Michael Kors'un 'Amerikan Rüyası' tefsiri, içtimaî medyada büyük ses getirerek, New York Moda Haftası'nın en çok etkileşim alan defilesi oldu.
Çarşamba sabahı Brooklyn Navy Yard'da düzenlenen 2020 bahar defilesi, bir toplumsal medya tahlil platformu olan ListenFirst'ün olgularına nazaran, 11.468.732'lik bir toplumsal etkileşim almış. Bu etkileşim sayısına 6 Eylül- 11 Eylül tarihleri arasında; Facebook, Twitter ve Instagram umumunda gönderilere gelen icmaller, takipçi artışı, Twitter ve Instagram'daki hashtag ve mentionlar da dahil.
ListenFirst'e nazaran, geçen Eylül ayının bahar 2019 moda haftasına kıyasla bu dönem, %1,363'lük bir artış gözlemlenmiş. Kors'un çevre medya hesaplarındaki takipçiler ise, bir evvelki haftaya kıyasla %53 nispetinde artmış.
Bu yıl NYFW çerçevesinde en çok etkileşim alan iki paylaşım, Kors'un Facebook'ta 1.417.262 tefsir alan, vişne ve piknik temalı çantası oldu. NYFW'de umumi olarak Michael Kors, %61 orantısında geçen seneye nazaran daha ziyade paylaşım yaptı. Böylelikle takipçilerinden, 14 kat daha ziyade etkileşim aldı.
2. sıra ise, balo ve kişisel davet dizayncısı Sheri Hill'in oldu. Geçtiğimiz Cuma günü Ciprani'de düzenledikleri defile, içtimaî medyada 2,993,111 etkileşim aldı. Geçen yılki NYFW'e kıyasla %72'lik bir büyüme gözüküyor.
CFDA takviminde olmamasına karşın Sheri Hill, defilesini Facebook canlı yayın ile yayınlayacağını Facebook üzerinden bir mühlet evvel duyurmaya başlayarak Facebook'da 585.194 icmal aldı. Bebe Rexha'nın sahne aldığı defilenin canlı yayını, yayının bir kısmında sesin kesilmesine karşın 39.000 kere izlendi.
Üçüncü sıra, Cumartesi gecesi düzenlediği defileyle Ralph Lauren oldu. Ralph Lauren toplumsal medyada 1.993.478 etkileşim alarak, geçen sene 50. yılını kutladığı Central Park'daki defilesine kıyasla %56'lık bir düşüş yaşadı.
ListenFirst'e nazaran marka, smokin yüklü, 20'lerin caz kulübü 'Ralph's Club' isimli temasıyla içtimaî medyada çok güzel bir etkileşim aldı. Yıldızlarla dolu olan defilede Janelle Monae sahne alırken Gigi Hadid podyumda bir çok kıyafet sergiledi. Toplumsal medyada marka için bir numaralı performans gösteren içerik, Ralph Lauren'in eşi Ricky ile birlikte olduğı bir Instagram fotoğrafı oldu.
Dördüncü sırada ise Harlem'de Apollo Tiyatrosu'nda düzenlediği Tommy x Zendaya defilesiyle Tommy Hilfiger taraf alıyor. Bu defile, 593.848 içtimaî medya etkileşimine sahip.
Beşinci sıra, Salı gecesi Barclays Center'da düzenlenen defilesiyle Savage x Fenty'e ilişkin. Savage x Fenty 487.778 toplumsal medya etkileşimi alarak, geçen seneye nazaran %1'lik bir artış gösterdi. Şovun fotoğraflarda bir kısıtlaması vardı.
Altıncı sırada ise 478.261 içtimaî medya etkileşimiyle Tom Ford yan alıyor. Ford, geçen yılki çevre medya etkileşimine nazaran %71'lik bir düşüş yaşamış.
YAZI: Deniz Akkaya
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.