iltasyazilim
FD Üye
Meyan Mir Kısaca Hayatı
Asıl İsmi Muhammeddir Hazreti Ömerin soyundandır Süstan şehrinde 1550 (H957) senesinde doğdu 1635 (H1045)te vefât etti Kabri Lahor yakınlarında Haşımpurdadır
Asil bir âileye mensûb idi Babası, annesi ve kızkardeşi de keşf ve kerâmet sâhibi olup, velî idiler Zamânının büyük velîlerinden zâhir ve bâtın ilimlerinde derin âlimdi Devrindeki âlimler onun bulunduğu mecliste kendisine hürmeten konuşmazlardı Tasavvufun derin mânâlarına vâkıftı Allahü teâlânın izniyle insanların hatırından geçenleri bilirdi
Husûsî âdetleri şöyleydi: Sabah namazında talebeleri ile berâber her gün sahra tarafına bağlara dürüst gider, oradaki ağaçların altına herbiri ayrı olarak otururlardı Namaz vakti gelince, bir araya gelirler, cemâatle namaz kılarlar, sonradan her tarafta dağılırlardı Geceleyin kendi odalarına gelirlerdi Ekseriyetle bütün geceyi yalnız ibâdet ve tâatle geçirirlerdi
Sekiz yaşından îtibâren Lahorda ikâmet etti Tasavvufta Kâdiriyye yolunda aslen Sustanlı olan Şeyh Hızırın sohbetlerinde ve hizmetinde kemâle erdi Keza Abdülkâdir Geylânî hazretlerinin rûhâniyetinden feyz aldı Allahü teâlânın râzı olmadığı şeyleri terk etmek, dünyâdan ve dünyâ ehlinden uzak durmakta, tevekkül ve kanâatta öyle ileriydi Gece gündüz ibâdet, tâat ve mânevî haller üzereydi Her hâli ve tavrı sünneti seniyyeye, dînin emir ve yasaklarına uygundu Yalnızlıkta ve sıkıntı zamanlarında bu hâlini aslâ terk etmezdi Tasavvufta ona zamânının Cüneydi Bağdâdîsi denilmiştir Sohbetleri ve sözleri çok tesirliydi Talebeleri kısa zamanda onun sohbetinde murâdlarına kavuşur, tasavvufta kemâle ererlerdi Molla Şah, Molla Hâce Behârî, Şeyh Muhammed Lahorî, Şeyh Ahmed Sinâmî, Şeyh Ahmed Dehlevî gibi zâtlar sohbetinde yetişen meşhûr talebeleridir *
Asıl İsmi Muhammeddir Hazreti Ömerin soyundandır Süstan şehrinde 1550 (H957) senesinde doğdu 1635 (H1045)te vefât etti Kabri Lahor yakınlarında Haşımpurdadır
Asil bir âileye mensûb idi Babası, annesi ve kızkardeşi de keşf ve kerâmet sâhibi olup, velî idiler Zamânının büyük velîlerinden zâhir ve bâtın ilimlerinde derin âlimdi Devrindeki âlimler onun bulunduğu mecliste kendisine hürmeten konuşmazlardı Tasavvufun derin mânâlarına vâkıftı Allahü teâlânın izniyle insanların hatırından geçenleri bilirdi
Husûsî âdetleri şöyleydi: Sabah namazında talebeleri ile berâber her gün sahra tarafına bağlara dürüst gider, oradaki ağaçların altına herbiri ayrı olarak otururlardı Namaz vakti gelince, bir araya gelirler, cemâatle namaz kılarlar, sonradan her tarafta dağılırlardı Geceleyin kendi odalarına gelirlerdi Ekseriyetle bütün geceyi yalnız ibâdet ve tâatle geçirirlerdi
Sekiz yaşından îtibâren Lahorda ikâmet etti Tasavvufta Kâdiriyye yolunda aslen Sustanlı olan Şeyh Hızırın sohbetlerinde ve hizmetinde kemâle erdi Keza Abdülkâdir Geylânî hazretlerinin rûhâniyetinden feyz aldı Allahü teâlânın râzı olmadığı şeyleri terk etmek, dünyâdan ve dünyâ ehlinden uzak durmakta, tevekkül ve kanâatta öyle ileriydi Gece gündüz ibâdet, tâat ve mânevî haller üzereydi Her hâli ve tavrı sünneti seniyyeye, dînin emir ve yasaklarına uygundu Yalnızlıkta ve sıkıntı zamanlarında bu hâlini aslâ terk etmezdi Tasavvufta ona zamânının Cüneydi Bağdâdîsi denilmiştir Sohbetleri ve sözleri çok tesirliydi Talebeleri kısa zamanda onun sohbetinde murâdlarına kavuşur, tasavvufta kemâle ererlerdi Molla Şah, Molla Hâce Behârî, Şeyh Muhammed Lahorî, Şeyh Ahmed Sinâmî, Şeyh Ahmed Dehlevî gibi zâtlar sohbetinde yetişen meşhûr talebeleridir *