iltasyazilim
FD Üye
BİR ZAMANLARIN EN İYİ OYUNU VE STÜDYOSUYDU
FASA bir zamanların en iyi bilinen oyun stüdyolarındandı Crimson Skies ve özellikle de Mechwarrior serisi, bu stüdyonun efsane oyunlarından Mechwarrior bilgisayar oyunlarında oyuncular dev savaş robotlarını kullanıyordu Oyunun hikayesi ve geçtiği evren, masaüstünde Battletech olarak biliniyor ve bu evrendeki kahramanların maceralarını konu alan sayısız roman ile engin bir derya Oyun kültürünün önemli mihenk taşlarından olan Mech Warrior serisi de ne yazık ki FASA'nın kapanmasından payını almıştı
FASA'nın kapanmasında en son oyunları olan Shadowrun'ın DirectX 10'u şart koşarak sadece Windows Vista'da çalışması da büyük rol oynamıştı Kolaylıkla DirectX 9'da ve Windows XP'de çalışabilecek bu oyunla oyuncuların büyük kısmı asla tanışamadı
Weisman'ın FASA'nın kapanışıyla ve Halo'nun yapımcısı Bungie hakkındaki şaşırtıcı açıklamasıysa haberin devamında
FELAKET MİCROSOFT'LA BAŞLADI
Bir stüdyo nasıl çökertilir?Weisman'ın suçlamalarına dönecek olursak, stüdyonun felaketi Microsoft tarafından satın alınmasıyla başlamıştı Bu kısmı ondan dinleyelim: Microsoft bizi iki sebeple aldı, bunlardan ilki sahip olduğumuz marka ve telif haklarına sahip olmak istemesiydi İkinci sebep ise çok iyi bir oyun geliştirme kültürüne sahip olduğumuzu düşünmesiydi Ancak stüdyo Microsoft'un yanına taşınınca bu kültür de yok edilmiş oldu
FASA'nın 60 kişilik ekibi dev şirket tarafından yutulurken, Weisman yaratıcı direktör görevine verilerek 300 kişiden sorumlu kılındı Weisman bunun sonucunda kendi ekibiyle çalışamaz oldu FASA ekibi de Microsoft'un yapısı içerisinde işleri alıştıkları şekilde yürütemedi Stüdyo'nun kültürü ve iyi oyunlar geliştirme kabiliyeti yok oldu
MİCROSOFT'LA MÜCADELE ETTİ
Bungie'nin başına ne geldi?Weisman'a göre neyse ki Microsoft 2000 yılında Bungie'yi aldığı zaman o, oradaymış Microsoft yetkililerini asla rahat bırakmayarak Bungie'nin Chicago'dan, şirket binasına taşınmasını engellemeye çalışmış Bunu başaramasa da Microsoft'a tamamen ters bir şekilde Bungie'nin kendi kapalı bölümlerinin olmasını sağlamış Duvarlarla Microsoft'un kalanından ayrılan Bungie, kendi kültürünü koruyabildi
Weisman şimdi yeni Mechwarrior oyunuyla ilgileniyor Bu oyunu geliştiren Piranha Games sıkı kısıtlamalar altında çalışıyor, çünkü lisans hala Microsoft'un elinde bulunuyor Oyuncular hem heyecanla yeni oyunu bekliyor, hem de bu açıklamaların Microsoft'tan sert bir tepkiye yol açmamasını, oyunun geliştirilmesine bir darbe vurmamasını diliyor
Haber3com
FASA bir zamanların en iyi bilinen oyun stüdyolarındandı Crimson Skies ve özellikle de Mechwarrior serisi, bu stüdyonun efsane oyunlarından Mechwarrior bilgisayar oyunlarında oyuncular dev savaş robotlarını kullanıyordu Oyunun hikayesi ve geçtiği evren, masaüstünde Battletech olarak biliniyor ve bu evrendeki kahramanların maceralarını konu alan sayısız roman ile engin bir derya Oyun kültürünün önemli mihenk taşlarından olan Mech Warrior serisi de ne yazık ki FASA'nın kapanmasından payını almıştı
FASA'nın kapanmasında en son oyunları olan Shadowrun'ın DirectX 10'u şart koşarak sadece Windows Vista'da çalışması da büyük rol oynamıştı Kolaylıkla DirectX 9'da ve Windows XP'de çalışabilecek bu oyunla oyuncuların büyük kısmı asla tanışamadı
Weisman'ın FASA'nın kapanışıyla ve Halo'nun yapımcısı Bungie hakkındaki şaşırtıcı açıklamasıysa haberin devamında
FELAKET MİCROSOFT'LA BAŞLADI
Bir stüdyo nasıl çökertilir?Weisman'ın suçlamalarına dönecek olursak, stüdyonun felaketi Microsoft tarafından satın alınmasıyla başlamıştı Bu kısmı ondan dinleyelim: Microsoft bizi iki sebeple aldı, bunlardan ilki sahip olduğumuz marka ve telif haklarına sahip olmak istemesiydi İkinci sebep ise çok iyi bir oyun geliştirme kültürüne sahip olduğumuzu düşünmesiydi Ancak stüdyo Microsoft'un yanına taşınınca bu kültür de yok edilmiş oldu
FASA'nın 60 kişilik ekibi dev şirket tarafından yutulurken, Weisman yaratıcı direktör görevine verilerek 300 kişiden sorumlu kılındı Weisman bunun sonucunda kendi ekibiyle çalışamaz oldu FASA ekibi de Microsoft'un yapısı içerisinde işleri alıştıkları şekilde yürütemedi Stüdyo'nun kültürü ve iyi oyunlar geliştirme kabiliyeti yok oldu
MİCROSOFT'LA MÜCADELE ETTİ
Bungie'nin başına ne geldi?Weisman'a göre neyse ki Microsoft 2000 yılında Bungie'yi aldığı zaman o, oradaymış Microsoft yetkililerini asla rahat bırakmayarak Bungie'nin Chicago'dan, şirket binasına taşınmasını engellemeye çalışmış Bunu başaramasa da Microsoft'a tamamen ters bir şekilde Bungie'nin kendi kapalı bölümlerinin olmasını sağlamış Duvarlarla Microsoft'un kalanından ayrılan Bungie, kendi kültürünü koruyabildi
Weisman şimdi yeni Mechwarrior oyunuyla ilgileniyor Bu oyunu geliştiren Piranha Games sıkı kısıtlamalar altında çalışıyor, çünkü lisans hala Microsoft'un elinde bulunuyor Oyuncular hem heyecanla yeni oyunu bekliyor, hem de bu açıklamaların Microsoft'tan sert bir tepkiye yol açmamasını, oyunun geliştirilmesine bir darbe vurmamasını diliyor
Haber3com
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.