nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
mol mağazaları
Tekstilcilerin kriz için çözümü ( MOL)
MOL ;Merter, Osmanbey, Laleli ’nin Baş Hafrleri
'Türkiye ’yi Sevmek Türkiye ’de Üretmektir' sloganıyla yola meydana çıkan Merter Markalar Birliği, tüm üreticileri yurtta üretmeye ve MOL mağazalarında sergilemeye ziyafet ediyor
Türkiye ’nin ilk yapılanma birliği olan Merter Markalar Birliği; Türkiye ’de tekstil sektörünün geleceğinde fazla manâlı bir rol oynayacak olan MOL MAĞAZALARI projesini Merter Green Park Hotel ’de bir basın toplantısı ile tanıttı
Özet Olarak Türkiye ’de üreten ve dünyaya başlamak isteyen imalatçı firmaların oluşturduğu yeni bir mağazacılık sistemi olarak tarif edilen MOL projesine katılmanın 2 şartı var:
1 Türk Markası Edinmek
2 Türkiye ’de üretmek
Mol Mağazaları ilk olarak Kurtköy Atlantis alışveriş merkezi ve İsviçre ’nin Bern şehrinde açılıyor Atlantis Alışveriş Merkezinde 3000 m2 ’lik alanda 78 firmanın katılımıyla açılacak olan MOL MAĞAZALARI ’nda sadece Türkiye ’de yapılmış Türk markası ürünler satılacak
12000 m2 olacak Bern mağazasını Almanya'da Ece Grup ile birlikte Berlin'de açacakları üçüncü mağaza ve ardından Almanya'nın öteki kentlerinde açılacak öteki mağazaların takip edecek
Türk Tekstilcisinden Dünyaya Hodri Meydan
Hedeflerinin 2019 ’te Türkiye ’nin en zinde markasını dünyaya göstermek olduğuna uyarı çeken Özdemir, “Bu amacı yapmak için piyasaya toptan fiyatına perakende anlayışıyla girdik Bütün dünya markalarına hodri meydan diyoruz Takriben 3000 metrekarede 16 bin adet modelle kocaman fiyat ve hiçbir dünya markasının uygulamadığı yeni pazarlama stratejileri ile çalışacağız diye konuştu
Oktay Özdemir Türkiye markalaşmadığı sürece yabancı markalara fason imal sarmalının kırılamayacağını ifade ederek, MOL ’un cirosunun yüzde 3 ’ünü sadece Türkiye ’nin tanıtımına ayıracağını belirtti
Tüm Türk Üreticileri MOL ’a Konuk
MOL projesini Türkiye ’de 78 hazırgiyimcinin bir araya gelerek kurduğunu kaydeden Özdemir şöyle devam etti: “Krizi fırsat bularak birincil adımı MMB olarak MOL Mağazaları projesiyle atıyoruz Bu proje Türk üreticisinin markalaşması için dünyaya yeni bir açılma sağlaması amacıyla geliştirmiş olduğu bir projedir Bugün artık markalaşmak tek bir firmanın şu küresel dünyada yapabileceği bir meslek değildir
Bir ülkenin markalaşması da benzer şekilde sadece birkaç firmanın başarılı olması ile elde edilebilecek bir sonuç değildir Markalaşmak topyekun bir hareket gerektirir Maliyeti çok yüksektir ve uzun bir sürece ihtiyaç vardır Ama eğer biz işbirliği yaparsak bu markalaşma sürecini kısaltabiliriz ve bu krizi büyük bir fırsata dönüştürebiliriz
Körfez Ülkesinden MOL ’a Gelen Ciddi Önerge
Özdemir, dünyanın birçok ülkesinden istek olduğuna şive yaparak, İsviçre, Almanya, Kuveyt, Dubai gibi ülkelerin şimdiden MOL ’ü istediklerini söyledi Körfez sermayeli milletlerarası bir fonun kendilerine teklifte bulunduğunu kaydeden Özdemir, “Bunun da kararını ikiüç hafta içinde vereceğiz
Eğer gelen teklifler Türk üreticisini önünü açacaksa, dünyada daha kolay yayılmamızı sağlayacaksa her teklife sıcak bakıyoruz dedi Özdemir, MOL mağazalarından ’da 3 milyar dolar ciro hedeflediklerini belirterek, önümüzdeki yılın sonunda 56 mağaza açmayı planladıklarını aktardı
MOL ’un Özellikleri
MOL, Türkiye ’de üreten ve dünyaya başlatmak isteyen tüm üretici firmaların oluşturduğu yeni bir mağazacılık sistemidir
Dünyaya açılmak isteyen ama imkanları bulunmayan kobiler için bir örnek ve yapılanma şeklidir
MOL her yerde Türkiye ’yi dokuma üretimde ayağa kaldıracak ve kendi markalarıyla dünyaya ‘Made in Türkiye ’yi sunacaktır ve bu da Türk dokuma sektöründeki dünyaya tanıtımı noktasında çok kayda değer bir adımdır
MOL ’a sadece Türk üreticileri katılabilecektir
MOL ’e kabul edilen her işyeri bununla beraber MOL ’un ortağı olacaktır
MOL ’un kendisi kar amacı gütmemektedir Sıfır kar ticarisini benimsemektedir MOL ’un Başlıca kazancı markaların ürünlerini satmalarından ve Türkiye dokuma sektörünün dünyaya tanıtımını yapmalarından kaynaklanacaktır
MOL bağımsız denetleme şirketleri göre düzenli denetlenerek aylık piyasa raporu sunacaktır
MOL model (ürün) kabul sistemine göre çalışacaktır
Toptan fiyatına perakende stratejisini benimsemiştir
MOL perakende ve MOL toptan olarak 2 farklı sistemle çalışacaktır
MOL hem partnerlerine Franchaise verebilecektir
MOL ’ de takriben 3000 metre kare ’de 12–15000 farklı model sunulacaktır
MOL ’da 1,5 YTL ’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacaktır
Tüketici denemek istediklerinde aldıkları ürünün sağlığa uygun olup olmadığını denetim edebilecek
Tüketiciye aldığı mahsul için her yıl kuru temizleme hizmeti vereceğiz
Müşterilerin satın aldıkları eşyaları evlerine değin götürecek bir servis sitemi sağlıyoruz
Ürünlerin en iyi, en güzel en stratejik modelleri tüketiciye sunulacak
MOL cirosunun %3 ‘ünü Türkiye tanıtımına ayırmaktadır
MOL tüm katalog ve broşürlerinde Türkiye ’nin tekstil sektöründe güçlü olduğunu dünya dokuma sektörüne tüm yönlerden ispatlayacaktır
MOL ’un hedefi 2019 yılında cumhuriyetimizin 90yılını kutlarken Türkiye ’nin dünyadaki en büyük markası almak ve Türkiye dokuma sektörünü dünya çapında tanıtmak
*
Tekstilcilerin kriz için çözümü ( MOL)
MOL ;Merter, Osmanbey, Laleli ’nin Baş Hafrleri
'Türkiye ’yi Sevmek Türkiye ’de Üretmektir' sloganıyla yola meydana çıkan Merter Markalar Birliği, tüm üreticileri yurtta üretmeye ve MOL mağazalarında sergilemeye ziyafet ediyor
Türkiye ’nin ilk yapılanma birliği olan Merter Markalar Birliği; Türkiye ’de tekstil sektörünün geleceğinde fazla manâlı bir rol oynayacak olan MOL MAĞAZALARI projesini Merter Green Park Hotel ’de bir basın toplantısı ile tanıttı
Özet Olarak Türkiye ’de üreten ve dünyaya başlamak isteyen imalatçı firmaların oluşturduğu yeni bir mağazacılık sistemi olarak tarif edilen MOL projesine katılmanın 2 şartı var:
1 Türk Markası Edinmek
2 Türkiye ’de üretmek
Mol Mağazaları ilk olarak Kurtköy Atlantis alışveriş merkezi ve İsviçre ’nin Bern şehrinde açılıyor Atlantis Alışveriş Merkezinde 3000 m2 ’lik alanda 78 firmanın katılımıyla açılacak olan MOL MAĞAZALARI ’nda sadece Türkiye ’de yapılmış Türk markası ürünler satılacak
12000 m2 olacak Bern mağazasını Almanya'da Ece Grup ile birlikte Berlin'de açacakları üçüncü mağaza ve ardından Almanya'nın öteki kentlerinde açılacak öteki mağazaların takip edecek
Türk Tekstilcisinden Dünyaya Hodri Meydan
Hedeflerinin 2019 ’te Türkiye ’nin en zinde markasını dünyaya göstermek olduğuna uyarı çeken Özdemir, “Bu amacı yapmak için piyasaya toptan fiyatına perakende anlayışıyla girdik Bütün dünya markalarına hodri meydan diyoruz Takriben 3000 metrekarede 16 bin adet modelle kocaman fiyat ve hiçbir dünya markasının uygulamadığı yeni pazarlama stratejileri ile çalışacağız diye konuştu
Oktay Özdemir Türkiye markalaşmadığı sürece yabancı markalara fason imal sarmalının kırılamayacağını ifade ederek, MOL ’un cirosunun yüzde 3 ’ünü sadece Türkiye ’nin tanıtımına ayıracağını belirtti
Tüm Türk Üreticileri MOL ’a Konuk
MOL projesini Türkiye ’de 78 hazırgiyimcinin bir araya gelerek kurduğunu kaydeden Özdemir şöyle devam etti: “Krizi fırsat bularak birincil adımı MMB olarak MOL Mağazaları projesiyle atıyoruz Bu proje Türk üreticisinin markalaşması için dünyaya yeni bir açılma sağlaması amacıyla geliştirmiş olduğu bir projedir Bugün artık markalaşmak tek bir firmanın şu küresel dünyada yapabileceği bir meslek değildir
Bir ülkenin markalaşması da benzer şekilde sadece birkaç firmanın başarılı olması ile elde edilebilecek bir sonuç değildir Markalaşmak topyekun bir hareket gerektirir Maliyeti çok yüksektir ve uzun bir sürece ihtiyaç vardır Ama eğer biz işbirliği yaparsak bu markalaşma sürecini kısaltabiliriz ve bu krizi büyük bir fırsata dönüştürebiliriz
Körfez Ülkesinden MOL ’a Gelen Ciddi Önerge
Özdemir, dünyanın birçok ülkesinden istek olduğuna şive yaparak, İsviçre, Almanya, Kuveyt, Dubai gibi ülkelerin şimdiden MOL ’ü istediklerini söyledi Körfez sermayeli milletlerarası bir fonun kendilerine teklifte bulunduğunu kaydeden Özdemir, “Bunun da kararını ikiüç hafta içinde vereceğiz
Eğer gelen teklifler Türk üreticisini önünü açacaksa, dünyada daha kolay yayılmamızı sağlayacaksa her teklife sıcak bakıyoruz dedi Özdemir, MOL mağazalarından ’da 3 milyar dolar ciro hedeflediklerini belirterek, önümüzdeki yılın sonunda 56 mağaza açmayı planladıklarını aktardı
MOL ’un Özellikleri
MOL, Türkiye ’de üreten ve dünyaya başlatmak isteyen tüm üretici firmaların oluşturduğu yeni bir mağazacılık sistemidir
Dünyaya açılmak isteyen ama imkanları bulunmayan kobiler için bir örnek ve yapılanma şeklidir
MOL her yerde Türkiye ’yi dokuma üretimde ayağa kaldıracak ve kendi markalarıyla dünyaya ‘Made in Türkiye ’yi sunacaktır ve bu da Türk dokuma sektöründeki dünyaya tanıtımı noktasında çok kayda değer bir adımdır
MOL ’a sadece Türk üreticileri katılabilecektir
MOL ’e kabul edilen her işyeri bununla beraber MOL ’un ortağı olacaktır
MOL ’un kendisi kar amacı gütmemektedir Sıfır kar ticarisini benimsemektedir MOL ’un Başlıca kazancı markaların ürünlerini satmalarından ve Türkiye dokuma sektörünün dünyaya tanıtımını yapmalarından kaynaklanacaktır
MOL bağımsız denetleme şirketleri göre düzenli denetlenerek aylık piyasa raporu sunacaktır
MOL model (ürün) kabul sistemine göre çalışacaktır
Toptan fiyatına perakende stratejisini benimsemiştir
MOL perakende ve MOL toptan olarak 2 farklı sistemle çalışacaktır
MOL hem partnerlerine Franchaise verebilecektir
MOL ’ de takriben 3000 metre kare ’de 12–15000 farklı model sunulacaktır
MOL ’da 1,5 YTL ’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacaktır
Tüketici denemek istediklerinde aldıkları ürünün sağlığa uygun olup olmadığını denetim edebilecek
Tüketiciye aldığı mahsul için her yıl kuru temizleme hizmeti vereceğiz
Müşterilerin satın aldıkları eşyaları evlerine değin götürecek bir servis sitemi sağlıyoruz
Ürünlerin en iyi, en güzel en stratejik modelleri tüketiciye sunulacak
MOL cirosunun %3 ‘ünü Türkiye tanıtımına ayırmaktadır
MOL tüm katalog ve broşürlerinde Türkiye ’nin tekstil sektöründe güçlü olduğunu dünya dokuma sektörüne tüm yönlerden ispatlayacaktır
MOL ’un hedefi 2019 yılında cumhuriyetimizin 90yılını kutlarken Türkiye ’nin dünyadaki en büyük markası almak ve Türkiye dokuma sektörünü dünya çapında tanıtmak
*