Dış yer ve sağlıklı hayat odaklı medya markalarının Boulder merkezli ana şirketi Outside Interactive platformu, Pazartesi günü yaptığı bir açıklamada bir NFT satış sitesi, dış yer odaklı içerik için bir yayın platformu ve insanları dışarıda vakit geçirmeye teşvik eden bir sadakat programı başlattığını duyurdu. Şirket, bunların tamamını ‘Outerverse’ olarak isimlendirdi, kaptınız mı söz latifesini?
Tabii ki buradan Metaverse’e karşı bir şeyler olduğunu çıkartabilirsiniz. Outside Interactive CEO’su Robin Thurston, yaptığı açıklamada “Outerverse konsepti, metaverse’e karşı olmak için oluşturuldu. İnsanların VR setleriyle yahut ekranlarla o kadar vakit geçirmesine karşıyız” diyor.
Projeden gelen gelirler karbon ayak izinin silinmesi için kullanılacak
Outerverse platformunda birinci sunulan hizmet, hudutlu müddet satışta kalacak bir NFT olacak ve bu NFT, Outerverse Pasaportu olarak geçecek. Outerverse Pasaportu sayesinde şirketin abonelik hizmeti Outside+’a üye olunabilecek.
Outside.io isimli NFT satış sitesinde daha sonra sanatkarlar, influencer’lar, dış yer temelli markalar ve kâr emeli gütmeyen kuruluşların oluşturduğu yeni NFT’ler de satışa sunulacak. NFT’lerden elde edilen gelirler projenin devamı ve karbon ayak izinin silinmesi için kullanılacak.
Outside ayrıyeten kendi Gaia GPS eserinden ve üçüncü taraf fitness takip aygıtlarından gelen datalardan yararlanarak kayak yahut sırt çantasıyla gezme üzere açık hava aktifliklerine makul bir vakit harcayan üyelerine mükafatlar sunmayı da planlıyor.
Şirketin CEO’su Thurston, blok zinciri teknolojisinin direkt olarak etrafa olan tesiri nedeniyle ziyanlı bir şey olmasına karşın Outerverse’de satılacak olan NFT’lerin süreçlerinin iki Google aramasından daha az güç harcadığı belirtilen Solana blok zincirinin kullanacağını açıkladı. Siz ne düşünüyorsunuz? Fikirlerinizi yorumlarda bizlerle paylaşmayı lütfen unutmayın.