iltasyazilim
FD Üye
Faaliyet Türü: Fen etkinliği
Etkinlik Adı: Mıknatıslı Deneyler
Yaş grubu: 56 yaş
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Bilişsel Bölge:
Gaye 1: Durum veya varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar: 1 Olay veya varlıkların özelliklerini söyler
2 Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır
Gaye 2: Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
Kazanımlar: 1 Yönergeye uygun olarak mekanda konumlanır
Hedef 3: Belirlenmiş koşul ve olaylarla ilgili neden sonuç ilişkisi kurabilme
Kazanımlar: 1 Bir olayın olası nedenlerini söyler
2 Bir olayın olası sonuçlarını söyler
Materyal: Mıknatıs, metal ve nikel nesneler,tahta ve plastik nesneler
Kullanım:
Çocuklar masaya oturduktan sonradan masanın üstüne öbür malzemelerden yapılmış öbür eşyalar düzensiz bir şekilde yerleştirilmiştir Çocuklara mıknatıs diye bir şey duyup duymadıkları sorulduğunda Dikte Han ve Mert Can mıknatıslarla oyun oynadıklarını söylediler Nasıl bir oyun diye sorduğumda evlerinde 2 tane mıknatısı birbirine değmeden havaya atmaya çalıştıklarını söyledilerMıknatısları birbirine yaklaştırdığımızda ne olabileceğini sorduğumda birbirlerini çekerler demişlerdir Birbirinden farklı boyuttaki mıknatıslar çocuklara verilerek çocuklardan mıknatısları birbirlerine yaklaştırmaları istenmiştir Bazı çocuklar mıknatısın birbirini ittiğini söylemişlerdir Bunu söyleyen çocuklara mıknatısın diğer taraflarını tutup denemeleri söylenmiştir Çocuklar bu sefer çektiğini söylemişlerdir Mıknatısın yüzü olduğu bir yönünün birbirini çekerken öteki tarafın ittiği açıklanmıştır Mıknatısın başka neleri çektiğini sorduğumda ataçları iğneleri çektiğini söylediler Masanın üstünde yer alan eşyalardan hangilerini çeker diye sorduğumda her çocuktan ayrı bir yanıt gelmiştir tek tek deneyerek görebileceğimizi söyledikten daha sonra bir tahta bir plastik ve bir demir kaşığı masanın üstünden çocukların bulup vermeleri istenmiştir Sırayla önce çocuklara plastik kaşığı çekip çekmeyeceği sorulmuş ve mıknatıs yaklaştırılarak çekmediğini görmeleri sağlanmıştır daha sonra aynı şekilde sorularak ve denenerek tahtayı çekmediği ama demiri çektiği sonucuna varılmıştır sonra masanın üstünde yer alan diğer nesneleri çocukların denemesine izin verilerek çekip çekmediği görülmüştür Bunun sonucunda mıknatısın çektikleri bir tarafa çekmedikleri bir tarafa toplanmıştır Mıknatısın çektiklerinin ortak özelliğinin ne olduğu sorulduktan daha sonra mıknatısın metal eşyaları çektiği anlatılmıştır Sonra bu eşyalar karıştırılmış ve çocuklardan sınıfta yer alan ve masanın üzerine getirilmiş iki kutudan birine mıknatısın çektiklerini diğerine ise çekmediklerini atmaları istenmiştir Son olarak çocuklara evimizde mıknatısı nerelerde kullandığımız sorulduğunda çocuklarda buzdolabı süsleri cevabı gelmiştir son olarak mıknatısın jurnal hayatımızda bize kolaylıklar sağladığı anlatılmıştır
*
Etkinlik Adı: Mıknatıslı Deneyler
Yaş grubu: 56 yaş
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Bilişsel Bölge:
Gaye 1: Durum veya varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar: 1 Olay veya varlıkların özelliklerini söyler
2 Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır
Gaye 2: Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
Kazanımlar: 1 Yönergeye uygun olarak mekanda konumlanır
Hedef 3: Belirlenmiş koşul ve olaylarla ilgili neden sonuç ilişkisi kurabilme
Kazanımlar: 1 Bir olayın olası nedenlerini söyler
2 Bir olayın olası sonuçlarını söyler
Materyal: Mıknatıs, metal ve nikel nesneler,tahta ve plastik nesneler
Kullanım:
Çocuklar masaya oturduktan sonradan masanın üstüne öbür malzemelerden yapılmış öbür eşyalar düzensiz bir şekilde yerleştirilmiştir Çocuklara mıknatıs diye bir şey duyup duymadıkları sorulduğunda Dikte Han ve Mert Can mıknatıslarla oyun oynadıklarını söylediler Nasıl bir oyun diye sorduğumda evlerinde 2 tane mıknatısı birbirine değmeden havaya atmaya çalıştıklarını söyledilerMıknatısları birbirine yaklaştırdığımızda ne olabileceğini sorduğumda birbirlerini çekerler demişlerdir Birbirinden farklı boyuttaki mıknatıslar çocuklara verilerek çocuklardan mıknatısları birbirlerine yaklaştırmaları istenmiştir Bazı çocuklar mıknatısın birbirini ittiğini söylemişlerdir Bunu söyleyen çocuklara mıknatısın diğer taraflarını tutup denemeleri söylenmiştir Çocuklar bu sefer çektiğini söylemişlerdir Mıknatısın yüzü olduğu bir yönünün birbirini çekerken öteki tarafın ittiği açıklanmıştır Mıknatısın başka neleri çektiğini sorduğumda ataçları iğneleri çektiğini söylediler Masanın üstünde yer alan eşyalardan hangilerini çeker diye sorduğumda her çocuktan ayrı bir yanıt gelmiştir tek tek deneyerek görebileceğimizi söyledikten daha sonra bir tahta bir plastik ve bir demir kaşığı masanın üstünden çocukların bulup vermeleri istenmiştir Sırayla önce çocuklara plastik kaşığı çekip çekmeyeceği sorulmuş ve mıknatıs yaklaştırılarak çekmediğini görmeleri sağlanmıştır daha sonra aynı şekilde sorularak ve denenerek tahtayı çekmediği ama demiri çektiği sonucuna varılmıştır sonra masanın üstünde yer alan diğer nesneleri çocukların denemesine izin verilerek çekip çekmediği görülmüştür Bunun sonucunda mıknatısın çektikleri bir tarafa çekmedikleri bir tarafa toplanmıştır Mıknatısın çektiklerinin ortak özelliğinin ne olduğu sorulduktan daha sonra mıknatısın metal eşyaları çektiği anlatılmıştır Sonra bu eşyalar karıştırılmış ve çocuklardan sınıfta yer alan ve masanın üzerine getirilmiş iki kutudan birine mıknatısın çektiklerini diğerine ise çekmediklerini atmaları istenmiştir Son olarak çocuklara evimizde mıknatısı nerelerde kullandığımız sorulduğunda çocuklarda buzdolabı süsleri cevabı gelmiştir son olarak mıknatısın jurnal hayatımızda bize kolaylıklar sağladığı anlatılmıştır
*