iltasyazilim
FD Üye
Sual: Bir kimsenin mezhepsiz olduğu nasıl tanınır?
CEVAP
Mezhepsizler değişiktir, kimi Mutezilenin, kimi Cebriyyenin, kimi Şianın, kimi Vehhabinin bazı fikirlerini, kimisi her gruptan bazı fikirleri benimsiyorlar Fikirlerini benimsedikleri ve kaynak olarak gösterdikleri şahıslardan bazıları şunlardır:
Ahmet Kadiyani; Behaullah, Beykiyef, C Efgani, Ebul ala Mevdudi, Hasan el Benna, Hasan Sabbah, İbni Hazm, İbni Kayyimi Cezviyye, İbni Rüşd, İbni Sebe, İbni Teymiye, İzmirli İsmail Hakkı, M Şevkani, M Abduh, Muhammed bin Abdülvehhab Necdi, Makdisi, M Hamidullah, M Ebu Zehra, Muhammed İkbal, Muhammed Sıddık Hasan Han, N Elbani, Reşat Halife, Reşit Rıza, S Kutup, Seyyid Sabık, Şeyh Bedrettin, Yusuf Kandehlevi, Yusuf Kardavi, Zuhayli vs
Mezhepsizleri tanımak için fikirlerini, inançlarını bilmek gerekir Fikirlerinden bazıları şöyledir:
Mezhep taassubu tabirini çok kullanırlar İctihad kapısı açık derler, sapık görüşlerini ictihad gibi gösterirler
Telfîkı savunurlar Mezhepleri birleştirmeye kalkarlar Hangi mezhepteki hüküm akıllarına yatarsa onunla amel etmeye çalışırlar Abduh gibi masonları mezhepler üstü müctehid kabul ederler
Mezhepler bid’attir, Sahabenin mezhebi mi vardı derler
İmamı a’zama, imamı a’zam demezler, Ebu Hanife derler
Eshabı kiramdan çoğunu kötülerler Halbuki hepsi Cennetliktir (Hadid 10)
Bir kısmı, cin ve miracı inkâr eder Bir kısmı mucizeleri, bir kısmı da kerameti inkâr eder
Cennette de Allahü teâlâ görülmez derler Halbuki Kıyamet suresinin (Kıyamet günü ışıl ışıl parlayan yüzler, Rablerine bakacaklardır) mealindeki 22 ve 23 âyetlerini açıklayan Peygamber efendimiz, dolunaya bakıp buyurdu ki:
(Rabbinizi de, ahirette böyle göreceksiniz) Buhari
Günah işleyen namaz kılmayan kâfirdir, amel imandan parçadır derler
Peygamberden, evliyadan yardım istemek şirktir, çünkü ölü işitmez derler Halbuki Kur’anda (Onlar ölü değildir) buyuruluyor Hadisi şerifte de, (Kâfir ölüsü de işitir) buyuruluyor (Buhari)
Kabir sualini, kabir azabını inkâr ederler
Ölüye, dua fayda etmez derler Hadisi şerifte buyuruldu ki:
(Dirilerin duaları sebebi ile, ölülere dağlar gibi çok rahmet iner) Deylemi
Sıratı, mizanı, şefaati inkâr ederler Halbuki bunların hak olduğu âyet ve hadisle sabittir
İskata, telkine ve kabir azabına inanmazlar Halbuki bu konularda da sahih hadisi şerifler vardır
Yalnız Kur’an derler, bazıları da Kitap, Sünnet derler, dindeki dört delili inkâr ederler
Bir çok hadisi şerife uydurma damgasını basarlar, İsrailiyat derler Halbuki hiçbir İslam âliminin kitabında uydurma hadis olmaz
İyi iş yapan Hıristiyan ve Yahudiler de Cennete girecek derler Halbuki Peygamber efendimiz buyuruyor ki:
(Bana iman etmeyen Yahudi ve Hıristiyan Cehenneme girecektir) Hakim
Kur’an değişmiştir derler Halbuki (Onu biz indirdik, biz koruruz) buyuruluyor (Hicr 9)
Namaz üç vakittir derler Hadisi şerifte, (Namaz beş vakittir) buyuruluyor (Buhari)
Yanlış olarak, dinimize aykırı olarak İslami görüş, İslam düşüncesi, İslam felsefesi, İslamcı, Allah’ın mucizesi gibi tabirler kullanırlar
CEVAP
Mezhepsizler değişiktir, kimi Mutezilenin, kimi Cebriyyenin, kimi Şianın, kimi Vehhabinin bazı fikirlerini, kimisi her gruptan bazı fikirleri benimsiyorlar Fikirlerini benimsedikleri ve kaynak olarak gösterdikleri şahıslardan bazıları şunlardır:
Ahmet Kadiyani; Behaullah, Beykiyef, C Efgani, Ebul ala Mevdudi, Hasan el Benna, Hasan Sabbah, İbni Hazm, İbni Kayyimi Cezviyye, İbni Rüşd, İbni Sebe, İbni Teymiye, İzmirli İsmail Hakkı, M Şevkani, M Abduh, Muhammed bin Abdülvehhab Necdi, Makdisi, M Hamidullah, M Ebu Zehra, Muhammed İkbal, Muhammed Sıddık Hasan Han, N Elbani, Reşat Halife, Reşit Rıza, S Kutup, Seyyid Sabık, Şeyh Bedrettin, Yusuf Kandehlevi, Yusuf Kardavi, Zuhayli vs
Mezhepsizleri tanımak için fikirlerini, inançlarını bilmek gerekir Fikirlerinden bazıları şöyledir:
Mezhep taassubu tabirini çok kullanırlar İctihad kapısı açık derler, sapık görüşlerini ictihad gibi gösterirler
Telfîkı savunurlar Mezhepleri birleştirmeye kalkarlar Hangi mezhepteki hüküm akıllarına yatarsa onunla amel etmeye çalışırlar Abduh gibi masonları mezhepler üstü müctehid kabul ederler
Mezhepler bid’attir, Sahabenin mezhebi mi vardı derler
İmamı a’zama, imamı a’zam demezler, Ebu Hanife derler
Eshabı kiramdan çoğunu kötülerler Halbuki hepsi Cennetliktir (Hadid 10)
Bir kısmı, cin ve miracı inkâr eder Bir kısmı mucizeleri, bir kısmı da kerameti inkâr eder
Cennette de Allahü teâlâ görülmez derler Halbuki Kıyamet suresinin (Kıyamet günü ışıl ışıl parlayan yüzler, Rablerine bakacaklardır) mealindeki 22 ve 23 âyetlerini açıklayan Peygamber efendimiz, dolunaya bakıp buyurdu ki:
(Rabbinizi de, ahirette böyle göreceksiniz) Buhari
Günah işleyen namaz kılmayan kâfirdir, amel imandan parçadır derler
Peygamberden, evliyadan yardım istemek şirktir, çünkü ölü işitmez derler Halbuki Kur’anda (Onlar ölü değildir) buyuruluyor Hadisi şerifte de, (Kâfir ölüsü de işitir) buyuruluyor (Buhari)
Kabir sualini, kabir azabını inkâr ederler
Ölüye, dua fayda etmez derler Hadisi şerifte buyuruldu ki:
(Dirilerin duaları sebebi ile, ölülere dağlar gibi çok rahmet iner) Deylemi
Sıratı, mizanı, şefaati inkâr ederler Halbuki bunların hak olduğu âyet ve hadisle sabittir
İskata, telkine ve kabir azabına inanmazlar Halbuki bu konularda da sahih hadisi şerifler vardır
Yalnız Kur’an derler, bazıları da Kitap, Sünnet derler, dindeki dört delili inkâr ederler
Bir çok hadisi şerife uydurma damgasını basarlar, İsrailiyat derler Halbuki hiçbir İslam âliminin kitabında uydurma hadis olmaz
İyi iş yapan Hıristiyan ve Yahudiler de Cennete girecek derler Halbuki Peygamber efendimiz buyuruyor ki:
(Bana iman etmeyen Yahudi ve Hıristiyan Cehenneme girecektir) Hakim
Kur’an değişmiştir derler Halbuki (Onu biz indirdik, biz koruruz) buyuruluyor (Hicr 9)
Namaz üç vakittir derler Hadisi şerifte, (Namaz beş vakittir) buyuruluyor (Buhari)
Yanlış olarak, dinimize aykırı olarak İslami görüş, İslam düşüncesi, İslam felsefesi, İslamcı, Allah’ın mucizesi gibi tabirler kullanırlar