Teknoloji devi Microsoft'un sunduğu bulut tabanlı veri depolama sistemi olan Azure'de geçtiğimiz aylarda 4 yıllık bir data açığı tespit edilmişti. Bu açık yüzünden makûs niyetli bireylerin, servis kullanıcıların bilgilerine erişim sağlama ihtimali olduğu belirtildi. Şirket bu yaşanan berbat olayın akabinde bir kere daha makus bir olayla karşı karşıya kalmakta. Dünyanın neredeyse her yanında bir bilgi merkezi bulunan Microsoft Azure kapasite ve kaynak sorunuyla boğuşuyor.
Şirketin en önemli Azure data merkezlerinin bulunduğu Washington, Asya ve Avrupa merkezleri de düşük kapasitede çalışmak zorunda kalarak yaşanan bu meselelerden muzdarip olmuş durumda. Şirketin Asya, Avrupa ve Avrupa merkezlerinin dışında yaklaşık iki düzineden fazla data merkezi bulunuyor ve bu merkezler de aynı sıkıntılarla mücadele ediyor.
Microsoft Azure Bilgi Merkezlerinde Yaşanan Bu Sorun Neden Kaynaklanıyor ve Kıymeti Ne?

Microsoft Azure bilgi merkezinde yaşanılan bu sorunun eskiyen altyapı ve artan talep doğrultusunda yaşandığı düşünülüyor. Altayapı problemleri dışında, meseleye sebep olan talep artışın altında pandemi ve olağanlaşma sürecinde yaşanılan konuttan çalışmaya ağır geçiş süreci yatıyor. Yoğun geçiş doğrultusunda çalışanlar bulut tabanlı depolama merkezleri sayesinde iş akışlarını uzaktan yönetebiliyor. Bu da ağır bir talep ortaya çıkartıyor.
Microsoft Azure üzere rastgele bir bulut tabanlı bilgi sisteminin kusursuz halde çalışması servisi kullananlar için çok kıymetli. Rastgele bir hizmet durma sorunu yaşanması takdirde, kimi hizmetler çalışmayabilir ve servisi kullananların iş akışının bozulması kelam konusu olabilir.
Hatta durum o kadar vahim hale gelebilir ki geri dönüşü olmayacak problemler ortaya çıkabilir.