iltasyazilim
FD Üye
Otomobillerde çağ atlama dönemi Bilim ve teknoloji dergisinin 'yılın otomobil'i seçtiği yeni Saab, yakıt olarak mısır, buğday ve pancarı kullanıyor Ve bu araç yakında Türkiye'de
Bilim ve teknoloji dergisi Popular Science’nin kategorisinde ’2005 yılının en iyisi’ olarak seçtiği, hem benzin hem de etanolla çalışan Saab 95 Biopower, önümüzdeki aydan itibaren Türk pazarına giriyor 45 bin 500 Euro’dan başlayan fiyatlarla satılacak bu araçlarda yakıt olarak mısır, buğday ve pancardan üretilen etanol kullanıldığı taktirde, aracın gücü bir anda yüzde 20 artarak, 150 beygirden 180 beygire çıkıyor
Sonunda ekonomik avantajları ve çevreci özellikleri nedeniyle fosil yakıtlara alternatif olarak geliştirilen, kullanımı tüm dünyada giderek yaygınlaşan bio yakıtlı araçların Türkiye’ye ithalatına da başlanıyor Bilim ve teknoloji dergisi Popular Science’nin ’2005 yılının en iyisi’ olarak seçtiği, hem benzin hem de etanolla çalışan Saab Biopower, önümüzdeki aydan itibaren Türk pazarına giriyor Ancak, 45 bin 500 Euro’dan başlayan fiyatlarla satılacak bu araçlarda kullanılacak bio yakıtların üretimi, bir türlü Türkiye’de yaygınlaşamıyor
Bu da mısır, arpa, buğday, pancar gibi yenilebilir ürünlerden elde edilen bio etanolun (alkol), Türkiye’de sadece tek bir firma tarafından kısıtlı kapasitede üretilmesinden kaynaklanıyor Bunu da, TÜSİAD eski Başkanı Erkut Yüceoğlu’nun 30 milyon dolarlık yatırımla Bursa’da kurduğu Tarkim adlı şirket gerçekleştiriyor Bu şirketin yıllık üretim kapasitesi de 30 bin tonu geçmiyor
AVRUPA’DA TEŞVİK EDİLİYOR
Oysa, Avrupa ve Amerika’da gerek üretici, gerekse tüketici bazında ekonomik açıdan teşvik edilen bu çevreci yakıt, Türkiye’de aynı desteği görmüyor Hatta, kaçak akaryakıt tüketimini körüklediği gerekçesiyle, ek vergi uygulamalarıyla, cazip olmaktan çıkarılıyor
Buna karşın, Avrupa ve Amerika’da özel vergi indirimleri, bedava park imkanları gibi uygulamalarla teşvik edilen bio yakıtlar için özel yakıt istasyonları kurularak, kullanımı yaygınlaştırılmaya çalışılıyor
Önümüzdeki aydan itibaren Türkiye’de satışına başlanacak olan Saab’ın 95 Biopower, Belçika’da otomobil basını tarafından her yıl verilen ’Yeni Buluş’ ödülünü de, geçtiğimiz ocak ayında aldı
GÜCÜ YÜZDE 20 ARTIYOR
Saab, Türkiye ile birlikte bir çok Avrupa ülkesinde aynı anda satışa sunacağı hem benzin, hem de bio etanolla çalışma özelliğine sahip olan 2 litre motorlu Biopower modelinin tanıtımını, Budapeşte’nin F1 pisti, Hungaroring’de gerçekleştirdi Benzinle çalıştığında 150 beygir güç elde eden Biopower’da, 104 oktan özelliğine sahip bio etanol kullanıldığında, aracın gücü bir anda yüzde 20 artarak, 180 beygire çıkıyor
Aracın, bio yakıtla artan gücü, performans değerlerinde de önemli farklılıklara yol açıyor Normal benzinde 98 saniye olan 95 Sedan’ın 0’dan 100 kilometreye çıkış hızı, bio etanolda 85 saniyeye düşüyor Ayrıca, beşinci viteste 80 kilometreden 120 kilometreye çıkma hızı da, 149 saniyeden, 126 saniyeye iniyor Aracı F1 pistinde test ettiren Saab, etanoldan kaynaklanan bu ekstra gücü, gazetecilerin de açıkça hissetmesini sağladı Gerçekten de, 30 beygirlik bu güç farkı, aracın performansında oldukça farklılıklara yol açıyor
ETANOL BULUNMUYOR
Tanıtımda, bio etanolun çevre faktörünün yanı sıra, ekonomik açıdan da tüketicilere sağladığı katkılara değinildi İsveç’ten verilen örneklerle, yılda 15 bin kilometre yol yapan bir araçta, 1350 litre benzin tüketilirken, bu bio yakıtta, 1735 litreye çıkıyor Ancak bunun yüzde 15’ini benzin oluşturuyor Geri kalan 1472 litre etanol de, kullanıcılara yüzde 30’luk bir fiyat avantajı sağlıyor Türkiye’de ise bırakın fiyat avantajını, bio yakıt bile kolay kolay bulunamıyor
Bilim ve teknoloji dergisi Popular Science’nin kategorisinde ’2005 yılının en iyisi’ olarak seçtiği, hem benzin hem de etanolla çalışan Saab 95 Biopower, önümüzdeki aydan itibaren Türk pazarına giriyor 45 bin 500 Euro’dan başlayan fiyatlarla satılacak bu araçlarda yakıt olarak mısır, buğday ve pancardan üretilen etanol kullanıldığı taktirde, aracın gücü bir anda yüzde 20 artarak, 150 beygirden 180 beygire çıkıyor
Sonunda ekonomik avantajları ve çevreci özellikleri nedeniyle fosil yakıtlara alternatif olarak geliştirilen, kullanımı tüm dünyada giderek yaygınlaşan bio yakıtlı araçların Türkiye’ye ithalatına da başlanıyor Bilim ve teknoloji dergisi Popular Science’nin ’2005 yılının en iyisi’ olarak seçtiği, hem benzin hem de etanolla çalışan Saab Biopower, önümüzdeki aydan itibaren Türk pazarına giriyor Ancak, 45 bin 500 Euro’dan başlayan fiyatlarla satılacak bu araçlarda kullanılacak bio yakıtların üretimi, bir türlü Türkiye’de yaygınlaşamıyor
Bu da mısır, arpa, buğday, pancar gibi yenilebilir ürünlerden elde edilen bio etanolun (alkol), Türkiye’de sadece tek bir firma tarafından kısıtlı kapasitede üretilmesinden kaynaklanıyor Bunu da, TÜSİAD eski Başkanı Erkut Yüceoğlu’nun 30 milyon dolarlık yatırımla Bursa’da kurduğu Tarkim adlı şirket gerçekleştiriyor Bu şirketin yıllık üretim kapasitesi de 30 bin tonu geçmiyor
AVRUPA’DA TEŞVİK EDİLİYOR
Oysa, Avrupa ve Amerika’da gerek üretici, gerekse tüketici bazında ekonomik açıdan teşvik edilen bu çevreci yakıt, Türkiye’de aynı desteği görmüyor Hatta, kaçak akaryakıt tüketimini körüklediği gerekçesiyle, ek vergi uygulamalarıyla, cazip olmaktan çıkarılıyor
Buna karşın, Avrupa ve Amerika’da özel vergi indirimleri, bedava park imkanları gibi uygulamalarla teşvik edilen bio yakıtlar için özel yakıt istasyonları kurularak, kullanımı yaygınlaştırılmaya çalışılıyor
Önümüzdeki aydan itibaren Türkiye’de satışına başlanacak olan Saab’ın 95 Biopower, Belçika’da otomobil basını tarafından her yıl verilen ’Yeni Buluş’ ödülünü de, geçtiğimiz ocak ayında aldı
GÜCÜ YÜZDE 20 ARTIYOR
Saab, Türkiye ile birlikte bir çok Avrupa ülkesinde aynı anda satışa sunacağı hem benzin, hem de bio etanolla çalışma özelliğine sahip olan 2 litre motorlu Biopower modelinin tanıtımını, Budapeşte’nin F1 pisti, Hungaroring’de gerçekleştirdi Benzinle çalıştığında 150 beygir güç elde eden Biopower’da, 104 oktan özelliğine sahip bio etanol kullanıldığında, aracın gücü bir anda yüzde 20 artarak, 180 beygire çıkıyor
Aracın, bio yakıtla artan gücü, performans değerlerinde de önemli farklılıklara yol açıyor Normal benzinde 98 saniye olan 95 Sedan’ın 0’dan 100 kilometreye çıkış hızı, bio etanolda 85 saniyeye düşüyor Ayrıca, beşinci viteste 80 kilometreden 120 kilometreye çıkma hızı da, 149 saniyeden, 126 saniyeye iniyor Aracı F1 pistinde test ettiren Saab, etanoldan kaynaklanan bu ekstra gücü, gazetecilerin de açıkça hissetmesini sağladı Gerçekten de, 30 beygirlik bu güç farkı, aracın performansında oldukça farklılıklara yol açıyor
ETANOL BULUNMUYOR
Tanıtımda, bio etanolun çevre faktörünün yanı sıra, ekonomik açıdan da tüketicilere sağladığı katkılara değinildi İsveç’ten verilen örneklerle, yılda 15 bin kilometre yol yapan bir araçta, 1350 litre benzin tüketilirken, bu bio yakıtta, 1735 litreye çıkıyor Ancak bunun yüzde 15’ini benzin oluşturuyor Geri kalan 1472 litre etanol de, kullanıcılara yüzde 30’luk bir fiyat avantajı sağlıyor Türkiye’de ise bırakın fiyat avantajını, bio yakıt bile kolay kolay bulunamıyor