Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Milli Eğitim'in raporundaki imam hatip faaliyetleri

Milli Eğitim'in raporundaki imam hatip faaliyetleri

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
2019 yılına dair faaliyet raporunu resmi internet sitesinden yayımlayan Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), raporunda idari, mali ve kurumsal açıklamalara yer verdi Öğretmen atamaları, MEB'in internet tabanlı çalışmaları, açıköğretim, ders kitapları gibi belli başlı konularda yaptıkları faaliyetleri, mali harcamaları açıklayan MEB, Anadolu İmam Hatip Liseleri'nde gerçekleştirilen faaliyetlerle ilgili de bir bölüm oluşturdu Etkinliklere katılımı arttırmak ilk hedef Bakanlık, 2019 yılında AİHL için başlıca 2 hedeflerinin olduğunu açıkladı Geçtiğimiz yıl özellikle öğrencilerin etkinliklere katılımına önem veren MEB amaçları arasında şunlara yer verdi: Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin mesleki ve akademik gelişimlerine imkân verecek etkinliklere katılım oranını bir önceki yıla göre % 10 arttırmak 2019 yılı sonuna kadar Uluslararası Anadolu İHL sayısını 5'e çıkarmak ve yabancı öğrenci sayısını bir önceki yıla göre % 19 oranında arttırmak Hem İslami ilimlere hem de fen ve sosyal bilimlere aşina, değerlerine sahip çıkan, başarılı, öngörülü,lider ruhlu gençler yetiştirilmesini amaçlayan MEB yetkilileri 2019 yılında İmam Hatip öğrencileri birbirinden değerli başlıca 12 faaliyet gerçekleştirdi 4 farklı alanda Mesleğe Hazırlama ve Yetiştirme Yaz Eğitim Etkinlikleri, Arapça Dil Eğitimi Yaz Etkinliği, Hafızlık Pekiştirme Eğitimi Yaz Etkinliği, Tematik Bilim Yaz Etkinliğiolarak gerçekleştirilen etkinlikler şöyle: Kur'anı Kerim'i Güzel Okuma Yarışması: Okul düzeyi, il düzeyi, 10 merkezde bölge düzeyi ve Türkiye finali aşamaları gerçekleştirilen yarışmanın 2019 yılındaki finali Gaziantep'te yapıldı Ezan Okuma ve Hafızlık Yarışması: Okul düzeyi, il düzeyi, 10 merkezde bölge düzeyi ve Türkiye finali aşamaları gerçekleştirilen yarışmanın 2019 yılındaki finali Samsun'da yapıldı Hutbe Okuma Etkinliği: Öğrencilerin mihrap ve minberde hitabet yeteneğini geliştirmek amacıyla 10 bölge merkezinde gerçekleştirildi Kız Öğrenciler Arası Kur'anı Kerim'i Güzel Okuma ve Hafızlık Yarışması: 2019 yılında ilk defa başlatılan yarışma, il düzeyinde uygulamaya konuldu Uluslararası Arapça Bilgi ve Etkinlikleri Yarışmaları: Öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek ve Arapçaya olan ilgilerini arttırmak amacıyla yapılan yarışmada okul düzeyi, il düzeyi, 10 merkezde bölge düzeyi ve Türkiye finali aşamaları gerçekleştirildi 6'sı düzenlenen “Arapça Bilgi ve Etkinlikyarışmalarının finali Kayseri'de yapıldı Münazara Etkinlikleri: Öğrencilerin; özgüven ve sorumluluk duygularını geliştirmek, toplum içinde kendilerini sözlü olarak ifade edebilmelerini sağlamak, özgün fikir üretebilme ve karşılaştıkları problemlere çözüm bulma yeteneklerini geliştirmek, farklı görüşleri istatistikî bilgilerle savunabilme, mantık yürütme, tezler ortaya koyma ve antitezler üretme konusunda becerilerini geliştirmek amacıyla yapılan etkinlikler okul düzeyinde gerçekleştirildi Türkiye Değer Ödülleri: Öğrencilerimizde ve toplumda ahlaki değerler yönünden farkındalık oluşturmak, topluma ve kişilere yararlı olacak temel değerleri gündeme getirerek bilinç kazandırmak ve öğrencilerin evrensel, millî ve manevî değerlerle donanmasına katkı sağlamak amacıyla gerçekleştirilmektedir Mûsikî Korosu Etkinliği: Sosyal ve kültürel etkinlikler çerçevesinde sanatsal faaliyetlere katılımı teşvik etmek, mûsikî kültürümüzün nesilden nesile aktarılmasını sağlamak, öğrencilerimizin bu alanda ilgi ve yeteneklerini ortaya çıkarmak ve ses kabiliyetlerini geliştirmek amacıyla imam hatiplerde “Mûsikî Korosukuruldu Kurulan koronun, okul içi ve dışı çeşitli sosyal kültürel faaliyetlerde değerlendirilmesi amaçlanmaktadır İyi Örnekler Kılavuzu: Okullarımızda uygulanan sosyal kültürel etkinlikler derlenerek gözden geçirildi ve 72 adet iyi örnekten meydana gelen “Sosyal Kültürel Etkinliklerde İyi Örnekler Kılavuzutüm okulların istifadesine sunmak amacıyla yayımlandı Tashihi Hurûf Kursu: Öğretim üyeleri tarafından Kur'anı Kerim'in okunmasında yaşanan telaffuz hatalarını gidermek, sesseda ve mana bütünlüğü içerisinde güzel okunmasını sağlamak amacıyla, İstanbul'da, öğretmenlerimize yönelik kurs yapıldı Müze ile Eğitim: İslam Bilim ve Teknoloji Müzesi'nin ziyareti ile İstanbul merkezinde müze ile eğitim uygulaması gerçekleştirildi Yaz Eğitim Etkinlikleri: Türkiye Diyanet Vakfı işbirliği ile 2006 yılından itibaren gerçekleştirilen “Yaz Eğitim Etkinliklerinin bu yıl onuncusu yapıldı MEB, İmam Hatip öğrencilerine ayırdığı bölümde etkinlikler için belirlenen amaçları da sıraladı Bakanlık, Çağın ihtiyaç ve beklentilerini önceleyen bir anlayışla akademik başarısı yüksek; araştıran, sorgulayan, problem çözen ve bilgi teknolojilerini kullanabilen; İslami ilimlerin yanı sıra fen bilimleri ve sosyal bilimler alanında beceri ve ufuk sahibi; iletişim becerilerine, liderlik özelliklerine, millî ve manevi değerlere sahip öğrenciler yetiştirmek amacıyla pek çok etkinlikler gerçekleştirmiştirdiye açıklama yaptı

kaynak: dinihaberler
 
858,528Konular
981,481Mesajlar
31,418Kullanıcılar
barraSon üye
Üst Alt