Dunya genelinde butun yolların haritalanmasının, havadan cekilen fotoğraflar kullanılarak elle yapılması, Google gibi muazzam kaynaklara sahip firmalar icin bile cok uzun bir zaman alıyor Google Maps gibi var olan harita uygulamalarının henuz Dunya yollarının tamamını haritalayamamış olmalarının sebebi de bu oluyor
Neyse ki Massachusetts Teknoloji Enstitusu (MIT) Bilgisayar Bilimleri ve Yapay Zeka Laboratuvarı (CSAIL) araştırmacıları, RoadTracer olarak adlandırılan AI tabanlı bir sistem ureterek haritalardaki boşlukları var olan sistemlere gore %45 daha doğru bir şekilde doldurmayı hedefliyor
Şu anda var olan yol haritalama yontemleri, fotoğrafları bolumlere ayırarak, havadan cekilen fotoğraflardaki tekil pikselleri yol olarak tanımlamak uzere ağlar eğitme yontemine dayanıyor Ancak bu yaklaşım, ağaclar, binalar ve golgeler gibi engelleyici oğeler yuzunden yolların başlangıc ve bitiş noktalarını doğru bir şekilde bağlayamayabiliyor Bu problemi azaltmak icin bolme yaklaşımı, işlem sonrası yontemlerle iki yol parcasını birleştiriyor ancak bu da yolların yakınlığından dolayı bağlı oldukları varsayımını iceriyor
MIT tarafından geliştirilen otomatik sistem de hava fotoğraflarını kullanıyor ancak dijital goruntuyu farklı piksel bolumlerine ayırmaktansa RoadTracer, bir yol ağındaki başlangıc noktasını belirliyor ve cevresini inceleyerek en muhtemelen bir sonraki yol parcasını buluyor Otomatik sistem, daha once yarattığı noktaları da goz onunde bulundurarak bu sureci devam ettiriyor ve butun yol ağını buluyor
Araştırmanın ortak yazarlarından olan MIT profesoru Mohammad Alizadeh, otomatik sistemin kucuk firmalara buyuk oranda yardımcı olabileceğini soylerken, ana hedefin haritaların duzenlenmeleri sırasında insan mudahalesini minimuma indirmek olduğunu belirtiyor
Onceki HaberDaha Cok Facebook Videosunda Reklam Olacak
Neyse ki Massachusetts Teknoloji Enstitusu (MIT) Bilgisayar Bilimleri ve Yapay Zeka Laboratuvarı (CSAIL) araştırmacıları, RoadTracer olarak adlandırılan AI tabanlı bir sistem ureterek haritalardaki boşlukları var olan sistemlere gore %45 daha doğru bir şekilde doldurmayı hedefliyor
Şu anda var olan yol haritalama yontemleri, fotoğrafları bolumlere ayırarak, havadan cekilen fotoğraflardaki tekil pikselleri yol olarak tanımlamak uzere ağlar eğitme yontemine dayanıyor Ancak bu yaklaşım, ağaclar, binalar ve golgeler gibi engelleyici oğeler yuzunden yolların başlangıc ve bitiş noktalarını doğru bir şekilde bağlayamayabiliyor Bu problemi azaltmak icin bolme yaklaşımı, işlem sonrası yontemlerle iki yol parcasını birleştiriyor ancak bu da yolların yakınlığından dolayı bağlı oldukları varsayımını iceriyor
MIT tarafından geliştirilen otomatik sistem de hava fotoğraflarını kullanıyor ancak dijital goruntuyu farklı piksel bolumlerine ayırmaktansa RoadTracer, bir yol ağındaki başlangıc noktasını belirliyor ve cevresini inceleyerek en muhtemelen bir sonraki yol parcasını buluyor Otomatik sistem, daha once yarattığı noktaları da goz onunde bulundurarak bu sureci devam ettiriyor ve butun yol ağını buluyor
Araştırmanın ortak yazarlarından olan MIT profesoru Mohammad Alizadeh, otomatik sistemin kucuk firmalara buyuk oranda yardımcı olabileceğini soylerken, ana hedefin haritaların duzenlenmeleri sırasında insan mudahalesini minimuma indirmek olduğunu belirtiyor
Onceki HaberDaha Cok Facebook Videosunda Reklam Olacak