
Microsoft’un ücretsiz oyunlarında reklam panoları yahut gerçek eserler için posterler üzere reklamları entegre etmeyi araştırdığı bildiriliyor.
Business Insider tarafından bildirilen ve VGC’nin derlediği habere göre teknoloji devi, geliştiricilerin kâr etmesi için daha fazla fırsat arıyor.
Yayın, “Kaynaklardan biri, Microsoft’un şu anda fiyatsız oyunlar yapan geliştiricilere daha fazla para kazanma fırsatı sağlamak istediği için reklam gelirinde kesinti yapmakla ilgilenmediğini belirtti” diyor.
Microsoft’un, bilhassa fiyatsız oyunların şu sıralar mikro ödemeler ve para kapısı olarak damgalanması nedeniyle kimi oyuncularda reaksiyona neden olabileceğinin farkında olduğu söyleniyor.
Business Insider’a konuşan iki kaynak, “Şirket dikkatli hareket ediyor ve sırf makul markaların, oyun tecrübesini bozmayacak biçimde oyunlara reklam ekleyebileceği bir “özel pazar” yaratmayı amaçlıyor” dedi.
Business Insider, kaynakların kendilerine bu reklamları entegre etme planlarının “bir otomobil yarışı oyununda dijital reklam panoları” üzere şeyleri içerdiğini tez ediyor.
Öte yandan Xbox’ın avatar görünümleri yahut oyun lobilerinde oynayan görüntü reklamları üzere öteki tıpta oyun içi reklam üniteleri sunup sunamayacağını öğrenilemedi. Ayrıyeten tekrar Microsoft’un Xbox teklifini şimdi reklamcılara sunup sunmadığı da bilinmiyor.
Kavramsal olarak oyun içi reklam alanı satmak yeni bir şey değil. 2008’de, o zamanki Demokrat Lider adayı Barack Obama, Yaklaşan seçimlerde reklam yayınlamak için Burnout Paradise’ı kullanmıştı. Tekrar NVIDIA da emsal bir halde Burnout içindeki panolara reklam vermişti.

Modern oyun çağında birden fazla cinste daha az yaygın olsa da, yarış ve spor oyunları, çoklukla gerçek dünya pazarlama mutabakatının bir sonucu olarak, gerçek eserler için reklam panolarıyla dolu olabiliyor.
2K’nın NBA serisi, basketbol otoritesiyle devam eden mutabakatlarının bir kesimi olarak uzun bir eser reklamları listesi içeriyor ve bu reklamlar dönem boyunca güncelleniyor.