2000 yılında kurulan ve son yıllarda Türkiye merkezli bir dizüstü bilgisayar üreticisi olmanın ötesine geçerek memleketler arası pazarda rol oynamaya başlayan Monster Notebook, bugün kıymetli bir gelişmeyle karşımıza geldi. Geçtiğimiz yıllarda Avrupa’da Almanya ile operasyonlarına başlayan şirketin isim değişikliğine gitti.
Monster, memleketler arası alandaki yeni ismini, bugüne kadar dizüstü bilgisayar modellerinde kullandığı ‘Tulpar’ olarak belirledi.
Monster'ın Türkiye'deki ve Almanya'daki web sitelerinde ismi bu türlü şu formda görünüyor:
Monster Notebook CMO’su Göktuğ Okan Oğuz, isim değişikliğinin münasebetini ve hedeflerini de açıkladı. Oğuz’un açıklamaları şu formdaydı:
“Monster Notebook olarak, her geçen sene daha da gelişen dijital oyun dünyasında her düzeyden oyuncunun en güzel oyun tecrübesini yaşayabilmesi için son teknoloji donanım konfigürasyonlarını geliştiriyor, kullanıcılarımıza yeni jenerasyon bir tecrübe vadediyoruz. Türkiye pazarındaki liderliğimizi yurt dışındaki operasyonlarımızda da elde etmek için yürüttüğümüz çalışmalarımıza sürat kesmeden devam ediyoruz. Küreselleşme stratejimiz doğrultusunda, bundan bu türlü yolumuza Tulpar markasıyla devam edeceğiz.
Bu değişikliğe giderken emelimiz, Türkiye’den çıkan ve bir dünya markası olma yolunda ilerleyen markamızı milletlerarası pazarda faaliyet gösteren ve bizimle isim benzerliği taşıyan öteki markalardan ayrıştırmak oldu. Bildiğiniz üzere ‘Monster’ kozmik bir isim, canavar manasına geliyor. Milletlerarası pazarda Monster ismini uzun yıllardır kullanan, çeşitli dallarda faaliyet gösteren onlarca şirket bulunuyor. Bu durum, yeni bir pazara adım atan ve şimdi tanınmayan bir marka açısından pazara girerken çeşitli zorluklar çıkarabiliyor.
Müşteri tecrübesine büyük değer veren bir marka olarak beklenen karışıklıklardan kaçınmak ve bir Monster Notebook markası olan Tulpar ile kendi yolumuzdan yürümek istedik. Amiral gemisi eserimiz olan Tulpar, bugüne kadar on binlerce teknoloji tutkununun yanında oldu. Bu vakte kadarki küresel bağlantılarımızda de Tulpar markasının öteki markalarımıza nazaran daha kolay kabul gördüğünü gözlemledik. Bu nedenle bu değişikliği evvelden yaparak küresel açılımımıza sürat vermek istedik. Küreselleşme yolundaki stratejimiz Tulpar’ın güçlü kanatlarıyla hızlanacak.”