
Microsoft, uzunca bir müddettir Edge internet tarayıcısının tutunabilmesi için çalışıyor. Bunun için Edge reklamlarını çabucak her platformda sıklaştıran, tüketicilerin Edge'i kullanması için elinden tüm geleni ortaya koyan ABD'li şirket, Ağustos ayında da bunu tüm pastadan yüzde 0.02'lik bir hisse kazanmasıyla başarmış üzere görünüyor.
Evet, yüzde 0.022'lik hisse artımı küçük üzere görünebilir, ama değerli olan nokta, Edge'in Firefox'un önünde kalmaya devam ediyor olması. Edge, bir evvelki ay birinci sefer Firefox'u geçmiş ve üçüncü sıraya yükselmişti. Startcounter'ın Ağustos 2021 tarihi için düzenlediği son global web tarayıcısı pazar hissesi sayılarına nazaran, Microsoft Edge, son ayı da Firefox'un önünde kapattı.
Geçtiğimiz sene ağustos ayında Firefox'un pazar hissesi yüzde 4.09 iken, Edge'in hissesi ise yüzde 2.3 ile sonluydu. Bugün geldiğimiz noktada ise Firefox yüzde 3.55'e gerilerken, Edge ise pazar hissesini yüzde 3.57'ye kadar artırmış durumda. Bu da istikrarlı bir büyüme manası taşıyor. Ayrıca bu süreçte tekrar Edge'in önünde olan Samsung Internet'in 2'linin gerisine düştüğünü görüyoruz. Son sayılarda Samsung Internet web tarayıcısı da yüzde 3.06'lık bir hisse alabilmiş.
Elbette bu 2'linin üzerinde ortada hayli fark bulunduran 2 büyük rakip var: Biri Safari, başkası ise Chrome. Safari, şu an yüzde 18.75 ile global pazarda en çok kullanılan 2'inci web tarayıcısı olurken, birinci sırada ise yüzde 64.94 ile Google Chrome yer alıyor.