Meyan Mir Kısaca Hayatı
Asıl İsmi Muhammeddir Hazreti Omerin soyundandır Sustan şehrinde 1550 (H957) senesinde doğdu 1635 (H1045)te vefat etti Kabri Lahor yakınlarında Haşımpurdadır
Asil bir aileye mensUb idi Babası, annesi ve kızkardeşi de keşf ve keramet sahibi olup, veli idiler Zamanının buyuk velilerinden zahir ve batın ilimlerinde derin alimdi Devrindeki alimler onun bulunduğu mecliste kendisine hurmeten konuşmazlardı Tasavvufun derin manalarına vakıftı Allahu tealanın izniyle insanların hatırından gecenleri bilirdi
HusUsi adetleri şoyleydi: Sabah namazında talebeleri ile beraber her gun sahra tarafına bağlara doğru gider, oradaki ağacların altına herbiri ayrı ayrı otururlardı Namaz vakti gelince, bir araya gelirler, cemaatle namaz kılarlar, sonra tekrar dağılırlardı Geceleyin kendi odalarına gelirlerdi Ekseriyetle butun geceyi yalnız ibadet ve taatle gecirirlerdi
Sekiz yaşından itibaren Lahorda ikamet etti Tasavvufta Kadiriyye yolunda aslen Sustanlı olan Şeyh Hızırın sohbetlerinde ve hizmetinde kemale erdi Ayrıca Abdulkadir Geylani hazretlerinin rUhaniyetinden feyz aldı Allahu tealanın razı olmadığı şeyleri terk etmek, dunyadan ve dunya ehlinden uzak durmakta, tevekkul ve kanaatta pek ileriydi Gece gunduz ibadet, taat ve manevi haller uzereydi Her hali ve tavrı sunneti seniyyeye, dinin emir ve yasaklarına uygundu Yalnızlıkta ve sıkıntı zamanlarında bu halini asla terk etmezdi Tasavvufta ona zamanının Cuneydi Bağdadisi denilmiştir Sohbetleri ve sozleri cok tesirliydi Talebeleri kısa zamanda onun sohbetinde muradlarına kavuşur, tasavvufta kemale ererlerdi Molla Şah, Molla Hace Behari, Şeyh Muhammed Lahori, Şeyh Ahmed Sinami, Şeyh Ahmed Dehlevi gibi zatlar sohbetinde yetişen meşhUr talebeleridir
Asıl İsmi Muhammeddir Hazreti Omerin soyundandır Sustan şehrinde 1550 (H957) senesinde doğdu 1635 (H1045)te vefat etti Kabri Lahor yakınlarında Haşımpurdadır
Asil bir aileye mensUb idi Babası, annesi ve kızkardeşi de keşf ve keramet sahibi olup, veli idiler Zamanının buyuk velilerinden zahir ve batın ilimlerinde derin alimdi Devrindeki alimler onun bulunduğu mecliste kendisine hurmeten konuşmazlardı Tasavvufun derin manalarına vakıftı Allahu tealanın izniyle insanların hatırından gecenleri bilirdi
HusUsi adetleri şoyleydi: Sabah namazında talebeleri ile beraber her gun sahra tarafına bağlara doğru gider, oradaki ağacların altına herbiri ayrı ayrı otururlardı Namaz vakti gelince, bir araya gelirler, cemaatle namaz kılarlar, sonra tekrar dağılırlardı Geceleyin kendi odalarına gelirlerdi Ekseriyetle butun geceyi yalnız ibadet ve taatle gecirirlerdi
Sekiz yaşından itibaren Lahorda ikamet etti Tasavvufta Kadiriyye yolunda aslen Sustanlı olan Şeyh Hızırın sohbetlerinde ve hizmetinde kemale erdi Ayrıca Abdulkadir Geylani hazretlerinin rUhaniyetinden feyz aldı Allahu tealanın razı olmadığı şeyleri terk etmek, dunyadan ve dunya ehlinden uzak durmakta, tevekkul ve kanaatta pek ileriydi Gece gunduz ibadet, taat ve manevi haller uzereydi Her hali ve tavrı sunneti seniyyeye, dinin emir ve yasaklarına uygundu Yalnızlıkta ve sıkıntı zamanlarında bu halini asla terk etmezdi Tasavvufta ona zamanının Cuneydi Bağdadisi denilmiştir Sohbetleri ve sozleri cok tesirliydi Talebeleri kısa zamanda onun sohbetinde muradlarına kavuşur, tasavvufta kemale ererlerdi Molla Şah, Molla Hace Behari, Şeyh Muhammed Lahori, Şeyh Ahmed Sinami, Şeyh Ahmed Dehlevi gibi zatlar sohbetinde yetişen meşhUr talebeleridir