imagesmilyonlarkazandiransacmafikirler5ad803dc8de64
Bir gun aklınıza gelen sacma sapan bir fikir sizi dolar milyoneri yapabilir mi? Yanıt evet işte ornekleri ve zengin olma yolları!
Turk halkı, kısa yoldan koşe donmeye en meraklı halklardan biri Ancak sermaye birikiminin olmaması ve para aktarımına ilişkin mevzuat kısıtlamaları bircok parlak fikrin hayata gecmesinin onunu tıkıyor
Ancak dunyada durum daha farklı Aklınıza parlak bir fikir geliyor, parası olan birini bu fikre inandırabilirseniz, ya da fikriniz gercekten kendi fonunu yaratacak kadar parlaksa bir anda milyoner olabiliyorsunuz
İşte girişimcileri milyonerliğe ulaştıran bazı ornekler
1) Koosh Ball: 1987 yılında evinde sakin bir yaşam suren ve cocuğuna oyuncak yapmak icin yakalanması kolay, yapışkanlı kaucuk kucuk bir top yapan Scott Stilinger, bu topun mahalledeki cocuklar tarafından cok beğenilmesi uzerine satışa başladı Sadece 12 ay icinde Amerika'nın en gozde yılbaşı hediyesi haline gelen kucuk top, Stilinger'in yeni bir şirket kurmasını, sonra bu topu ureten bir fabrika anlaşması imzalamasını sağladı Stilinger, bu kucuk topu ureten şirketini 1997 yılında oyuncak devi Hasbro'ya sattı Hem de tam 100 milyon dolara
2) Noel Baba postası: Her yılbaşı doneminde cocukların Noel Baba'dan dilediği hediyelerin parasal potansiyelini keşfeden Byron Reese adlı bir girişimci 2002 yılında Santa Mail adlı bir hizmeti devreye soktu Noel Baba Postası olarak adlandırılabilecek bu servisin tek amacı, cocukların hediye isteklerini iceren mektupları Kuzey Kutbu'na taşımak AnneBabalar, cocuklarının mektupları icin verdiği 10 dolar karşılığında, cocuklarının Kuzey Kutbu'ndan; bizzat Noel Baba'dan bir mektup almasını sağlıyor başında Bak, Noel Baba sana cevap yazmışdiyebilmenin mutluluğunu yaşayan tam 300 bin annebaba Reese'ye tam 3 milyon dolar para kazandırdı
3) Lades kemiği: Amerikan aileleri icin en onemli gunlerin başında hep birlikte oldukları ve ana yemeğin hindi olduğu Şukran Gunu geliyor Şukran Gunu yemeklerinin sonunda ise inanışa gore bizim lades kemiğiolarak bildiğimiz kemiğe dayalı rituel başlıyor Kemik kimdeyse, dilediği kişiyle lades tutuşuyor 1999 yılında bunu paraya cevirebileceğini duşunen Ken Ahroni, beş yıl uğraş sonunda bulduğu parayla sadece iki kişinin değil; masadaki herkesin lades tutuşmasını sağlayacak bir formul uretiyor Kurduğu bir fabrikada plastik lades kemikleri uretmeye başlıyor, 2 yılda 40 eyalete yayılan satış noktalarıyla tam 1 milyon dolar para kazanıyor
4) Anten topları: Arabaların antenlerini bilirsiniz Uzun, ince ve uclarında kucuk bir top olan Hatta Turkiye'de trafik hatalarına dikkat cekmek isteyen İstanbul Polisi, antenlerin ucuna kırmızı kurdele bağlama kampanyası başlatmıştı İşte antenlerin potansiyelini 1997 yılında keşfeden bir girişimci; Jason Wall, antenlerin ucuna takmak icin sarı, gulen suratların olduğu bir top uretti Sonrasında şekilleri değişen, sayısı artan, firmaların promosyon malzemesi olarak dağıtmaya başladığı bu toplar, Wall'a 1998 yılında 115 milyon dolar kazandırdı
Peki, bu paraları kazanmak icin yapılması gerekenler neler?
Unlu Investor's Digest dergisi, bu konuda şu onerilerde bulunuyor:
İcine girdiğiniz sektoru oğrenmeye calışın Eğer fikrinize para yatıracak bir tanıdığınız yoksa risk sermayesi şirketlerini deneyin ya da dernekler ve sivil toplum kuruluşları aracılığıyla cevre edinmeye calışın
İyi ve yaratıcı bir fikir bulmak icin guncel hayatınızda en cok eksikliğini hissettiğiniz şeyleri bulmaya calışın Orneğin bir anneyseniz, cocuğunuzun ilgi duyduğu şeyleri, anne olarak kendi aradığınız ama bulamadığınız şeyleri, kucuk detayları dikkate alın Hayatınızı kolaylaştırabilecek kucuk ve basit cozumler uzerinde durun
Bulduğunuz fikirlerin, insanların para harcayabileceği şeyler olmasına dikkat edin Bulduğunuz şeyin pratik olmasının insanlarda satın alma gudusu yaratacağının garantisi olmadığını unutmayın
İşin pazarlama tarafında ise şu kilit soruları sormayı unutmayın:
1) Buluşum kimlerin işine yarayabilir?
2) Bu alana daha once girmiş bir rakip var mı?
3) Daha once bu işi denemiş ama başarısız olmuş ornekler var mı?
4) Buluşun satılabilir hale gelmesi icin zamanlama nedir? Ne kadar zamana ihtiyacınız var?
5) Buluşu satılabilir bir urune donuşturmenin maliyeti nedir? Kar marjı ne kadardır? Uretim maliyetiyle satış fiyatı arasındaki marj, insanların alma isteğini kırmayacak duzeyde mi?
6) Bu urunun patenti daha once kimse tarafından alınmış mı?
Bir gun aklınıza gelen sacma sapan bir fikir sizi dolar milyoneri yapabilir mi? Yanıt evet işte ornekleri ve zengin olma yolları!
Turk halkı, kısa yoldan koşe donmeye en meraklı halklardan biri Ancak sermaye birikiminin olmaması ve para aktarımına ilişkin mevzuat kısıtlamaları bircok parlak fikrin hayata gecmesinin onunu tıkıyor
Ancak dunyada durum daha farklı Aklınıza parlak bir fikir geliyor, parası olan birini bu fikre inandırabilirseniz, ya da fikriniz gercekten kendi fonunu yaratacak kadar parlaksa bir anda milyoner olabiliyorsunuz
İşte girişimcileri milyonerliğe ulaştıran bazı ornekler
1) Koosh Ball: 1987 yılında evinde sakin bir yaşam suren ve cocuğuna oyuncak yapmak icin yakalanması kolay, yapışkanlı kaucuk kucuk bir top yapan Scott Stilinger, bu topun mahalledeki cocuklar tarafından cok beğenilmesi uzerine satışa başladı Sadece 12 ay icinde Amerika'nın en gozde yılbaşı hediyesi haline gelen kucuk top, Stilinger'in yeni bir şirket kurmasını, sonra bu topu ureten bir fabrika anlaşması imzalamasını sağladı Stilinger, bu kucuk topu ureten şirketini 1997 yılında oyuncak devi Hasbro'ya sattı Hem de tam 100 milyon dolara
2) Noel Baba postası: Her yılbaşı doneminde cocukların Noel Baba'dan dilediği hediyelerin parasal potansiyelini keşfeden Byron Reese adlı bir girişimci 2002 yılında Santa Mail adlı bir hizmeti devreye soktu Noel Baba Postası olarak adlandırılabilecek bu servisin tek amacı, cocukların hediye isteklerini iceren mektupları Kuzey Kutbu'na taşımak AnneBabalar, cocuklarının mektupları icin verdiği 10 dolar karşılığında, cocuklarının Kuzey Kutbu'ndan; bizzat Noel Baba'dan bir mektup almasını sağlıyor başında Bak, Noel Baba sana cevap yazmışdiyebilmenin mutluluğunu yaşayan tam 300 bin annebaba Reese'ye tam 3 milyon dolar para kazandırdı
3) Lades kemiği: Amerikan aileleri icin en onemli gunlerin başında hep birlikte oldukları ve ana yemeğin hindi olduğu Şukran Gunu geliyor Şukran Gunu yemeklerinin sonunda ise inanışa gore bizim lades kemiğiolarak bildiğimiz kemiğe dayalı rituel başlıyor Kemik kimdeyse, dilediği kişiyle lades tutuşuyor 1999 yılında bunu paraya cevirebileceğini duşunen Ken Ahroni, beş yıl uğraş sonunda bulduğu parayla sadece iki kişinin değil; masadaki herkesin lades tutuşmasını sağlayacak bir formul uretiyor Kurduğu bir fabrikada plastik lades kemikleri uretmeye başlıyor, 2 yılda 40 eyalete yayılan satış noktalarıyla tam 1 milyon dolar para kazanıyor
4) Anten topları: Arabaların antenlerini bilirsiniz Uzun, ince ve uclarında kucuk bir top olan Hatta Turkiye'de trafik hatalarına dikkat cekmek isteyen İstanbul Polisi, antenlerin ucuna kırmızı kurdele bağlama kampanyası başlatmıştı İşte antenlerin potansiyelini 1997 yılında keşfeden bir girişimci; Jason Wall, antenlerin ucuna takmak icin sarı, gulen suratların olduğu bir top uretti Sonrasında şekilleri değişen, sayısı artan, firmaların promosyon malzemesi olarak dağıtmaya başladığı bu toplar, Wall'a 1998 yılında 115 milyon dolar kazandırdı
Peki, bu paraları kazanmak icin yapılması gerekenler neler?
Unlu Investor's Digest dergisi, bu konuda şu onerilerde bulunuyor:
İcine girdiğiniz sektoru oğrenmeye calışın Eğer fikrinize para yatıracak bir tanıdığınız yoksa risk sermayesi şirketlerini deneyin ya da dernekler ve sivil toplum kuruluşları aracılığıyla cevre edinmeye calışın
İyi ve yaratıcı bir fikir bulmak icin guncel hayatınızda en cok eksikliğini hissettiğiniz şeyleri bulmaya calışın Orneğin bir anneyseniz, cocuğunuzun ilgi duyduğu şeyleri, anne olarak kendi aradığınız ama bulamadığınız şeyleri, kucuk detayları dikkate alın Hayatınızı kolaylaştırabilecek kucuk ve basit cozumler uzerinde durun
Bulduğunuz fikirlerin, insanların para harcayabileceği şeyler olmasına dikkat edin Bulduğunuz şeyin pratik olmasının insanlarda satın alma gudusu yaratacağının garantisi olmadığını unutmayın
İşin pazarlama tarafında ise şu kilit soruları sormayı unutmayın:
1) Buluşum kimlerin işine yarayabilir?
2) Bu alana daha once girmiş bir rakip var mı?
3) Daha once bu işi denemiş ama başarısız olmuş ornekler var mı?
4) Buluşun satılabilir hale gelmesi icin zamanlama nedir? Ne kadar zamana ihtiyacınız var?
5) Buluşu satılabilir bir urune donuşturmenin maliyeti nedir? Kar marjı ne kadardır? Uretim maliyetiyle satış fiyatı arasındaki marj, insanların alma isteğini kırmayacak duzeyde mi?
6) Bu urunun patenti daha once kimse tarafından alınmış mı?