nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Mobil pazarlama, pazarlamanın bir mobil cihaza yapıldığı promosyon ve reklamcılığa denir Mobil cihazlara gönderilen mesajlar sayesinde pazarlama aktivitesi gerçekleştirilir Bu mesajların türü SMS, MMS, Push veya bir yazılım içerisinde bilgilendirmek elde etmek üzere ayrı kategorilere ayrılır
Cep telefonları popülerleşmeye başladığı zamanlarda SMS mesajları ile mobil pazarlama aktiviteleri yürütülüyordu SMS mesajlarının içerisine bir promosyon kodu veya içeriği yazılıp toplu olarak kullanıcılara gönderiliyordu Bu aktivite halen sık olarak kullanılsa da, bazı teknolojik kısıtlamaları vardır
MMS ile yapılan mobil pazarlama ise yazı dışarıda imaj, ses ve video ekleme imkanı sunduğu için kullanıcıların dikkatini daha fazla çekebiliyor Lakin SMS ’e kıyasla birazcık daha maliyetli olduğu için böylece popüler bir yöntem olarak görülmüyor
Push teknolojisi, iPhone telefonlarla beraber ortaya meydana çıkan ve pazarlama için sık kullanılan bir yapıdır Özellikle maliyetinin SMS ve MMS ’e tarafından daha düşük olması bu teknolojiyi cazip kılsa da, pazarlama faaliyeti yapan firmanın bir yazılım geliştirmesini gerektirdiği için kısa vadede SMS ve MMS ’e oranla daha maliyetlidir Kullanıcı izin verdiği sürece sürekli promosyon ya da içerikli mesaj yollamak mümkündür
Yazılım içerisinde pazarlama da tekrar son zamanlarda iPhone ve Android cihazların popüler olması sayesinde ortaya meydana çıkan bir tekniktir Bilhassa oyunların içerisine yerleştirilen reklamlar veya oyunların bir takım özelliklerinin aidat karşılığında müşteriye sunulması güzel bir pazarlama taktiğidir
Bu yöntemler dışarıya son zamanlarda yerpozisyon bazlı pazarlama taktikleri türemiştir Foursquare adlı bir firma cep telefonun GPS ’inden yararlanarak kişilerin bulunduğu lokasyonda bulunan mağazaların promosyonunu yapmaktadır GPS ’in çekmediği kapalı alanlarda ise ne yazık oysa Foursquare ve yarı yazılımlar pek kullanışlı değildir
Mobil pazarlama gitgide artan ve popülerleşen bir sektördür Mobil cihazların yaygın kullanımı ve teknolojik gelişimler sonucunda $30 milyar dolarlık bir endüstri oluşmuştur Yıllık %12 artma oranıyla 2019 yılında $50 milyar dolarlık bir endüstri olması beklenmektedir
Cep telefonları popülerleşmeye başladığı zamanlarda SMS mesajları ile mobil pazarlama aktiviteleri yürütülüyordu SMS mesajlarının içerisine bir promosyon kodu veya içeriği yazılıp toplu olarak kullanıcılara gönderiliyordu Bu aktivite halen sık olarak kullanılsa da, bazı teknolojik kısıtlamaları vardır
MMS ile yapılan mobil pazarlama ise yazı dışarıda imaj, ses ve video ekleme imkanı sunduğu için kullanıcıların dikkatini daha fazla çekebiliyor Lakin SMS ’e kıyasla birazcık daha maliyetli olduğu için böylece popüler bir yöntem olarak görülmüyor
Push teknolojisi, iPhone telefonlarla beraber ortaya meydana çıkan ve pazarlama için sık kullanılan bir yapıdır Özellikle maliyetinin SMS ve MMS ’e tarafından daha düşük olması bu teknolojiyi cazip kılsa da, pazarlama faaliyeti yapan firmanın bir yazılım geliştirmesini gerektirdiği için kısa vadede SMS ve MMS ’e oranla daha maliyetlidir Kullanıcı izin verdiği sürece sürekli promosyon ya da içerikli mesaj yollamak mümkündür
Yazılım içerisinde pazarlama da tekrar son zamanlarda iPhone ve Android cihazların popüler olması sayesinde ortaya meydana çıkan bir tekniktir Bilhassa oyunların içerisine yerleştirilen reklamlar veya oyunların bir takım özelliklerinin aidat karşılığında müşteriye sunulması güzel bir pazarlama taktiğidir
Bu yöntemler dışarıya son zamanlarda yerpozisyon bazlı pazarlama taktikleri türemiştir Foursquare adlı bir firma cep telefonun GPS ’inden yararlanarak kişilerin bulunduğu lokasyonda bulunan mağazaların promosyonunu yapmaktadır GPS ’in çekmediği kapalı alanlarda ise ne yazık oysa Foursquare ve yarı yazılımlar pek kullanışlı değildir
Mobil pazarlama gitgide artan ve popülerleşen bir sektördür Mobil cihazların yaygın kullanımı ve teknolojik gelişimler sonucunda $30 milyar dolarlık bir endüstri oluşmuştur Yıllık %12 artma oranıyla 2019 yılında $50 milyar dolarlık bir endüstri olması beklenmektedir