketi RTFKT Studios’u satın alarak metaverse’ün geleceği için yatırım yaptığını göstermiş oldu.
2-Dünyaca Ünlü Moda Evi Balenciaga
Balenciaga, Sonbahar 2021 koleksiyonu için kendi video oyununu oluşturdu, bir modelin 44 klonuyla metaverse podyumunda koleksiyonunu sergiledi ve en son oyun içi öğelerde Fortnite ile güçlerini birleştirdi.
3-Meksika Mutfağına Odaklanan Restoran Zinciri Chipotle
Meksika mutfağına odaklanan restoran zinciri Chipotle, Cadılar Bayramı için, Roblox’taki ilk sanal ve kısa süreli restoranı açtı. Bu projesiyle gerçek dünyadaki restoranlardan kuponla indirimli ‘burrito’ alma şansı sunan Chipotle, sanal dünyada da avatarları giydirmek için kostümler ve hazine avları sundu. Böylece bu yeni evrende hayal etmesi en güç olan yeme-içme sektörünün, kendine pazarlama anlamında nasıl bir yer bulacağının ilk örneklerinden birini görmüş olduk.
4-Giyim Markası Charli Cohen
Giyim markası Charli Cohen, Pokemon’un 25. yılını kutlamak üzere dijital alışveriş deneyimi sundu. Telefon veya tarayıcı aracılığıyla erişilebilen deneyimde AR kullanılarak mağazada gezinmeyi ve ödüller aramayı mümkün kıldı. Charli Cohen’in projesi, dönüşüm halinde olan alışveriş deneyiminin yeni bir evrendeki yansımalarını sundu.
5-Facebook’un İsmi Meta Oldu
Mark Zuckerberg Facebook’un adını Meta olarak değiştirmesinin ardından Facebook ekibi, Metaverse için yeni teknolojiler geliştirmeye başladı. 2020 yılında Facebooke’un Metaverse için yaptığı yatırım tutarı 18,6 milyar dolara ulaştı. Metaverse projesi için Avrupa’da 10.000’den fazla kişi çalışacak.
6-Microsoft Teams’in Mesh Projesi
Microsoft Teams, Mesh aracılığıyla Metaverse evrenine giriş yaptığını açıkladı. Microsoft 2022 itibariyle kullanıma sunulacak özelliğiyle bir soruna çözüm sunuyor. Mesh for Teams ile farklı fiziksel konumlarda yer alan kişilerin paylaşılan holografik deneyimlere katılmasına olanak tanıyan teknolojiyle metaverse’e katılıyor.
7-Teknoloji Devi Nvidia
Nvidia CEO’su Jensen Huang, şirketin Metaverse’e katılma ve dünyanın en büyük endüstri operasyonlarının geleceğini dönüştürme planlarını açıklamıştı. Nvidia, oyun köklerini metaverse genişletiyor. Mühendislerin işe başlamadan önce yeni iş akışlarını sanal olarak planlayıp kuracakları bir sanal fabrika oluşturmak için BMW ile ortaklık kuruyor.
8-Dünyanın En Büyük Moda Markalarından Biri Gucci
Gucci, Roblox metaverse evreninde Gucci Garden Experience’ı tanıttı. Temalı odalar, etkileşimli havuzlar ve sosyal alanlardan oluşan bu deneyimde, oyunculara, markanın lüks dijital ürünlerini satın alma olasılığı tanındı.
9-E-Ticaret Devi Alibaba
E-ticaret, internet, perakende ve teknoloji faaliyetleri ile öne çıkan Alibaba, metaverse’ün oyun potansiyelini test etmek için bir şirket kurduğunu duyurmuştu.